سلام مهمان گرامي؛

خوش آمدید، براي مشاهده تالار با امکانات کامل ميبايست از طريق ايــن ليـــنک ثبت نام کنيد.

در صورتی که قبلا ثبت نام کرده و رمز عبور خود را فراموش کرده اید از طریق ايــن ليـــنک آنرا بازیابی کنید.

سنگ بازالت در نما

پاسخ یاب یافتن سریع پاسخ ها ویژه آزمون نظام مهندسی

برای مشاهده راهنمای استفاده از امکانات سایت و روش ایجاد تاپیک جدید اینجا کلیک کنید.

برای ارتقا عنوان کاربری خود به کاربر ویژه و دسترسی به بخش ویژه VIP اینجا کلیک کنید.
نمایش نتایج: از 1 به 2 از 2

موضوع: سنگ بازالت در نما

  1. Top | #1


    تاریخ عضویت
    مهر -۱۴۰۱
    عنوان کاربر
    کاربر سایت
    محل سکونت
    تهران
    مقطع تحصيلات
    لیسانس
    رشته تحصيلي
    معماری
    نوشته ها
    3
    پسندیده
    0
    مورد پسند: 0 بار در 0 پست
    میزان امتیاز
    59

    سنگ بازالت در نما

    در مسئله ی ساخت و ساز های ساختمانی یکی از بخش های حائز اهمیت در ساخت و طراحی، نمای ساختمانی می باشد. از آنجایی که نمای ساختمان بخش مهمی می باشد و قسمتی است که در دید مخاطبان قرارد دارد. به همین دلیل در عصر امروز برای ساخت و طراحی نمای ساختمان ها بسیار تلاش می کنند تا اصول زیباسازی را در طراحی های آنها به بهترین شکل به کار ببرند.انواع سنگ بازالت طوسی نما یکی از مواردی است که می توان در نمای ساختمان از آن استفاده کرد.

    علاوه بر اینکه در نمای ساختمان باید اصول زیبا سازی رعایت شود، مورد دیگری که باید به آنها توجه کنید این است که باید از مصالح مرغوب و بادوام استفاده کرد. چونکه نمای ساختمان بیشتر از هر بخش دیگر در معرض شرایط مختلف آب و هوایی می باشد و ممکن است بر اثر تغییرات آب و هوایی دچار آسیب های جدی شود. بنابراین اگر موارد به کار رفته در نمای ساختمان از کیفیت و دوام خوبی برخوردار نباشند قطعا به نمای ساختمان آسیب وارد خواهد شد. به همین دلیل است که در بیشتر ساختمان ها در طراحی نما از مصالح با کیفیت و مرغوب مثل خرید سنگ بازالت نما استفاده می کنند.
    یکی از مصالح مورد نیاز در ساختمان سازی که برای طراحی و ساخت نما به کار می رود، سنگ های ساختمانی می باشد. یکی از ویژگی های سنگ هایی که به منظور ساخت نما در ساختمان ها استفاده می شود، متراکم بودن و سنگین بودن است. این سنگ ها می تواند شامل سنگ های رسوبی، دگرگونی و آذرین باشند که در طرح ها و مدل های مختلف مورد استفاده قرار میگرد.
    معمولا اغلب سنگ های مورد استفاده در نماهای ساختمانی دارای ماندگاری بالایی می باشند و همین طور مقرون به صرفه نیز هستند. این مدل از سنگ ها به خاطر اینکه از نوع سنگ های معدنی هستند، این توانایی را دارند که در اندازه های گوناگون برش داده شوند و یا در شرایط نیاز بر روی آنها حکاکی شود و برای استفاده در نمای ساختمان آماده شود و نمای ساختمان ها را زیباتر و مجلل تر کند.

    یکی از سنگ های مورد استفاده در نما های ساختمانی، سنگ بازالت نما می باشد. که دارای کیفیت و دوام بسیار خوبی است. سنگ نمای گرانیت نیز یکی دیگر از سنگ های مخصوص نما ی ساختمان می باشد که بسیار محکم بوده است و با در نظر گرفتن حجم و تراکم بالا در ساختار خودش آب بسیار کمتری را در خود جذب می کند به همین دلیل است که برای استفاده در نما از آنها استفاده می شود. مدل دیگری از سنگ هایی که در نمای ساختمانی مورد استفاده قرار میگرد، سنگ های مرمریت می باشد که دارای زیبایی و جلای بسیار مرغوبی می باشند و همین طور این سنگ ها از تنوع رنگی زیادی نیز برخوردار هستند. همین موضوع باعث شده است که از آنها برای طراحی نما بیشتر ساختمان های مسکونی و تجاری و همین طور برای ساخت نمای مکان های عمومی مثل مساجد و حرم ها نیز استفاده شود.

    ویژگی*های سنگ نمای ساختمان
    سنگ های نما در ساختمان ها چه از مدل انواع سنگ بازالت کف نما و چه از نوع دیگر سنگ های ساختمانی باشند، بایستی یکسری از مزایا و خصوصیات مشترک داشته باشند. تا اگر در نمای ساختمانی از آنها استفاده شد از دوام، کیفیت و زیبایی برخوردار باشند. سنگ بازالت نما سنگی است که تمام ویژگی های لازم در سنگ موجود برای نمای ساختمان را در خود دارد. زیرا مهمترین ویژگی ای که سنگ نمای ساختمان باید داشته باشد، مقاومت بسیار مناسب در مقابل شرایط جوی گوناگون مثل گرما، سرما، اشعه ماوراء بنفش خورشید و ... می باشد؛ که سنگ بازالت نما آنها را دارد.
    منبع: سنگ بازالت طوسی فلات ایران

  2. Top | #2


    تاریخ عضویت
    مهر -۱۴۰۱
    عنوان کاربر
    کاربر سایت
    نوشته ها
    16
    پسندیده
    0
    مورد پسند: 0 بار در 0 پست
    میزان امتیاز
    71
    با سلام برای خرید مرغوب ترین بتن آماده، تیرچه ، بلوک، کفپوش و جدول از لینک زیر دیدن کنید:


    [تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ]


    بنیاد بتن آذرآبادگان بزرگترین توالید کننده مصالح ساختمانی درجه یک در کشور

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
وبسایت تخصصی مهندسی عمران و معماری به عنوان یکی از نخستین سایتهای تخصصی رشته های مهندسی، خدمت رسانی خود را در سال 1389 آغاز کرد.
تمامی فایلها و آموزشهایی که در سایت قرار می گیرند بصورت کاملا رایگان بوده و هدف ما ارتقا سطح علمی دانشجویان و مهندسان عزیز کشورمان بوده است.

اکنون ساعت 21:40 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +3.5 می باشد.
ایمیل مدیریت سایت پست الکترونیکی مدیریت سایت: iromran@yahoo.com
X بستن تبلیغات
همکاري در فروش فايل سل يو