[تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ]

در این بخش دانلود پروژه مبانی فکری ونظری مسکن در 46 صفحه تهیه شده که در ادامه بخشی از متن و فهرست آن را برای دانلود قرار داده ایم.

همچنین لینک دانلود پاورپوینت مبانی فکری ونظری مسکن نیز در انتهای این مطلب قرار داده شده است.
.
مقدمه:

گاستون بچلارمی نویسد (:آدمی پیش ازافکنده شدن به جهان درگهواره خانه نهاده شده است .) درخانه ، آشنایی باجهان بی واسطه صورت می پذیرد ، آنجا نیازی به گزینش مسیروجست وجوی هدف نیست . جهان درخانه و حول آن به سادگی ارزانی گردیده است . می توان گفت ، خانه مکانی است که وقوع زندگی روزمره را درخود گرفته . زندگی روزمره معرف چیزی است که تداوم خود را درهستی ما حفظ کرده وازاین روهمچون تکیه گاهی آشنا به پشتیبانی ما می نشیند.
پس علت چیست که با وجود نهاده شدن درگهواره خانه می باید خود را به جهان افکند؟ پاسخ ساده ای که بتوان ارائه نمود آن است که بشرمقصود از زندگی را در خانه نیافته ، که نقشی را که هرفرد در زندگی می پذیرد بخشی است ازمجموعه ای متشکل ازاعمال متقابل که درجهانی عمومی ومبتنی بر ارزش های مشاع واقع می شوند. برای مشارکت ناچارازترک گفتن خانه وگزیدن هدفی می باشیم . با این وصف ، پس ازانجام وظیفه اجتماعی خود به خانه عقب نشینی می کنیم تاهویت فردی خود را بازیابیم و ازاین روهویت فردی درسکونت خصوصی مستترمی باشد .
هر خانه ای در متن و زمینه خاصی قرار می گیرد ؛ ممکن است در قطعه زمینی در جنگل یا در چمنزار واقع شده باشد یا در شهرک یا در شهر یا محدوده خاصی در یک ساختمان . ساکنان در فضا یا ساختمان جدید خود معمولا فضای زندگی مورد نظر خود را با استفاده از رنگ ، نور و مبلمان ایجاد می کنند و به گونه ای شکل فضا را تغییر می دهند
.
فهرست:

مقدمه
هستی در جهان
چهارشیوه سکونت
جنبه های دوگانه سکونت
احراز هویت
تعیین موقعیت
نیازها در خانه
نیازهای پایه
نیازهای عملکردی
نیازهای ساختار
نیازهای اجتماعی
نیازهای نمادین
.
.
[تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ]
رمز فایل فشرده: [تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ] (پسورد را تایپ نمایید.)
[تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ]
حجم فایل در حالت فشرده: 363 KB
[تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ]
———————————————— ——————————