انیمیشن خانه آبشار فرانک لوید رایت – Falling Water Frank Loyd Wright


ین انیمیشن ، یک نمونه فوق العاده زیبا و حیرت انگیز مدلسازی شده از خانه آبشار ، اثر فرانک لوید رایت ، می باشد که با دقت بسیار بالا به جزییات بنا ، این اثر را از نو ، جلوی چشمان شما ، از فونداسیون تا طبقه آخر دوباره می سازد ، ( خارج از عکس ها و توضیحاتی که همه ما تا کنون دیده و شنیده ایم و هیچ یک از آنها احساس ما را برای درک واقعی این بنا درگیر نکرده است ) ، و شما ضمن مشاهده تمام نما های آن به داخل بنا رفته تا از نزدیک و به طور ملموس با این بنا بیشتر آشنا شوید.
این انیمیشن توسط یک گروه طراح ایتالیایی ساخته شده است .این انیمیشن کوتاه 4:30 دقیقه ای ، نمونه ای از یک پروژه ای بزرگ و موفق از واقعیت مجازی می باشد که به کمک ابزار مدرن دنیای امروز ، کامپیوتر ، شما را به هزاران هزار کیلومتر آن طرف تر برده و امکان ملاقات با یکی از شاهکارهای معماری قرن گذشته را ، از نزدیک ، می دهد.
این انیمیشن برای دوستاران معماری ، دانشجویان این رشته و طراحان پیشنهاد می گردد.

پسوورد فایل زیپ: [تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ]

مختصری از خانه آبشار – falling water اثر فرانک لوید رایت – frank loyd wright :
خانه ادوارد- جي- كافمن كه به نام خانه آبشار معروف است در سال 1936 در بالاي آبشاري در Ohiopyl در پنسيلوانياي آمريكا ساخته شد اين خانه اثری جاودانه از معمار معروف فرانك لويد رايت ( Frank Loyd wirght ) مي باشد . اين خانه يكي از 17 اثري است كه انجمن معماران آمريكا براي حفظ فرهنگ خود برگزيده اند تا با حفظ و نگهداري آن به حفظ فرهنگ خود كمك كنند.

اين طرح در سال ۱۹۷۷ در نظرخواهي بهترين طرح معماري معاصر، که از سوي مجله Architecture Record انجام شد به عنوان نخست دست يافت.
فرانك لويد رايت : "خانه آبشار یکی از بزرگترین هدایای الهی وحاصل تجربه ذهن انسان بر روي كره خاكي است، من فكر مي كنم تا به حال هیچ بنایی تا اين اندازه با هماهنگي و هارمونی بيان نشده است، مهمترین نکته در آن حفظ آرامش جنگل و رود وصخره است وهمه اينها بعلاوه ساختار خانه شما را به آرامش وگوش دادن به صداها ی گوش نواز دعوت مي كنند آن هم نه هر صدايي بلكه صداي موسيقي آب و آبشار. اين خانه راهي است براي رسيدن به آرامش"

خانه آبشار مهمترین خانه ی طراحی شده توسط فرانک لوید رایت است و بسیار خوب بیانگر عقیده ی رایت،مبنی بر "یک ساختمان باید جزیی از طبیعتی باشد که در آن واقع شده است "می باشد. این بنای ترکیب شده با منظره ای بی نظیر و شکل یافته از عناصر ساده ای همچون سنگ های طبیعت اطراف بتن شیشه و فولاد به طرزی باورنکردنی با محیط خود همخان شده است.
خانه بر روی آبشار معلق بوده و آب از کنار دیوارهای سنگی آن به پایین می ریزد و خانه که به طرز ماهرانه ای بر روی صخره ی آبشار قرارگرفته،چنان با طبیعت اطراف عجین شده که گویی جزیی از صخره بوده و به صورت ارگانیک،در طول سالیان دراز بوجود آمده است. خانه که برای " ادوارد جی کافمن "، تاجر ثروتمند پیتسبورگی ، ساخته شده بود ، در سال 1962 به سازمان حفاظت از جنگل و منابع طبیعی پنسیلوانیا ی غربی اهدا گردید.

آنچه در خانه آبشار مفهوم ارگانیک را از مستدل بودن هر جزء یا فرم آن فراتر می برد، نخست پیوستگی طبیعی تمام اجزای آن است و سپس آمیختن آنها با مظاهر طبیعت می باشد . وجود آبشاری روان در دل این ساختمان نه تنها آن را شگفت انگیز و تماشایی می کند، بلکه آن را جزئی از طبیعتی می کند که این ساختمان در میان آن بنا شده است .
موارد طراحی و اجرائی که رایت برای این خانه ویلایی در نظر گرفته بود می توان در هشت مورد ذیل خلاصه نمود:
- حداقل دخالت در معماری طبیعی
- تلفیق حجم ساختمان با محیط طبیعی به گونه ای که هر یک مکمل دیگری باشند.
- ایجاد فضاهای خارجی بین ساختمان و محیط طبیعی
- تلفیق فضای داخل با خارج
- نصب پنجره های سرتاسری و از بین بردن گوشه اتاق
- استفاده از مصالح محیط طبیعی مانند صخره ها و گیاهان چه در داخل و چه در خارج بنا
- نمایش مصالح به همان گونه که هست، چه سنگ باشد چه چوب و یا آجر
- استمرار نمایش مصالح از داخل به خارج بنا


قسمت هایی از تصاویر این انیمیشن همچنین تصاویر پلان ها و نما های این بنا را در پایین مشاهده می نمایید همچنین برای بازدید کنندگان سایت این انیمسشن زیبا برای دانلود قرار داده شده است که شما می توانید برای دانلود آن بر روی " دانلود محصول " در پایین کلیک نمایید تا فایل تصویری با فرمت avi را دانلود نمایید.

پسوورد فایل زیپ: www.mah3d.com

حجم :
37MB


لینک دانلود: [تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ]


چند تصویر از محصول :