[تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ]داخلی امروزه اهمیت بسیار زیادی برای اکثر مردم پیدا کرده است. چرا که همراه با طراحی و معماری داخلی شیک و زیبا می تواند نتیجه ای مطلوب از لحاظ زیبایی و کاربردی را در طراحی ساختمان در بر داشته باشد.دکوراسیون داخلی عبارت است از: «هماهنگ سازی طراحی شده برای به جلوه درآوردن رنگ ها، اثاثیه و سایر اشیاء در یک اتاق یا ساختمان به صورت هنرمندانه».
دکوراسیون :دکوراسیون داخلی تعریفی است که برای سلسله عملیات طراحی و اجرا در هماهنگ سازی ویژگی های بصری، عملکردی، کاربردی یک اتاق، فضا و یا ساختمان به کار برده می شود. کلمه دکوراسیون از یک واژه فرانسوی dekorāsiyon برگرفته شده است. این کلمه در لغت نامه دهخدا به معنای آراستن و تزئین صحنه می باشد که در زبان فرانسوی برای صحنه تئاتر و سینما به کار برده می شد. اما امروزه در زبان فارسی دکوراسیون داخلی به توجه به ترکیب رنگ ها، کاربرد وسایل و عناصر دکوراتیو و همچنین چیدمان مبلمان در فضاهای داخلی به نوعی که فضایی مطلوب را از لحاظ زیبایی ظاهری و عملکردی برای کاربر فراهم کند می پردازد.
عوامل متعددی در طراحی دکوراسیون داخلی موثر هستند. شناخت بافت ، رنگ ، فرم ، عمق ، بعد ها مانند کف ، سفف ، دیواری ، عناصر کاربردی و وسایل تزئینی و مبلمان در دکوراسیون داخلی از الزامات این رشته برای رسیدن به طراح دکوراسیون مناسب و خوشایند است. دکوراسیون داخلی یک میان رشته بین رشته طراحی و معماری است. در دکوراسیون داخلی همانقدر که توجه به ویژگی های کاربردی و ساختاری فضا باید توجه شود، ویژگی های هنرمندانه و زیبایی شناسانه فضای داخلی حائز اهمیت است. یک طراح دکوراسیون داخلی باید تناسب و هماهنگی را با طراحی داخلی فضا حفظ کند و از این جهت باید از قوه تجسم و خلاقیت بالایی در ردیف هنرهای تجسمی برخوردار باشد. دکوراسیون داخلی فضا باید با هدف بهینه کردن و ارتقا کیفیت زندگی و رضایت بخشی کاربر در فضا پیش برود. یک طراح دکوراسیون داخلی باید از علم رفتار مردم درکی متقابل داشته باشد تا بتواند فضایی پویا ، خلاق و کاربردی که یک طراح داخلی طراحی کرده است را تکمیل کند. ساماندهی فضا با در نظر گرفتن عملکرد آن ، طراحی و جانماییی فضا با توجه به طراحی پلان ساختمان و مسایل ایمنی ، رعایت مسائل آکوستیک و انتقال صدا ، انتخاب و چیدمان مبلمان ، وسایل دکوری ، ترکیب رنگ ها و تعادل رنگی یکی از وظایف متعدد یک طراح داخلی است. طراحی داخلی در واقع بین معماری داخلی و دکوراتوری است.
ادامه در سایت [تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ]
[تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ]