مترجم: صفورا فتحعلی وند
گروه معماری OOIIO دست اندرکار طراحی پل “میرافلورس-بارانکو” در” لیما “”پرو” هستند . این طرح ماندگار برای پل عابر پیاده مابین دو ناحیه ،از بالای شکافی طبیعی به نام “Bajada de armendariz“ که به اقیانوس آرام منتهی می گردد، خواهد گذشت. پل مذکور املاک و مستغلات دو ناحیه را به یکدیگر می پیوندد .در یک سو، میرافلورس قرار گرفته است،منطقه مسکونی با شکوه ، با مراکز مهم تجاری،جایی که در ۵ سال گذشته در حال تبدیل شدن به منطقه شهری پر جاذبه ای می باشد و همچنین مکانی که میتوان تعداد زیادی از هتل های گردشگری را درآنجا یافت و در سوی دیگر،بارانکوجای دارد،شهری در ناحیه ای غیر متعارف در Colonial Epoch که به گردشگری مشهور است و جذابیت خود را حفظ کرده است واین روز ها موزه های متعدد و ساکنین فرهنگی در خود دارد.
می توانید موزیسین های زیادی را در هنگاه پیاده روی در خیابانها ببینید و شب هنگام برای صرف شام ، مکانهایی مدرن بیابید.ایده اصلی بر این اساس استوار بود که دو ناحیه هردو سودمند به یکدیگر بپیوندند. “OOIIO“پلی به صورت نماد شهری و سمبل جدید شهر پیشنهاد می دهد ،جایی دیدنی وعنصری جذاب در عبور از ناحیه ای به ناحیه دیگر در سکونتگاههای ” لیما. پل به لطف شکل و شمایل بخصوص و پر زرق و برق خود،گردشگران را به سوی خود می کشاند و باعث رونق فعالیت های شهر می گردد.
پل مذکور جایی است برای استراحت،لمیدن و دراز کشیدن زیر نورآفتاب،نشستن و نظاره مردمی که راه می روند و خودروهایی که عبور می کنند وتماشای غروب آفتاب . کاربردهایش از دیدگاه ترغیب و تشویق فعالیت های شهری ، همانند آمفی تئاتری در مقیاس کوچک است.همچنین فضایی باغ مانند است،یک بازار عمومی،جایی دیدنی،تندیس است،جایی است برای ملاقات ها ،عاملی که شهر را به حرکت وا می دارد و درچنین شهر بزرگی ،موقعیتی برای احیای چشم انداز در فضای بازایجاد می کند.


[تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ]

[تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ]

[تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ]

[تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ]