سلام مهمان گرامي؛

خوش آمدید، براي مشاهده تالار با امکانات کامل ميبايست از طريق ايــن ليـــنک ثبت نام کنيد.

در صورتی که قبلا ثبت نام کرده و رمز عبور خود را فراموش کرده اید از طریق ايــن ليـــنک آنرا بازیابی کنید.

کمی طنز

پاسخ یاب یافتن سریع پاسخ ها ویژه آزمون نظام مهندسی

برای مشاهده راهنمای استفاده از امکانات سایت و روش ایجاد تاپیک جدید اینجا کلیک کنید.

برای ارتقا عنوان کاربری خود به کاربر ویژه و دسترسی به بخش ویژه VIP اینجا کلیک کنید.
نمایش نتایج: از 1 به 1 از 1

موضوع: کمی طنز

  1. Top | #1


    تاریخ عضویت
    فروردین -۱۳۹۳
    عنوان کاربر
    پاسخگو و راهنما
    محل سکونت
    مشهد
    مقطع تحصيلات
    لیسانس
    رشته تحصيلي
    عمران
    نام دانشگاه
    دانشگاه تبریز
    سال اخذ مدرک
    1352
    پایه نظام مهندسي
    پایه یک :نطارت واجرا
    نوشته ها
    370
    پسندیده
    693
    مورد پسند: 1,134 بار در 353 پست
    میزان امتیاز
    1304

