سلام مهمان گرامي؛

خوش آمدید، براي مشاهده تالار با امکانات کامل ميبايست از طريق ايــن ليـــنک ثبت نام کنيد.

در صورتی که قبلا ثبت نام کرده و رمز عبور خود را فراموش کرده اید از طریق ايــن ليـــنک آنرا بازیابی کنید.

معماری برج خلیفه

پاسخ یاب یافتن سریع پاسخ ها ویژه آزمون نظام مهندسی

برای مشاهده راهنمای استفاده از امکانات سایت و روش ایجاد تاپیک جدید اینجا کلیک کنید.

برای ارتقا عنوان کاربری خود به کاربر ویژه و دسترسی به بخش ویژه VIP اینجا کلیک کنید.
نمایش نتایج: از 1 به 2 از 2

موضوع: معماری برج خلیفه

  1. Top | #1


    تاریخ عضویت
    آبان -۱۳۹۳
    عنوان کاربر
    مدیر بخش معماری
    محل سکونت
    سنندج
    رشته تحصيلي
    معماری
    نوشته ها
    264
    پسندیده
    845
    مورد پسند: 712 بار در 242 پست
    میزان امتیاز
    966

    معماری برج خلیفه

    [تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ]

    ساختن آسمانخراش*ها در طول زمان و با پیشرفت تکنولوژی به عنوان یکی از رقابت*های بین*المللی کشور*ها در عرصه تکنولوژی مطرح شد و در این میان ساختمان*های بی*نظیری با کاربری*های متنوع ساخته شدند تا بشر به آرزوی دیرین خود نزدیک*تر شود ولی چندی پیش بود که بلندترین برج تاریخ ساخته شد. برج خلیفه که به نام برج دبی نیز شناخته می*شود بلندترین آسمانخراش دنیاست که در خیابان شیخ زاید شهر دبی در کشور امارات متحده عربی قرار گرفته است. ساخت برج خلیفه ۲۱ سپتامبر ۲۰۰۴ آغاز شد و اول اکتبر ۲۰۰۹ به پایان رسید. این بنای بی*نظیر دی ۱۳۸۸ خورشیدی به صورت رسمی به عنوان بلندترین آسمانخراش دنیا گشایش یافت. تیم ساخت این برج شامل تعدادی از برترین متخصصان معماری جهان بود و بدنه اصلی این تیم از اسکیدمور، اوینگز و مریل شیکاگو به عنوان تیم طراحی، آدریان اسمیت در سمت معمار ارشد و بیل بیکریه مهندس ارشد طراحی تشکیل شده است.
    این برج که آسمانخراشی مسکونی، تجاری و تفریحی است، دارای ۱۶۳ طبقه، بیش از هزار واحد آپارتمان، ۴ استخر و کتابخانه ویژه ساکنان برج است. قابل توجه است که یکی از شیک*ترین هتل*های دنیا در این برج جای دارد. علاوه بر این نیز تجهیزات مخابراتی منحصر به فردی در منار مخروطی بالای برج قرار گرفته است تا از بلندای ۸۲۹/۴۹ متری این آسمانخراش به تمام معنی استفاده بهینه شده باشد. نکاتی جذاب درباره برج خلیفه هتل برج خلیفه دبی که جورجیو آرمانی (نام طراح مد ایتالیایی) نام دارد در طبقات پایینی برج واقع شده و دارای ۱۶۰ اتاق است. همانطور که گفته شد، این برج نخست با نام برج دبی خوانده می*شد ولی در روز بهره*برداری و با حضور خلیفه دوبی به نام برج خلیفه تغییر نام داد. طراحی برج دبی از معماری اسلامی که دارای طرح*های طبیعت صحرا و گل است، الهام گرفته شد. طرح گل صحرایی با نشان شش پره، الگوی اصلی طراحی این برج بوده است. از نکته*های قابل توجه این برج هزینه ساختش است که نزدیک به یک بیستم هزینه ساخت مرکز شهر دبی است. برج خلیفه با ۱/۵ میلیارد دلار ساخته شد در حالی که مرکز شهر دبی با ۲۰ میلیارد دلار توسعه پیدا کرد. نمای بیرونی این برج از ۲۴۳۴۸ جام شیشه تشکیل شده است که برای تمیز کردن آنها، در طبقه*های ۴۰، ۷۳ و ۱۰۹ شیارهایی افقی کار گذاشته شده است. تمیز کردن این شیشه*ها نزدیک به دو تا سه ماه زمان نیاز دارد. یکی از زیبایی*های این برج، فواره*ای در بیرون برج است که ۲۷۵ متر بلندی دارد و آب را ۱۵۰ متر به بالا پرتاب می*کند. این فواره دارای ۶۶۰۰ لامپ در ۵۰ رنگ گوناگون است که زیبایی برج را دوچندان کرده است. مرتفع*ترین مسجد جهان در برج خلیفه دبی قرار دارد. در طبقه ۱۵۸ این برج مسجدی ساخته شده که مرتفع*ترین مسجد دنیاست. برج خلیفه دبی با شکستن رکورد آسمانخراش تایپه ۱۰۱ با ۵۰۹ متر بلندی در تایوان، بلندترین آسمانخراش دنیاست.این برج بلندترین سازه*ای است که بدون کمک کابل ساخته شده و پیش از این رکورد آن در دست برج سی*ان (cn) با ۵۵۳ متر بلندی در تورنتوی کانادا بوده است.این آسمانخراش با ۱۶۳ طبقه دارای بیشترین طبقه که همه مورد استفاده قرار دارد، است و این*که بیشتر واحدهای این برج چشم*اندازی به سمت خلیج*فارس دارند. پیش از این برج ویلیس در شیکاگو آمریکا با ۱۰۸ طبقه این رکورد را دارا بود.این برج دارای یکی از بزرگ*ترین بالکن*های دنیاست که برای تماشای نمای بیرون برج استفاده می*شود و آن را سکوی تماشا نیز می*نامند. سکوی تماشای این برج در طبقه ۱۲۴ قرار دارد. آسانسورهای برج خلیفه با ۶۴ کیلومتر بر ساعت دارای رکورد سریع*ترین آسانسورهای جهان هستند که البته به نسبت رقبای خود بیشترین مسافت را نیز طی می*کنند.برج خلیفه دارای ۵۸ آسانسور و ۸ پله برقی است که همیشه کار جابه*جایی ساکنان برج را انجام می*دهند. برج دارای چند آسانسور نیز هست که نمایی از بیرون برج را به افراد نشان می*دهد و گنجایش ۱۲ تا ۱۴ نفر را دارند و سرعت آنها برابر با ۱۰ متر بر ثانیه است.این برج بزرگ*ترین آسانسور باربری جهان را نیز دارد. آسانسوربار و آتش*نشانی برج می*تواند ۵۵۰۰ کیلوگرم بار را جابه*جا کند. تمامی آسانسورهای برج، هوشمند هستند و دارای برنامه*های هوشمندانه ویژه*ای در زمان*های تخلیه اضطراری و آتش*سوزی خواهند بود که در سطح دنیا بی*نظیر محسوب می*شوند.
    مرتفع*ترین استخر شنای جهان در طبقه ۷۶ برج خلیفه دبی قرار دارد.
    مرتفع*ترین رستوران جهان که در طبقه ۱۲۲ و در بلندی ۴۴۲ متری است در این برج واقع شده است.
    مرتفع*ترین آتش*بازی سال نو میلادی در جهان در برج خلیفه دبی انجام شده است.
    یکی از ابتکارهای زیست*محیطی که در برج خلیفه به کار رفته است، بخار آب حاصل از هوای گرم و مرطوب دبی، هنگام ورود به سیستم خنک*کننده پیشرفته برج، از طریق سیستم دستگاه*های خنک*کننده به مایع تبدیل می*شود. حجم این آب طی سال به ۱۵ میلیون گالن، برابر با حجم ۲۰ استخر سایز المپیکی می*رسد که برای موارد گوناگون مورد استفاده قرار می*گیرد. یکی از شاخصه*های مهم برج خلیفه مقاومت در برابر باد است. این برج از ۳ بخش پایینی، میانی و بالایی تشکیل شده که هر کدام از این بخش*ها دارای طراحی گوناگون هستند تا در برابر جریان باد و تغییرات فشار و دما مقاومت لازم را داشته باشند. روی این برج ۴۰ آزمایش تونل باد انجام شده تا نشانگر مقاومت لازم ساختمان در برابر باد در بلندای ۸۰۰ متری از سطح دریا باشد.

    6 کاربر مقابل پست sara.Architect عزیز را پسندیده اند: admin,Ar Sa,asl148,faridpurreza,mehrdad52,memar1373
    بــــــه یــــاد داشـــتـه بـــــاش :
    آیـــــنـده کــــتـابـی اســت کـــه امــــروز مــــی نـــــویــسی
    پـــــس چــــیـــزی بــــنـویـــس کـــه فـــــردا از خــــوانــدن آن لـــــذت بــــبـری . . .

  2. Top | #2


    تاریخ عضویت
    مرداد -۱۳۹۲
    عنوان کاربر
    کاربر سایت
    محل سکونت
    بندرانزلی
    مقطع تحصيلات
    لیسانس
    رشته تحصيلي
    مهندسی معماری
    نام دانشگاه
    دانشگاه دیلمان
    سال اخذ مدرک
    94
    نوشته ها
    43
    پسندیده
    16
    مورد پسند: 37 بار در 19 پست
    میزان امتیاز
    452
    خوبه


    راستی به همه پیشنهاد میکنم کتاب زیر رو مطالعه کنن:
    شهرانسانی-نوشته ی یان گل-ترجمه علی و لیلا غفاری
    نشر علم معمار

    بهترین کتابی که توی عمرتون میخونید.قیمت در سال92 17000تومان
    3 کاربر مقابل پست faridpurreza عزیز را پسندیده اند: admin,Roozbeh84,sara.Architect

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
وبسایت تخصصی مهندسی عمران و معماری به عنوان یکی از نخستین سایتهای تخصصی رشته های مهندسی، خدمت رسانی خود را در سال 1389 آغاز کرد.
تمامی فایلها و آموزشهایی که در سایت قرار می گیرند بصورت کاملا رایگان بوده و هدف ما ارتقا سطح علمی دانشجویان و مهندسان عزیز کشورمان بوده است.

اکنون ساعت 22:51 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +3.5 می باشد.
ایمیل مدیریت سایت پست الکترونیکی مدیریت سایت: iromran@yahoo.com
X بستن تبلیغات
همکاري در فروش فايل سل يو