[تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ]

در این مطلب مبحث ما در مورد چوب مزیت ها و معایب آن در استفاده از چوب در [تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ] می پردازیم. برای کسب اطلاعات بیشتر این مطلب را از دست ندهید.
مقدمه

چوب، از نظر گیاه شناسی، بخش جامد و سخت زیر پوست ساقه درخت یا دیگر گیاهان چوبی است که به شکل بافت آوندی وجود دارد. گرچه در باور عموم چوب تنها در درخت و بوته یافت می شود، از نظر علمی در همه گیاهان آوندی وجود دارد. در چوب مجراهای زیر قابل مشاهده است: 1- بافت چوبی یا مجراهای چوبی، که شیره خام، آب و نمک*های معدنی محلول را از ریشه به برگ*ها و غنچه های هوایی می برد.
آوند آبکشی یا مجراهای لیبر، که غذای آماده برای برگ*ها (شیره تولیدی) به شکل محلول از طریق آنها برای تغذیه بقیه گیاه به گردش در می آید. 2- چوب بی گمان یکی از بهترین و سودمندترین مواد خام طبیعت است و بی آن بشر هرگز به سطح پیشرفت و رفاه کنونی نمی رسید. چوب ابتدا، ماده*ای حیاتی برای ساخت ابزارهای اولیه، خانه و قایق برای حرکت در رودها بود. سپس، برای ساخت اکثر اشیا و ابزارهای سودمندی که انسان قرنها برای پیشرفت زندگی خود به آنها متکی بود، به کار رفت. بخشی از تکنولوژی چوب بر اثر تلاش صنعتگران باقی مانده، ولی بیشتر آن ناچار از بین رفته و با مواد و روشهای دیگر که نتیجه انقلاب صنعتی بشر است، جایگزین شده است. چوب تنها منبع طبیعی تجدیدپذیر است. نفت و زغال و دیگر معادن سرانجام روزی تمام خواهد شد، ولی جنگلی که خوب نگهداری شود (حتی گاه بدون نگهداری) بطور نامحدود به تولید چوب ادامه خواهد داد. چوب جایگاه برجسته ای در اقتصاد جهانی دارد. تولید سالانه چوب در جهان ۲۵۰۰ میلیون متر مکعب است. . انواع معايب چوب عبارتند از :

معايب چوب ممکن است به دليل طرز روييدن ، شيوه بريدن و يا خشک شدن آن باشد. انواع معايب چوب عبارتند از : تغيير حجم بر اثر رطوبت
پيچ و تاب
گره
ترک و شکاف
چوب فشرده
رويش نامناسب الياف
حفره هاي شيرابه
فساد و پوسيدگي
. فهرست

مقدمه
معايب و محاسن استفاده از چوب
منابع چوب
بررسی ساختمان چوب، انواع چوب و خواص چوب
خشک کردن و عمل آوری چوب
کار با چوب در ساختمانها
. [تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ] رمز فایل فشرده: [تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ] (پسورد را تایپ نمایید.) [تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ] حجم فایل در حالت فشرده: 407 KB . ———————————————— ——————————