سلام مهمان گرامي؛

خوش آمدید، براي مشاهده تالار با امکانات کامل ميبايست از طريق ايــن ليـــنک ثبت نام کنيد.

در صورتی که قبلا ثبت نام کرده و رمز عبور خود را فراموش کرده اید از طریق ايــن ليـــنک آنرا بازیابی کنید.

معرفی 9 مصالح جدید ساختمانی

پاسخ یاب یافتن سریع پاسخ ها ویژه آزمون نظام مهندسی

برای مشاهده راهنمای استفاده از امکانات سایت و روش ایجاد تاپیک جدید اینجا کلیک کنید.

برای ارتقا عنوان کاربری خود به کاربر ویژه و دسترسی به بخش ویژه VIP اینجا کلیک کنید.
نمایش نتایج: از 1 به 2 از 2

موضوع: معرفی 9 مصالح جدید ساختمانی

  1. Top | #1


    تاریخ عضویت
    مرداد -۱۴۰۱
    عنوان کاربر
    کاربر سایت
    محل سکونت
    تهران
    مقطع تحصيلات
    فوق لیسانس
    رشته تحصيلي
    مهندسی شیمی
    نام دانشگاه
    دانشگاه صنعتی اصفهان
    سال اخذ مدرک
    1390
    نوشته ها
    3
    پسندیده
    0
    مورد پسند: 0 بار در 0 پست
    میزان امتیاز
    67

    معرفی 9 مصالح جدید ساختمانی

    مصالح ساختمانی جدید حاصل تلاش سازندگان برای کاهش هزینه ها با حفظ کیفیت و جلوگیری از آلودگی محیط زیست است. واضح است که پروژه های عمرانی بیش از 50 درصد منابع طبیعی را مصرف می کنند. این موضوع باعث افزایش هزینه ها، ضایعات مواد و زمان طولانی اتمام ساخت و ساز می شود. مصالح ساختمانی جدید ممکن است در طول دوره ساخت و ساز کمی بیشتر هزینه داشته باشد. اما در دراز مدت از نظر مصرف انرژی، زیبایی، قیمت و کیفیت بسیار مقرون به صرفه تر از مصالح ساختمانی قدیمی خواهند بود.



    [تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ]

    مصالح ساختمانی جدید

    نسل جدیدی از مصالح ساختمانی جدید، قوی*تر، سبک*تر و پایدارتر، برای حل چالش*های اصلی صنعت ساختمان (از بلایای طبیعی و هزینه*های بالا گرفته تا نگرانی*های زیست*محیطی و ناکارآمدی) به بازار می*آیند. این صنعت با حفظ تولید خود در تلاش است تا با تقاضا همراه باشد. پروژه های ساختمانی 50 درصد از منابع طبیعی ما را مصرف می کنند که اغلب منجر به هزینه های اضافی، تاخیر در ساخت و ساز و هدر رفت مواد می شود.
    برای حل برخی از این چالش ها، بسیاری از شرکت های نوآور در حال تولید نسل جدیدی از مصالح ساختمانی هستند. مواد به گونه ای طراحی شده اند که هوشمندتر، قوی تر، خودکفاتر، شیک تر و سازگار با محیط زیست باشند. بنابراین چه چیزی باعث این نوآوری ها می شود؟
    خانه BIQ در هامبورگ، آلمان چشم اندازی کامل از آینده را ارائه می دهد. BIQ که با جلبک های زنده ساخته شده است، می تواند برق خود را مهار کند. زیبایی آن نه تنها یادآور ساختمان های علمی تخیلی چشمگیر فرهنگ پاپ است، بلکه تأثیر زیست محیطی آن برای آینده ای پایدار بسیار امیدوارکننده است.
    برای حفظ مزیت رقابتی، شرکت های ساختمانی باید با این نوآوری های مواد همگام باشند. ساختمان*هایی که با آخرین مصالح ساخته می*شوند، برای مقابله با چالش*های امروزی، کاهش ردپای کربن و تأثیرگذاری بر صنعت، مجهزتر خواهند بود.



    [تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ]


    انواع مصالح جدید:

    1- نانو مواد آبگریز کننده نما
    این مواد جزو مهمترین دستاوردهای صنایع شیمیایی ساختمانی محسوب می شود. با [تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ] از برندهای معتبری چون سهند شیمی می توانید از نفوذ آب به داخل مواد نما جلوگیری به عمل می آید و دوام و کیفیت نمای ساختمان حفظ خواهد شد.

    [تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ]


    2- آجرهای خنک کننده
    آجرهای خنک کننده یکی از خلاقانه ترین اکتشافات به عنوان یکی از مصالح ساختمانی جدید برای سال 2021 است. آجر خنک کننده در لیست مصالح جدید ساختمانی برای دیوارها قرار دارد. آجرهای خنک کننده که به آجرهای هیدروسرامیکی نیز معروف هستند از ترکیب خاک رس و هیدروژل ساخته می شوند. آجرهای هیدروسرامیکی برای دیوارهای اطراف ساختمان مناسب هستند.

    مکانیسم عملکرد آجرهای خنک کننده به این صورت است که با ورود هوا، مواد هیدروژل آب را جذب کرده و در داخل آجر ذخیره می کنند. این آب برای خنک کردن ساختمان ها در روزهای گرم معجزه می کند. آجرهای هیدروسرامیکی به دلیل کاهش مصرف انرژی مناسب ترین مصالح ساختمانی جدید برای دیوار ساختمان های تجاری می باشد.



    3- بلوک سیمانی سبک
    اگر به دنبال مصالح ساختمانی جدید و ارزان برای پروژه های خود هستید، بلوک سیمانی سبک وزن بهترین است. یکی از پیشرفته ترین مصالح جدید دیوارسازی برای ساخت خانه ای با دوام مادام العمر، این بلوک سبک وزن است. سیمان و آب همراه با افزودنی به نام پوکه معدنی که یکی از مصالح جدید ساختمانی است، بلوک های سبک وزن تولید می کند.



    4- شیشه و بلوک شیشه ای
    بلوک های شیشه ای و شیشه ای از نظر انعطاف پذیری و هزینه دارای تغییرات زیادی هستند. شیشه مصالح ساختمانی ارزانی نیست، اما بسیار سبک است. زیبایی خانه هایی که به طور خاص از شیشه برای فضای داخلی خود استفاده می کنند بسیار چشمگیر و باز است.

    شیشه و بلوک های شیشه ای را می توان با خیال راحت به عنوان مصالح جدید در ساخت و ساز در نظر گرفت. اگرچه قبلاً از شیشه در پنجره ها و درها استفاده می شد. اما امروزه شیشه به عنوان یک مصالح ساختمانی جدید در اروپا و کشورهای پیشرفته جایگاه ویژه ای پیدا کرده است.

    5- بتن کربنی
    بتن کربنی یا بتن نساجی یک ماده کامپوزیتی جدید است که انقلابی در دنیای مصالح ساختمانی پیشرفته محسوب می شود. بتن کربنی از ترکیب بتن و الیاف کربن به دست می آید و در مقایسه با بتن معمولی سبک، پایدار و شش برابر ظرفیت بارگذاری است. یکی از ویژگی های خاص بتن کربنی عدم وجود لایه ضخیم محافظ در برابر زنگ زدگی به دلیل زنگ زدگی کربن می باشد. تمام مصالح ساختمانی جدید با ترکیب کربن عمر طولانی تری خواهند داشت.

    6- بتن خود ترمیم شونده
    بتن خود ترمیم شونده یکی از مصالح جدید در ساخت و ساز است که با افزودن باکتری ها و کپسول های آب به بتن حاصل و باعث ترمیم بتن می شود. ترک بتن یکی از مشکلات قدیمی در ساخت و ساز ساختمان است. زمانی که بتن ترک می*خورد، این باکتری*ها در برابر آب و هوا رسوب آهک تولید می*کنند. سنگ آهک ترک ها را می پوشاند و عمر سازه ها را افزایش می دهد. هزینه های ساخت و نگهداری سازه هایی مانند تونل ها و پل ها با بتن ترمیمی بسیار کمتر خواهد بود.