    Smile صفحه از همه جا وهمه چیز :کمی طنز وسخن بزرگان

    1-می گویند در شوروی زمان دیکتاتوری استالین یک کارگر مهاجر در انجا کار می کرد ازانجا که بدستور استالین تمام نامه های خروجی کنترول وخوانده می شد کارگر خارجی به خانواده ودوستانش گفته بود اگر نامه های من با خودکار ابی بود بدانید هرچه نوشته ام درست است.واگر با خودکار قرمز تمام دروغ وبرعکس است. چند ماه بعد خانواده ودوستانش اولین نامه رادریافت کردند: این جا همه چیز عالی وخوب است-مواد غذایی فراوان- واحدهای مسکونی مستقل ومجهز وبزرگ وغیر اشتراکی- مراکز تفریح وسرگرمی فراوان- همه چیز ازاد وبسیار خوب-فقط متاسفانه در این کشور خودکار قرمز بسیار کمیاب است..
    2- ناراضی ترین مشتریان شما -بزرگترین منبع یاد گیری شما هستند.:مالک ماکرو سافت :بیل گیتس.
    3- بخش پونتیاک شرکت خود رو سازی جنرال موتور شکایتی از یک مشتری عجیب داشت . متن نامه این بود:این دومین بار است برایتان می نویسم -جواب اولی را ندادید.خانواده ما عادت دارد هرشب پس از شام به عنوان دسر بستنی بخورد.انهم فقط وانیلی!. اما مشکل من این است که هر وقت با این ماشین که از شما خریده ام برای خرید بستنی وانیلی می روم دچار مشکل می شوم."ماشین موقع برگشت از فروشگاه بسختی استارت می خورد وروشن نمی شود! مشکل هم بستنی وانیلی است !چون اگر بستنی دیگری بخرم این مشکل را ندارم!-شوخی نمی کنم . بررسی کنید یا ماشین را پس بگیرید.!--مدیر کمپانی مدتها در برابر نامه های این مرد متحیر مانده بود. بالاخره : مهندس شرکت را فرستاد .انشب مرد میخواست بستنی وانیلی بخرد.مهندس همراه اورفت حق با مرد بود ماشین استارت نمی خورد ووقتی بستنی شکلاتی خریدند با اولین استارت روشن شد!.مهندس سه شب با او در خرید شرکت کرد. در بستنی وانیلی مشکل استارت ولی در انواع دیگر با اولین استارت روشن می شد. مهندس منطق مهندسی وریاضی خود را بکار انداخت: چطور؟. 1-او دید بستنی وانیلی بعلت طرفدار بیشتر جلو.درب فروشگاه در یخچالی سکه ای بیرون است. اما بستنی های دیگر داخل ودر انتهای مغازه درته سالن -10 متر دورتر .
    2-محاسبه کرد مدت زمان خروج از خود روی مرد تا خرید وبرگشتن واستارت زدن برای بستنی وانیلی خیلی کمتر از دیگر بستنی هاست. 3- مهندس مکانیک کارخانه :انالیز ومحاسبه مهندسی کردچون خود از طراحان ماشین ها بود -نقشه ها ودیتیل ها را بررسی کرد-ودر یافت:پدیده ای بنام :قفل بخار : Vapor Lock باعث این مشکل است:خودرو پس از خاموش شدن =بدلیل تراکم بخار در موتور وپیستونها روشن نمی شود.(باصطلاح ما ایرانی ها هنوز داغ واستارت های عجولانه مرد "کاربورات را خفه کرده است" این برداشت من بود (خفه کردن) انشا الله درست باشد. ).
    یادمان باشد: با اندکی دقت :بسیاری از مشکلات مهندسان ساختمان با مالکان ممکنست از دقت در جزییات سخنان مالک کشف شوند.
    4-مردی جلوی یک تیمارستان پنچر کرد.با ناراحتی پیاده شد .دید دیوانه ای پشت میله ها خیره باو می نگرد. با عصبانیت سری تکان داد ورفت جک واچار چرخ اورد وشروع بکار کرد.وقتی پیچ ها را بازکرد ولاستیک پنچر را در اورد زاپاس را جا زد خواست پیچ ها را بردارد ناگاه ماشینی با سرعت زیاد از روی پیچها رد شد وتمام انها را به نهر ابی در کنار جاده ان محل ییلاقی انداخت. مرد حیران وسرگردان مانده بود .خارج شهر بود واو باید ماشین را رها می کرد وبا اولین ماشین عبوری میرفت شهر پیچ چرخ تهیه می کرد. وقتی با خستگی وناراحتی پس از 10 دقیقه خواست دربها راقفل کند وبرود کنار جاده-دیوانه که در تمام این مدت اورا زیر نظر داشت.:داد زد:چرا ماتم گرفته ای؟-از 3 چرخ دیگر هر کدام یک پیچ بازکن و لاستیک را به بند وبرو!.مرد تعجب کرد وبه راهنمایی دیوانه زندانی عمل کرد. بعد با خوشحالی دستانش را در نهر شست وجلوی میله ها رفت واز دیوانه تشکر کرد وگفت شما را با این تیز هوشی چرا به تیمارستان انداخته اند.؟!.
    دیوانه لبخند ملیحی زد وگفت:شاید چون دیوانه ام این جا هستم . ولی احمق که نیستم!.

