سلام مهمان گرامي؛

خوش آمدید، براي مشاهده تالار با امکانات کامل ميبايست از طريق ايــن ليـــنک ثبت نام کنيد.

در صورتی که قبلا ثبت نام کرده و رمز عبور خود را فراموش کرده اید از طریق ايــن ليـــنک آنرا بازیابی کنید.

برج ایفل نماد کشور فرانسه

پاسخ یاب یافتن سریع پاسخ ها ویژه آزمون نظام مهندسی

برای مشاهده راهنمای استفاده از امکانات سایت و روش ایجاد تاپیک جدید اینجا کلیک کنید.

برای ارتقا عنوان کاربری خود به کاربر ویژه و دسترسی به بخش ویژه VIP اینجا کلیک کنید.
نمایش نتایج: از 1 به 1 از 1

موضوع: برج ایفل نماد کشور فرانسه

  1. Top | #1


    تاریخ عضویت
    فروردین -۱۳۸۹
    عنوان کاربر
    مدير کـل سايت
    محل سکونت
    بوشهر
    مقطع تحصيلات
    فوق لیسانس
    رشته تحصيلي
    عمران سازه
    پایه نظام مهندسي
    1نظارت و اجرا
    نوشته ها
    2,105
    پسندیده
    3,174
    مورد پسند: 2,249 بار در 941 پست
    میزان امتیاز
    3740

    برج ایفل نماد کشور فرانسه

    برج ایفل یکی از نمادهای كشور فرانسه در پاریس است که در خیابان شامدومارس واقع شده و ارتفاعی معادل 324 متر دارد. این برج كه به خاطر سازندهاش (مهندس گوستاو ایفل) به این نام شهرت یافته است، به عنوان بخشی از منظر شهری حاشیهی رود سن، از سال 1991 در فهرست میراث جهانی یونسكو ثبت شده است. ماجرای ساخت برج در سال 1884 و هنگامی آغاز میشود كه امیل نوگوییه و موریس کوچلن، دو مهندس اصلی کارخانه گوستاو ایفل، تصمیم میگیرند بنایی بلند، یک برج سیصد متری، بسازند. آنها معماری به نام استفان سووستر را خبر میکنند تا درباره پروژه با او مشورت کنند. پروژه ایفل واکنشهای متفاوتی بر میانگیزد. در 14 فوربه 1887، 300 تن از هنرمندان نامه اعتراضآمیزی برای آلفاند، مدیر اجرائی پروژه ایفل، مینویسند که در میان آنها چهرههای چون گای دو موپاسان، امیل زولا، آلکساندر دومای پسر، شارل گرنیه و فرانسوآ کوپه نیز دیده میشود.
    برج ایفل


