برخی از نرم افزارهای همیشگی ویندوز مانند Calculator در ویندوز 7 دستخوش تغییرات زیادی شده اند. اما کمتر کسی متوجه تغییرات و امکانات جدید ماشین حساب داخلی ویندوز 7 می شود. مایکروسافت امکانات بسیار کاربردی و جذابی را به این نرم افزار اضافه کرده است تا نیاز کاربران به ابزارهای متفرقه را مرتفع کند. در این مقاله 5 قابلیت جدید و جذاب ماشین حساب ویندوز 7 را معرفی می کنیم.

حالت برنامه نویسی

حالت های مهندسی و استاندارد همیشه در ماشین ویندوز وجود داشته اند اما حالت مخصوص برنامه نویسان یا Programmer Mode وضعیت جدیدی است که در ماشین حساب ویندوز 7 اضافه شده است .



این حالت برای کار کردن با اعداد مبنای 16 طراحی شده است و اگر شما برنامه نویس باشید مطمئنا به این حالت نیاز خواهید داشت. برای استفاده از Programmer Mode از منوی View گزینه Programmer را انتخاب نمایید.

مشاهده و ویرایش تاریخچه عملیات های محاسباتی انجام شده کاربر

با این قابلیت کاربر می تواند به راحتی تمام عملیات محاسباتی انجام شده در هر بار اجرای ماشین حساب را مشاهده کند. برای مشاهده کلیه محاسبات انجام شده در هر بار اجرای نرم افزار از منوی View گزینه History را انتخاب نمایید و یا از کلید های ترکیبی Ctrl +H استفاده کنید.

نمایش محاسبات انجام شده قبلی تنها قابلیت بخش تاریخچه ماشین حساب ویندوز 7 نیست. علاوه بر آن می توانید عملیات های انجام شده را ویرایش کنید. برای این کار نیز تنها کافی است برروی هر عملیات دوبار کلیک کنید.

مبدل واحدها

اگر بخواهید اینچ را به سانتی متر و یا پوند را به کیلوگرم تبدیل کنید حتما به یک ابزار مبدل نیاز خواهید داشت. مطمئنا اولین راهی که به ذهنتان خواهد رسید، استفاده از گوگل خواهد بود. اما اگر بدانید که ماشین حساب داخلی ویندوز تمام واحدها را به راحتی به یکدیگر تبدیل می کند حتما از آن استفاده خواهید کرد.



برای اجرای مبدل واحد از منوی View گزینه Unit Convertor را انتخاب نمایید.

محاسبه اختلاف تاریخ

دوست دارید تعداد روز های باقی مانده تا تاریخ تولد یا سالگرد ازدواجتان را محسابه کنید؟



ابزار محاسباتی تاریخ در ماشین حساب ویندوز 7 این کار به سرعت برایتان انجام می دهد تنها کافی است از منوی View گزینه Date Calculation را انتخاب نمایید و تاریخ مورد نظر خود را در آن وارد کنید.

محاسبات روزمره

من برای انجام امور اینچنینی Excel را ترجیح می دهم اما اگر به اکسل دسترسی ندارید می توانید از منوی Worksheet به ابزارهای جالبی دسترسی یابید که به شما امکان محاسبه اجاره، هزینه بنزین نسبت به مسافت طی شده و موارد دیگر از این دسته را می دهد. برای دسترسی به این ابزارها می توانید به Worksheets که در منوی View قرار دارد مراجعه کنید.

منبع: سافت گذر