راه پله


راه پله ها، پل ارتباطی بین دو سطح مختلف است که با در نظر داشتن طراحی داخلی، در فضاهای متنوع بسیار اهمیت دارند. با گسترش شیوه های طراحی راه پله ها و پله ها، میتوان با استفاده از شیوه های خلاقانه حتی از کوچکترین فضاها بهره ببریم. میتوان از عریض ترین تا باریک ترین شکاف ها را برای ارتباط بین دو سطح را با استفاده از پله گرد فلزی پر کنیم. شیوه ها و طراحی ها و یا ایده های بسیاری برای ساخت پله گرد به کار می رود که محبوب ترین آنها استفاده از اتصالات فلزی است. شما نیز برای قیمت پله گرد فلزی میتوانید به سایت آس استپ مراجعه کنید. علاوه بر فلز، میتوان از مواد اولیه نظزی چوب و سنگ بهره برد که در اکثر سبک های معماری داخلی کاربرد دارند.


نرده و جان پناه


نرده ها و جان پناه یا به اصطلاح معماری handrails و Guardrails غالبا به اشتباه به جای یکدیگر به کار میروند، این در حالی است که نرده، نوار حمایتی برای حفظ تعادل در مسیر پله گرد فلزی است و جانپناه برای جلوگیری از افتادن اشخاص می باشد. برای حفظ استاندار پله گرد فلزی همراه با حفظ زیبایی میتوان از استاندارهای معماری بهره برد. با وجود ضوابط نصب نرده های راه پله و استاندار ها، در برخی موارد نمونه هایی از پله گرد فلزی را مشاهده میکنیم که غیر معمول هستند.


خصوصیات پله گرد فلزی




طراحی پله گرد
پله گرد در مابین مدل های موجود، کمترین سطح پایه را اشغال می کند، به همین جهت مناسب آپارتمان و ساختمان های نقلی با مساحت کم و یا محدود است. پله گرد را می توان با رعایت استاندارد در هر بخشی پیاده سازی کرد.


یکی از پر طرفدارترین انواع پله گرد، پله گرد فلزی است که در دکوراسیون داخلی منزل کاربرد دارد. پله گرد میتواند به صورت تمام فلز و یا ترکیبی باشد . یا در ترکیب با مصالح مختلف مورد استفاده قرار بگیرد ؛ و در نتیجه ظاهر متفاوتی را به طراحی فضای شما ببخشد.
برای اطلاع از قیمت پله گرد فلزی میتوانید به سایت های اینترنتی ساخت و فروش پله گرد مراجعه نمایید همچنین می توانید از قسمت تماس با ما با مجموعه آس استپ در ارتباط باشید.
پله گرد فلزی را معمولا با توجه به سبک دکوراسیون داخلی طراحی می کنند که غالبا در دو دسته حکاکی شده و ساده عرضه می شود.


شما میتوانید با توجه به هارمونی داخلی خانه ، از طرح های گوناگونی استفاده کنید. میتوانید با توجه به قیمت پله گرد فلزی و با توجه به استاندارهای طراحی از طراحی های زیبا و جسورانه بهره ببرید. بسیاری از افراد مشخصه های بصری ساختمان را الویت قرار می دهند. برای ساخت پله گرد باید تنوع متریال و سبک طراحی های متنوع را با جزئیات در نظر بگیرید. قیمت پله گرد فلزی با توجه به طراحی راه پله و نرده های آن نیز بستگی دارد.


توجه داشته باشید پله ها تنها یک وسیله ارتباطی عمودی در ساختمان نیستند. بلکه میتوانند پلی برای هویت بخشی و کاراکتر بخشی به منازل و ویلاها باشند.


برای انتخاب مناسب ترین پله برای منزل هم لازم است که به این نکات توجه داشته باشید.


طراحی پله گرد
ساخت پله گرد فلزی یکی از صنعت هایی محسوب میشود؛ که به وسیله آن شناور شدن افراد را درون ساختمان مشاهده می کنید. پله گرد میتواند حسی لاکچری، مینیمال و… در محیط داخلی خانه القا کند. جالب است بدانید طراحی پله به قدری حائز اهمیت است که گروه معماری Herzog & de Meurons در سال 2001 جایزه پریتزکر پرایز را به واسطه طرح هوشمندانه و خلاقانه خود کسب کردند. اینکه بتوان به وسیله طراحی راه پله جایزه بزرگ پریتزکر پرایز را برنده شوید، بسیار استثنایی است. برای اطلاع از قیمت پله گرد فلزی میتوانید به مراکز و نمایندگی های ساخت آن مراجعه کنید.


بهتر است مطلب ​اطلاعات تکمیلی درباره ساخت پله گرد را هم بخوانید.


طراحی راه پله و پله گرد امروزه بسیار قابل لمس اند. طبق عقیده Herzog & de Meurons فضاهایی همانند تراس صرفا محدوده ای بی ارزش نیستند و فقط نقش عملکردی ندارند. بلکه ما باید آنان را پویا تصور کرده و به آنان ماهیت ببخشیم. که ماهیت بخشیدن به این فضا ها باعث هویت بخشی ساختمان خواهد شد.


منبع : پله گرد آس استپ