اعطای بورس تحصیلی دکترا به دانشجویان نخبه
دانشجویان نخبه و مستعد کشور بورس تحصیلی دکترا و وام ودیعه مسکن دریافت خواهندکرد.


به گزارش واحد مرکزی خبر ، معاون پژوهشی و برنامه ریزی بنیاد ملی نخبگان ، اعطای بورس تحصیلی دکترا و وام ودیعه مسکن بدون بهره را 2 خدمت جدید این بنیاد به دانشجویان نخبه اعلام کرد که به زودی اجرایی می شود.
آقای الستی در حاشیه نشست روسای دفاتر استانی و مسئولان بنیاد ملی نخبگان در قم گفت : آیین نامه اعطای بورس و وام ودیعه مسکن در هیئت امنای بنیاد ملی نخبگان تصویب شده و شیوه نامه اجرایی آن نیز در حال تدوین است که هفته آینده ابلاغ می شود.
وی افزود : تفاهم نامه اعطای بورس تحصیلی بین این بنیاد و وزارت علوم هفته آینده امضا و پس از آن برای پذیرش فراخوان داده خواهد شد.
معاون پژوهشی و برنامه ریزی بنیاد ملی نخبگان گفت : امسال حدود 100 نفر از دانشجویان مستعد برتر و واجد شرایط مقطع کارشناسی ارشد از این طریق بدون آزمون و با استفاده از تسهیلات فعلی استعدادهای درخشان می توانند از دانشگاه های داخلی پذیرش بگیرند.
آقای الستی افزود : فراخوان اعطای بورس تحصیلی دکترا که عنوان آن بورس شهید احدی -یکی از نخبگان شهید دفاع مقدس است از سال آینده ، اواخر تابستان یا اوایل پاییز انجام خواهد شد.
وام ودیعه مسکن بدون بهره به دانشجویان برتر و نخبه متأهل با اولویت مقطع دکترا ،کارشناسی ارشد و کارشناسی و از طریق صندوق دانشجویی دانشگاهها پرداخت می شود و مبلغ آن در شهرهای بزرگ 25 میلیون تومان است .
در نشست 2 روزه روسای دفاتر استانی و مسئولان بنیاد ملی نخبگان درقم فعالیت های پژوهشی، برنامه ریزی ، فرهنگی و اجرایی این بنیاد برای گسترش حمایت ازنخبگان و نحوه اجرای آیین نامه های جدید بررسی شد.
این نشست هر سه ماه یکبار برگزار می شود.