احتمال حذف کنکور دانشگاه از سال 92
کنکور تا سال ۹۲ وجود دارد و از این سال به بعد در صورت ابلاغ، مصوبه حذف کنکور که در حال پیگیری است، اجرا می*شود. برای حذف کنکور مصوبه*ی مجلس شورای اسلامی دارد و توسط کارگروهی که در این زمینه برنامه*ریزی می*کند، پیگیری می*شود.
آفتاب: مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با بیان اینکه ۶۰ درصد داوطلبان کنکور ۹۱ خانم*ها هستند، گفت: کنکور تا سال ۹۲ وجود دارد و از این سال به بعد در صورت ابلاغ، مصوبه حذف کنکور که در حال پیگیری است، اجرا می*شود.

حسین توکلی درباره موضوع حذف کنکور اظهار داشت: برای حذف کنکور مصوبه*ای مجلس شورای اسلامی دارد و توسط کارگروهی که در این زمینه برنامه*ریزی می*کند، پیگیری می*شود.

وی افزود: در جلساتی که این کارگروه دارد در رابطه با چگونگی اجرای مصوبه مجلس پیگیری لازم را انجام می*دهد و با توجه به تصمیماتی که در آنجا گرفته می*شود و ابلاغ آن به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری سازمان سنجش آموزش کشور، می*توانیم بر اساس آن مصوبات موضوع را پیگیری کنیم.

پدر کنکور ایران برای حذف کنکور بررسی سوابق تحصیلی را یکی از مصوبات دانست و تصریح کرد: سوابق تحصیلی نخستین مصوبه بوده که در حال اجرا است و در دراز مدت هر مصوبه*ای در این زمینه باشد و ابلاغ شود آن را دنبال می*کنیم.

وی با اشاره به زمان نهایی برای حذف کنکور ابراز داشت: پیش*بینی می*شود تا سال ۹۲ کنکور وجود داشته باشد و از سال ۹۲ به بعد طبق مصوباتی که کمیته مذکور دارد و در راستای اجرای مصوبه مجلس ما می*توانیم نظرات را دریافت کنیم البته یکی از مصوبات همین است که پیش*بینی کردند اما هنوز اجرایی نشده است و اگر ابلاغ شود به طور یقین موضوع حذف کنکور اجرا می*شود و دبیر این امر نیز رئیس سازمان سنجش آموزش کشور است.

توکلی با اشاره به داوطلبان کنکور سراسری ۹۱ بیان داشت: تعداد یک میلیون و ۷۰ هزار و ۲۵۰ داوطلب متقاضی شرکت در آزمون سراسری ۹۱ شدند که حدود ۶۰ درصد این داوطلبان خانم*ها و ۴۰ درصد نیز آقایان هستند.

وی اذعان داشت: داوطلبان طبق ضوابط می*توانستند در یکی از گروه*های آزمایشی پنج*گانه علوم ریاضی فنی، علوم تجربی، علوم انسانی، هنر و زبان*های خارجی شرکت کنند که با توجه به اعلام علاقه*مندی داوطلبان برای شرکت در هر یک از پنج* گروه*ها تعداد ۲۰۶ هزار و ۸۷۲ نفر در گروه آزمایشی علوم ریاضی فنی، ۴۵۱ هزار و ۲۸ نفر در گروه آزمایشی علوم تجربی، ۱۲۵ هزار و ۸۳۲ نفر در گروه آزمایشی علوم انسانی، ۱۸ هزار و ۶۴ نفر در گروه آزمایشی هنر و ۱۴ هزار و ۴۵۳ نفر در گروه آزمایشی زبان*های خارجی شرکت کردند.

مشاور عالی رئیس سازمان سنجش کشور افزود: از آنجا که با توجه به سوابق داوطلبان می*توانستند علاوه بر شرکت در گروه آزمایشی خود، در گروه آزمایشی هنر و زبان*های خارجی شرکت کنند، تعداد ۲۸ هزار و ۹۱۴ نفر گروه*های دیگر علاقه*مندی خود را به شرکت در گروه هنر و تعداد ۹۶ هزار و ۵۶۷ نفر علاقه*مندی خود را به گروه آزمایشی زبان*های خارجی اعلام کردند.

وی با اشاره به اینکه آزمون هر گروه جداگانه برگزار می*شود، خاطر نشان کرد: داوطلب برای حضور در جلسه باید کارت ورود به جلسه داشته باشد به همین منظور تعداد یک میلیون و ۱۹۵ هزار و ۷۴۱ کارت ورود به جلسه امتحان برای آزمون سراسری ۹۱ صادر می*شود که داوطلبان بر اساس برنامه*ریزی زمان*بندی بیشتر باید در آزمون شرکت کنند.

توکلی با تصریح بر اینکه آزمون سراسری سال ۹۱ برای هر یک از گروه*های آزمایشی پنج*گانه در یک دروس به صورت تستی چهار گزینه*ای برگزار می*شود یادآور شد: داوطلبان در یک جلسه سئوالات اختصاصی مربوطه را پاسخ می*دهند و این امتحانات طبق پیش*بینی*های انجام شده در نوبت صبح و بعد از ظهر روز پنجشنبه ۸، ۹ و ۱۰ تیرماه سال ۹۱ برگزار می*شود و کارت ورود آزمون به همراه برگ راهنمای شرکت در آزمون نیز از ۴ تا ۷ تیر ماه ۹۱ بر سایت سازمان سنجش قرار می*گیرد و داوطلبان ضرورت دارد بر اساس دستورالعمل*های مربوطه کارت خود را دریافت کنند و کسانی که در دو و یا سه گروه آزمایشی متقاضی شدند به ترتیب دو و یا سه کارت ورود باید داشته باشند.

وی درباره اعلام نتیجه آزمون بیان داشت: نتیجه آزمون در مرداد ۹۱ به صورت کارنامه تنظیم می*شود و در سایت سازمان قرار می*گیرد و داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته می*شوند باید از روز ۱۷ تا ۲۳ مرداد نسبت به انتخاب کد رشته محل*های تحصیلی مورد علاقه خود از گروه آزمایشی مجاز اقدام کنند.

پدر کنکور ایران متذکر شد: نتایج نهایی آزمون کنکور سراسری ۹۱ در نیمه دوم شهریور اعلام می*شود و کسانی که پذیرفته می*شوند به دانشگاه*ها و موسسات عالی معرفی می*شوند که برای رشته*های متمرکز است و کسانی که علاقه*مندی خود را به رشته*های نیمه متمرکز اعلام می*کنند فهرست اسامی معرفی*شدگان این رشته برای شرکت در مصاحبه و دیگر مراحل گزینش در هفته نخست مهر ماه ۹۱ اعلام می*شود.

به گزارش الف، وی خاطر نشان کرد: طبق برنامه زمان*بندی پیش*بینی شده کارنامه نهایی داوطلبان در روز ۲۸ شهریور ۹۱ برای کسانی که مجاز به انتخاب رشته بودند بر سایت سازمان قرار داده می*شود.