درب ریلی پارکینگ نوعی درب می باشد که برای پارکینگ هایی طراحی و تولید می گردد که دارای فضای زیادی، در اطراف درب می باشند تا برای باز و بسته شدن درب به دو طرف مشکلی وجود نداشته باشد؛ یکی از تفاوت های بارز این درب با دیگر درب های اتوماتیک پارکینگ این است که در مدل های دیگر، درب مورد نظر به بالا رول شده و یا در قسمت زیر سقف پارکینگ قرار می گیرند اما در مدل درب ریلی، بر خلاف انواع دیگر آن درب مورد نظر بر روی ریل هایی قرار گرفته است که پس از باز شدن، هر کدام از لنگه ها به یک سو یا دو سو حرکت کرده و در واقع در پشت دیوار پارکینگ قرار می گیرند.


شاید یکی از ویژگی های مهم ساخت درب ریلی پارکینگ در قیاس با سایر درب های اتوماتیک پارکینگ این باشد که، در صورتی که این نوع درب در موعد مقرر و زمان مناسب آن تعمیر نگردد و یا سرویس نشود، از بابت ایجاد خطرات جانی نگرانی ایجاد نمی کند اما در مقابل نیز در صورتی که دچار خرابی گردد؛ به دلیل هزینه بالایی که دارد ممکن است تعمیر آن خرج زیادی روی دست شما بگذارد بنابراین نگه داری و مراقبت از آن نیز، دارای اهمیت بالایی می باشد.


پس برای سرویس کردن درب ریلی پارکینگ منزلتان بهتر است که یک برنامه زمانی مرتب داشته باشید؛ تا با چک و بررسی دوره ای متخصص مربوطه از فرسایش و آسیب دیدگی قطعات درب پیشگیری نمایید.


اگر بخواهیم یک روش ساده و آسان برای جلوگیری از خرابی و به دنبال آن تعمیر درب ریلی پارکینگ پیشنهاد دهیم، تمیز کردن درب از طریق شست و شو با آب و یا ماده ای شوینده می تواند در این زمینه کمک کننده باشد؛ البته لازم به ذکر است که بهترین راهکار برای تمیز کردن درب ریلی پارکینگ شست و شوی آن با روغن می باشد،
برای اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید از قسمت تماس با ما با مجموعه الکتروحفاظ در ارتباط باشید.


این کار سبب می شود علاوه بر اینکه آلودگی ها از روی درب پاک گردد درب پارکینگ جلوه و نمای بهتری پیدا کند، براق شود و همچنین این کار از نفوذ رطوبت و به دنبال آن خورگی و زنگ زدگی جلوگیری می نماید.






نکات مهم برای پیشگیری از خرابی درب ریلی


از دیگر نکات مهم در نگه داری درست از درب ریلی پارکینگ تمیزی ریل ها و غلتک های درب می باشد؛ چرا که در صورت وجود آلودگی و کثیفی در ریل ها مسیر حرکت هر کدام از لنگه های در دچار اصطحکاک شده، که این امر در نهایت احتمال فرسودگی قطعات و موتور درب ریلی را افزایش می دهد.


بنابراین توجه به این نکته به ظاهر ساده می تواند کمک بزرگی برای افزایش دوام درب ریلی پارکنگ باشد البته گاهی اوقات، ممکن است باز و بسته کردن درب به سختی و یا با ایجاد سر و صدای زیادی همراه شود که، این امر می تواند بیانگر ایجاد مشکلی در قطعات الکترونیکی و یا چرخ دنده های موتور باشد.


می دانیم که موتور درب پارکینگ وظیفه تامین نیروی لازم جهت باز وبسته شدن درب را دارد پس لازم است که، در صورت بروز هر گونه مشکل در باز و بسته کردن درب حتما با یک متخصص با تجربه مشورت نمایید؛ همچنین برای اینکه از ایمنی درب ریلی پارکینگ منزل خود اطمینان حاصل نمایید.


امیداریم با این مطلب، توانسته باشیم آشنایی با سرویس و تعمیر درب ریلی پارکینگ را برای شما کمی ساده و آسان تر کرده باشیم.


لازم است که روشی به نام تست برگشت ایمنی را، به کار بگیرید به این صورت که هنگامی که درب پارکینگ در حال بسته شدن می باشد در انتهای مسیر آن، یک تکه چوب قرار داده و مشاهده نمایید که آیا در صورت برخورد درب به این تکه چوب بلافاصله به عقب، بر می گردد یا نه؟


اگر درب به این قطعه چوب فشار وارد کرده و به عقب باز نگردد؛ به این معنی است که نیروی بازگشت ایمنی درب به درستی تنظیم نشده است و لازم است از یک متخصص با تجربه کمک بگیرید.

منبع : درب ریلی الکتروحفاظ