رايزن علمي و سرپرست دانشجويان ايراني در استراليا با تاکيد بر ايجاد همکاري علمي مشترک ميان دانشگاههاي ايراني و خارجي گفت: در حال حاضر با تلاشهاي صورت گرفته 2 دانشگاه ايران با 3 دانشگاه استراليا دوره مشترک دکتري برگزار مي کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن خالقي روز يکشنبه در نشست رايزنان علمي جمهوري اسلامي ايران در محل وزارت بهداشت افزود: در حال حاضر با تلاشهاي صورت گرفته دانشگاههاي تهران و شريف با دانشگاههاي نيوساوت ولز، ملبورن و سيدني براي ايجاد دوره مشترک دکتري هماهنگي کرده اند و پيشنهاد مي کنم براي دانشگاههاي علوم پزشکي نيز اين همکاري صورت گيرد.

وي با اشاره به تعداد دانشجويان بورسيه وزارت بهداشت در استراليا گفت: اکنون 25 دانشجوي بورسيه در استراليا حضور دارند اما اين دانشجويان گلايه دارند که از وزارت بهداشت هيچ نماينده اي در استراليا حضور نمي يابد که پاسخگوي مشکلات آنها باشد.

خالقي افزود: دانشجويان از برخي تصميمات شوراي بورس وزارت بهداشت گلايه دارند و آن را تبعيض آميز مي دانند چرا که براي برخي از دانشجويان احکام 36 ماهه و براي برخي ديگر احکام 48 ماهه صادر شده است.

در ادامه اين نشست، محمدحسين کريم رايزن علمي و سرپرست دانشجويان ايراني در هند نيز با بيان مشکلات دانشجويان وزارت بهداشت در اين کشور گفت: بسياري از اين دانشجويان مورد سوء استفاده از سوي باندهاي کلاهبرداري قرار مي گيرند و ما نمي توانيم آنها را تنها در آن کشور رها کنيم.

کريم خاطرنشان کرد: متاسفانه به دليل اينکه وزارت بهداشت به طور ناگهاني اعلام کرد که 5 دانشگاه از اول اکتبر نامعتبر هستند در حال حاضر براي ورود به اين دانشگاهها تا پيش از اکتبر تا 120 ميليون تومان پول رد و بدل مي شود که دانشجويان وارد رشته هاي پزشکي شوند.

وي يادآور شد: ما پيشنهاداتي براي وزارت بهداشت جهت رفع بحران دانشجويي در هند داشتيم که در صورتي که پاسخ نامه هاي ما را بدهند مي توانند آن را عملياتي کنند.