سلام مهمان گرامي؛

خوش آمدید، براي مشاهده تالار با امکانات کامل ميبايست از طريق ايــن ليـــنک ثبت نام کنيد.

در صورتی که قبلا ثبت نام کرده و رمز عبور خود را فراموش کرده اید از طریق ايــن ليـــنک آنرا بازیابی کنید.

عمر ساختمان*های ایران کوتاه است!

پاسخ یاب یافتن سریع پاسخ ها ویژه آزمون نظام مهندسی

برای مشاهده راهنمای استفاده از امکانات سایت و روش ایجاد تاپیک جدید اینجا کلیک کنید.

برای ارتقا عنوان کاربری خود به کاربر ویژه و دسترسی به بخش ویژه VIP اینجا کلیک کنید.
نمایش نتایج: از 1 به 1 از 1

موضوع: عمر ساختمان*های ایران کوتاه است!

  1. Top | #1


    تاریخ عضویت
    دی -۱۳۹۰
    عنوان کاربر
    مدیر ارشد
    محل سکونت
    برازجان
    رشته تحصيلي
    عمران
    نوشته ها
    498
    پسندیده
    1,743
    مورد پسند: 1,127 بار در 418 پست
    میزان امتیاز
    1508

    عمر ساختمان*های ایران کوتاه است!

    وجود مصالح استاندارد در ساخت*وساز تضمین*کننده کیفیت ساخت*وساز، کاهش خطای انسانی، یکسان*سازی ساخت و تعمیرات و در نهایت افزایش عمر ساختمان و مقابله* بیشتر ساختمان برابر حوادث تعیین شده است.

    شاید یکی از مهمترین بخش*ها که تاثیر مهمی در استانداردسازی ساختمان*ها و رویه*های ساخت و ساز در کشور دارد، سازمان نظام مهندسی باشد که با نظارتی که مهندسان ناظرش بر ساخت و سازها می*کنند بر این روند تاثیر مثبتی داشته و جلوی غیراستانداردسازی*ها را می*گیرند. در این زمینه هرچه مهندسان که گاهی در غیر استاندارد بود ساختمانها و استفاده از مصالح غیر استاندارد در ساخت و سازها به آنها انتقاداتی وارد می*شود، با وجدان*تر و با مسوولیت*تر ایفای نقش کنند روند استانداردسازی خانه*ها در کشور مثبت*تر *شده و کمتر شاهد ساخت خانه*های غیر استاندارد در کشور خواهیم بود.

    سید مهدی هاشمی رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان در این باره اظهار کرد: وجود مصالح استاندارد در ساخت*وساز تضمین*کننده کیفیت ساخت*وساز، کاهش خطای انسانی، یکسان*سازی ساخت و تعمیرات و در نهایت افزایش عمر ساختمان و مقابله* بیشتر ساختمان برابر حوادث تعیین شده است. از آنجا که ساختمان*ها براساس مقادیر تعیین*شده مهندسی و جداول معین در هر منطقه طراحی و اجرا می*شود، عدم استفاده از مصالح استاندارد در حقیقت برهم زننده مهم محاسبات و ناکارآیی ساخت و نگهداری است. مصالح استاندارد، ملاحظات مشخص* شده در مقررات ملی ساختمان را در ساختمان قابل اطمینان می*سازد. وی افزود: توجه به استفاده از مصالح استاندارد با ارتقای امنیت ساختمان مطمئنا در جلوگیری از تلفات ناشی از حوادث ساختمانی به ویژه در مرحله*ی بهره*برداری کمک شایانی می*نماید.

    هاشمی درباره ضرورت وجود کتاب استاندارد مصالح ساختمانی در کنار دیگر استانداردها تاکید کرد: کتاب استاندارد در حقیقت مرجع مورد نیاز مهندسین برای اطلاع* از شرایط روز مصالح و فن*آوری*های ساختمانی است. اگر این کتاب بین مهندسین توسعه یابد و استفاده از آن به صورت یک فرهنگ کاری مودر توجه قرار گیرد، در ابتدا باعث رشد ساخت مصالح و خروج مصالح نامرغوب از بازار می*شود که همین کار یک انقلاب در صنایع ساختمانی به*شمار می**آید.

    رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان درباره عمر مفید ساختمانها در کشور در مقایسه آن با شاخص*های بین*المللی اظهار کرد: عمر مفید ساختمان*ها در مقایسه با عمر ساختمان*ها در کشور*های دیگر حدود یک سوم است. بخش عمده*ای از این تفاوت مربوط به استفاده از مصالح نامرغوب، فن*آوری*های سنتی و عدم نظارت سازمان*یافته در این زمینه است. وی در پایان با اشاره به اهمیت تولید مصالح ساختمانی استاندارد در سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی گفت: حمایت از تولید ملی و تولید مصالح استاندارد برای همیشه و همه سال*ها است. لذا امسال با توجه به نام*گذاری به عنوان سال تولید ملی حمایت از کار و سرمایه ایرانی، امکان تاکید بیشتر و سرعت بیشتر در این مسیر وجود دارد که ان*شاء*ا… با همکاری تولید*کنندگان، مصرف*کنندگان و دستگاه*های نظارتی این مهم تحقق خواهد یافت.



    منبع: عمر ساختمان*های ایران کوتاه است — اخبار آنلاین عمران و معماری – سیویلتکت نیوز - آی آر عمران
    2 کاربر مقابل پست boushehromran عزیز را پسندیده اند: admin,juki

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
وبسایت تخصصی مهندسی عمران و معماری به عنوان یکی از نخستین سایتهای تخصصی رشته های مهندسی، خدمت رسانی خود را در سال 1389 آغاز کرد.
تمامی فایلها و آموزشهایی که در سایت قرار می گیرند بصورت کاملا رایگان بوده و هدف ما ارتقا سطح علمی دانشجویان و مهندسان عزیز کشورمان بوده است.

اکنون ساعت 16:51 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +3.5 می باشد.
ایمیل مدیریت سایت پست الکترونیکی مدیریت سایت: iromran@yahoo.com
X بستن تبلیغات
همکاري در فروش فايل سل يو