تعداد ۱۱۴ نفر در شهرداری خراسان شمالی استخدام میشوند


مدیرکل دفتر شهری استانداری خراسان شمالی از استخدام ۱۱۴ نفر نیروی جدید در شهرداری*های این استان خبر داد.
گل*محمد الهی امروز در گفت*وگو با خبرنگار فارس در بجنورد اظهار داشت: این تعداد نیرو در سطح شهرداری*های این استان در ر*شته*های مختلف شغلی و با برگزاری آزمون استخدام می*شوند.
وی افزود: برای جذب این تعداد نیرو در شهرداری*های خراسان شمالی به زودی آگهی استخدام در نشریات محلی استان منتشر می*شود.
به گفته الهی، این نیروها در شهرداری*های مرکزی و سازمان*های زیرمجموعه جذب و به*کارگیری خواهند شد.
وی با بیان اینکه داشتن مدارک کارشناسی و کارشناسی ارشد برای استخدامی*های جدید مورد نیاز است، تصریح کرد: البته برای برخی از رشته*های شغلی مدرک دیپلم و دارا بودن شرایط جسمی*متناسب با رشته شغلی لازم است.
مدیرکل دفتر شهری استانداری خراسان شمالی با بیان اینکه هم*اکنون ۱۸ شهرداری در سطح این استان فعالیت می*کنند، اظهار داشت: ۹*هزار و ۳۸ هکتار به عنوان محدوده خدماتی این شهرداری*ها محسوب شده که باید به شهروندان استان خدمات دهی کند.
وی تراکم جمعیتی در شهرهای این استان را ۴۳ نفر در هر هکتار عنوان کرد و گفت: بخش عمده*ای از شهروندان خراسان شمالی در حواشی شهرها سکونت دارند.
الهی شهر بجنورد را با دارا بودن ۲۳ سکونتگاه غیررسمی*به عنوان یکی از شهرهای دارای معضل حاشیه*نشینی در کشور برشمرد و افزود: برای کاهش این معضل شهرداری مهر در سال*های اخیر در بجنورد راه**اندازی شده و تاکنون اقدامات گوناگونی برای رفع مشکلات این مناطق در حوزه*های عمرانی، فرهنگی، اجتماعی انجام شده است.
۳۹۶*هزار نفر از جمعیت ۸۱۱*هزار نفری خراسان شمالی در ۱۸ شهر این استان سکونت دارند.