    این هنرمندان در عریضه خود، به نام فرانسه، تاریخ و هنرش، ساختن برج بی*مصرف و هیولاگونه ایفل را محکوم می*کنند. اما کسانی چون روسو و شاگال ایفل را می*ستایند و در سال 1960 نیز رولان بارت در تحقیقات جامع و کامل خود در باب نشانه شناسی این برج را مورد مطالعه قرار می*دهد.
    با وجود تمام واکنش*های مثبت و منفی، ساخت برج ایفل آغاز می*شود و ساختش دو سال و دو ماه و پنج روز به طول می*انجامد و در نمایشگاه جهانی سال 1889 حضور می*یابد. خالق این بنا گوستاو ایفل است که بیشترین شهرتش را مدیون ساخت سازه*های بلند آهنی و مقاوم در برابر باد چون «مجسمه آزادی»، «پل دره گذر گارابیت» و «نیوگاتی پو (لهستان، 1879)» است.
    در ساخت برج ایفل بیش از هجده هزار قطعه آهنی و دو ملیون پانصد هزار میخ پرچ به کار رفته و پنجاه مهندس و یک صد و سی و دو کارگر بر روی آن کار کرده*اند. این مهندسان تدابیر بسیاری اندیشیده*اند تا نحوه خم کردن این میله*های عمودی را بیابند و آن را به ارتفاع 324 متری*اش برسانند به طوری که در برابر هیچ بادی نلرزد.
    ایفل از زمان ساختش تا امروز هجده بار رنگ شده، یعنی تقریباً هر هفت سال یک بار رنگ خورده است؛ نقاشی این بنا، به زعم سازنده*اش، تمهیدی است برای حفظ ساختار آهنینش. پس رنگ آن تاکنون بارها تغییر کرده است، در ابتدا قهوه*ای- قرمز بوده، سپس زرد مایل به سرخ و حالا به رنگ برنز است. در رنگ*آمیزی برج، طیف*های متفاوتی آزموده شده است تا همه*چیز به چشم مخاطبی که از دور بنا را می*بیند یک*پارچه بیاید. نفاشان زمانی نزدیک به یک سال را در پای این برج گذرانده*اند و شصت پرده رنگ را آزموده*اند تا به رنگ دلخواهشان رسیده*اند. آخرین باری که ایفل رنگ شد سال 2001 بود که کار نقاشی نوامبر همان سال آغاز و ژوئن 2003 تمام شد.
    گوستاو ایفل در سال 1889 برج ایفل را تبدیل به یک لابرتوار علمی- تحقیقی کرد و وسایل بسیاری در آن*جا نصب کرد که از جمله آن*ها می*توان به فشار سنج و برقگیر اشاره کرد. برج ایفل در پیشرفت این سه حوزه علمی نقش به سزائی ایفا کرده است: هواشناسی (دستگاه مختلفی در برج بودند که تغییرات جوی را ثبت می*کردند)، رادیو تلگراف و آیرودینامیک. در سال 1906 نیز در برج یک ایستگاه رادیوئی راه اندازی شد که قطعاً در پیشرفت علم امواج رادیوئی گام جدیدی محسوب می*شد و گوستاو ایفل نیز آنقدر عمر کرد تا بالاخره در سال1921، اولین پخش برنامه*ای رادیوئی که از برج او مخابره می*شد را بشنود. علاوه بر این*ها در طبقه سوم برج نیز موسساتی برای مطالعه نجوم و روان*شناسی تاسیس شده بود و برج ایفل که تنها بیست سال از ساخت آن می*گذشت تبدیل به مکانی علمی- فرهنگی- تفریحی شد.
    از اتفاقات جالبی که در برج ایفل افتاده می*توان به بازدید آدولف هیتلر از آن اشاره کرد: در جریان اشغال فرانسه در سال 1940 هیتلر تصمیم گرفت تا نوک برج برود و از آن*جا به کل پاریس نگاه کند، اما فرانسوی*های آزادی خواه کابل*های آسانسور را قطع کردند و هیتلر مجبور شد تمام هزار و هفتصد و نود و دو پله*ی برج را پیاده بالا برود. (بنا بر طرح ایفل، ابتدا بنا بر این بود که تعداد پله*ها با عدد سمبولیک 1789 (سال انقلاب فرانسه) منطبق باشد). در زمان سقوط نازی*ها نیز هیتلر از یکی از ژنرال*هایش خواست تا برج ایفل را تخریب کند، اما ژنرال فون شولتیتز که پاریس و بناهایش را بسیار دوست می*داشت، از خون خود گذشت تا ایفل را زنده نگه *دارد.
    برج ایفل از معدود بناهای فرانسوی است که بدون هیچ کمکی از دولت اداره می*شود و درآمدی خوبی هم دارد که در سال 2003 بیش از 51 میلیون یورو بود. نمایشگاهی که در برج ایفل برگزار می*شود نیز بسیار اشتغال زاست: 250 نفر حقوق بگیر ثابت (میزبانان، تکنسین*ها و مسئولین بخش اداری) و 250 نفر دیگر که به صورت متفرقه کسب درآمد می*کنند (رستوان**دارها و فروشندگان بوتیک*ها) و پلیس و کارکنان پست و ... . در كل ایفل یك منبع مالی ارزشمند برای فرانسه به شمار می*رود.
    برج ایفل از جذابیت بسیار بالائی برخوردار است. علاوه بر جذابیتی که خود برج داراست، پارک*های اطراف آن نیز شگفت انگیز*اند، پارک*های بزرگی که در هر فصل زیباتر از فصل پیش*اند. تعداد حیرت*انگیز توریست*ها یا پاریسی*هایی که در پای این برج جمع می*شوند موید این نکته است.
    در سرتاسر دنیا نمونه*های تقلیدی بسیاری از برج ایفل مشاهده می*شود که بلند*ترینشان با 333 متر «برج توکیو» در ژاپن است. در لس آنجلس نیز برج ایفلی دیده می*شود که طولش به اندازه نصف طول نمونه اصلی است. در پراگ، بلک*پول تاور(انگلستان) و لیون نیز نمونه*های مشابهی دیده می*شود.
    کاربر مقابل پست admin عزیز را پسندیده است: SARE1
    [تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ]
    [تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ]
    [تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ]

    ----------------------------------------------------------

    [تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ]
    [تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ]
    [تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ]
    [تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ]

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
وبسایت تخصصی مهندسی عمران و معماری به عنوان یکی از نخستین سایتهای تخصصی رشته های مهندسی، خدمت رسانی خود را در سال 1389 آغاز کرد.
تمامی فایلها و آموزشهایی که در سایت قرار می گیرند بصورت کاملا رایگان بوده و هدف ما ارتقا سطح علمی دانشجویان و مهندسان عزیز کشورمان بوده است.

اکنون ساعت 17:18 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +3.5 می باشد.
ایمیل مدیریت سایت پست الکترونیکی مدیریت سایت: iromran@yahoo.com
X بستن تبلیغات
همکاري در فروش فايل سل يو