    5- می گویند :.500 یا 600 سال پیش مسجد جامع اصفهان را می ساختند. کار رو باتمام بود و90 در صد انجام شده بود. خرده کاری می کردند ونظافت .پیرزنی (از انها که در محل شایعه پراکن وفضول هستند) وقتی رد می شد : پس از مدتی نگاه : به معمار این شاهکار جهان(که اکنون ثبت یونسکوست) گفت : فکر می کنم مناره سمت چپ اندکی کج است!. بناها خندیدند و خواستند تشر بزنند. اما معمار طراح ومجری :با امر به سکوت انان وقیافه جدی وبدون لبخند گفت : از تذکر شما ممنون اکنون در ستش می کنم !. داد زد:ان شمشه تراز وشاقول مرا بیاورید.-شمشه را به بدنه گذارد و بعد تراز عمودی وسپس خودش وچند بنا مدتی با فشار وعرق ریختن به مناره کلنجار رفتند. به بنایی دستور داد بالای داربست رود وشاقول بیاندازد. پس از مدتی : عرق ریزان ونفس زنان پرسید مادر :درست شد؟ می بینی شاقول است؟.پیزن دید وگفت :افرین برشما! دستتان درد نکند . بهمه خواهم گفت کار شما عالی وتراز وشاقول است!!. ..معمار به بناها گفت :همه شما از اول می دانستید کار ما درست ونراز وشاقول بوده است.اما اگر ان زور الکی وبازی را نمی کردیم ومی گذاشتم شما اورا با دشنامهایتان برانید- با توجه به این پیرزن شایعه پراکن -قرنها در تاریخ :گفته می شد :منار سمت چپ مسجد جامع اصفهان "کج" است ! ومعمار ناشی بوده است.!!.
    6-تیمی از روانشنان مجرب واستادان دانشگاهی در اروپا برای سنجش :I.Q هوش کودکان پیش دبستانی عازم شدند. بد نبود می شد روش های تازه تست هوش را هم ازمود. انها یک مستطیل کشیدند -دو چرخ زیر ان دو تا چرخ دایره گذاشتند :اول واخر مستطیل -رووی مستطیل سه تا مربع کوچک بعنوان پنجره کشیدند. همین!- به بچه ها گفتند روی ورقه خود بنویسند :اتوبوس "بکدام سمت حرکت می کند؟"- قبل از پاسخ پیشناد می کنم خودتان روی کاغذ این مستطیل وسه پنجره را بکشید. وبگویید اتوبوس به کدام سمت حرکت می کند وچرا؟................................ جواب در زیر: در عرض حداکثر 5 تا 7 دقیقه تمام بچه ها اوراق را دادند وبرای بازی به حیاط رفتند. اما عجیب بود: مربیان کودکان وحتی خود روانشناسان غلط پاسخ داده بودند ؟چرا؟ - بچه ها با سادگی نوشته بودند: " بطرف چپ!!. چون درب اتوبوس در شکل موجود نیست پس انطرف است واین شکل شما سمت فرمان وراننده است.!. اما روانشناسان با استدلالت علمی وپیچیده :جوابشان این بود که :بچه ها چگونه می توانند جهت ها را بشناسند؟!. وپاسخ انها روی مسایل نیمکره ای چپ وراست مغز بود و....- هیچکدام از معلمین ساده انان نتوانسته بودند جواب دهند!. نوشته بودند سیوال غلط است چون جهت شمال یا جنوب در شکل نشان داده نشده است. سن بزرکترین کودک:5 سال بود!!.ا نتیجه: روانشناسان متفکر وعبوس ارام وبی صدا کیف های خود را بستند ومحل را ترک کردند. ومعلمین شرمزده تا مدتی جرات نگریستن بهم را نداشتند. گاه مسایل انقدر بزرگ وپیچیده نیستند که ما می پنداریم. از کودکان بیاموزیم. دوستان : فعلا خداحافظ -این روزها گرفتار امتحانات(ترمی -یا رتبه بندی نظام مهندسی هستید ) خواستم کمی استراحت کرده و لبخندی بر لبانتان اورم. با تغیراتی وتوضیحاتی از طرف من.
    اینها جمع اوری از اهای مختلف است -در اینده این صفحه را اگر "پسندیدید" ادامه می دهیم. نظریه دهید وامتیاز با تکمه بالای متن. با ارزوی موفقیت برای همه شما عزیزان. منابع : گرد اوری وتالیفات :استاد :مسعود لعلی :انتشارات :بهار سبز قصه ها وضرب المثل هایی که از قدیم یادم مانده اند.

    ویرایش توسط SIAMAK-TORKASHVAN7 : ۲۶ ۰۳ -۱۳۹۳ در ساعت 16:34
    3 کاربر مقابل پست SIAMAK-TORKASHVAN7 عزیز را پسندیده اند: boushehromran,mehrdad52,Roozbeh84

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
وبسایت تخصصی مهندسی عمران و معماری به عنوان یکی از نخستین سایتهای تخصصی رشته های مهندسی، خدمت رسانی خود را در سال 1389 آغاز کرد.
تمامی فایلها و آموزشهایی که در سایت قرار می گیرند بصورت کاملا رایگان بوده و هدف ما ارتقا سطح علمی دانشجویان و مهندسان عزیز کشورمان بوده است.

اکنون ساعت 10:52 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +3.5 می باشد.
ایمیل مدیریت سایت پست الکترونیکی مدیریت سایت: iromran@yahoo.com
X بستن تبلیغات
همکاري در فروش فايل سل يو