    7-چوب شفاف
    چوب شفاف یکی از مصالح جدید ساختمانی برای نمای ساختمان است که نسبت به چوب سنتی مقاومت بیشتری دارد. نوعی پلیمر به نام اپوکسی ناپایدار به چوب قدیمی اضافه می شود و یک چوب شفاف تولید می شود. افزودن این پلیمر به چوب قدیمی باعث افزایش دوام آن می شود.

    8- آئروگرافیت
    آئروگرافیت که توسط محققان موسسه فناوری هامبورگ در سال 2012 ایجاد شد، از شبکه ای از لوله های کربنی توخالی ساخته شده است و 75 برابر سبک تر از فوم است. در دمای اتاق پایدار است، می تواند الکتریسیته را هدایت کند، فوق العاده قوی است و می تواند به اشکال دیگر خم شود.
    در واقع آنقدر منعطف و چکش خوار است که می توان آن را تا 95 درصد مساحت اولیه خود فشرده کرد و بدون آسیب به شکل اولیه خود بازگردد. به طور شگفت انگیزی، کوچک شدن آئروگرافیت در واقع آن را تقویت می کند، اما نه برای اکثر مواد سبک وزن تحت فشار. از آنجایی که در برابر لرزش مقاوم است، اغلب در هواپیماها و ماهواره های مصنوعی استفاده می شود.

    9-بیوپلاستیک
    پلاستیک مخصوصا قوی و بادوام به دلیل فرآیند فرسودگی منحصر به فرد خود یکی از آلوده ترین عناصر در جهان است. پلاستیک های زیستی ساخته شده از جلبک ها، کیتین دریایی، سلولز و بسیاری دیگر از منابع زیست توده تجدید پذیر به این معنی است که پس از دفع بسیار سریع خراب می شوند. پلاستیک های زیستی یکی از مواد جدید و سوخت های فسیلی هستند. یک جایگزین عالی سازگار با محیط زیست برای پلاستیک ساخته شده در داخل. خواص پیچیده آن اغلب برای پوشش، عناصر سازه ای و سایر سازه های تقویت کننده ساختمان استفاده می شود.

    جمع بندی
    در این مقاله به بررسی مهم ترین مصالح جدید ساختمانی در عصر حاضر در جهان پرداختیم. با پیشرفت روز به روز صنعت ساختمان ، سازه ها هر روز مقاوم تر و سبکتر خواهند شد و کیفیت آنها در حال بالاتر رفتن است.

  2. Top | #2


    تاریخ عضویت
    مرداد -۱۴۰۱
    عنوان کاربر
    کاربر سایت
    نوشته ها
    1
    پسندیده
    0
    مورد پسند: 0 بار در 0 پست
    میزان امتیاز
    62
    پست عالی بود. ورق*های گالوانیزه هم یکی از مهم ترین مصالح ساختمانی است که به عنوان ورق شیروانی استفاده داره، به دلیل اینکه بسیار زیبا و مقاومه. [تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ] میتونه روی هزینه های ساختمان و پروژه مورد نظر بسیار موثر باشه.

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
وبسایت تخصصی مهندسی عمران و معماری به عنوان یکی از نخستین سایتهای تخصصی رشته های مهندسی، خدمت رسانی خود را در سال 1389 آغاز کرد.
تمامی فایلها و آموزشهایی که در سایت قرار می گیرند بصورت کاملا رایگان بوده و هدف ما ارتقا سطح علمی دانشجویان و مهندسان عزیز کشورمان بوده است.

اکنون ساعت 20:56 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +3.5 می باشد.
ایمیل مدیریت سایت پست الکترونیکی مدیریت سایت: iromran@yahoo.com
X بستن تبلیغات
همکاري در فروش فايل سل يو