فـوق روان كننده Super Plasticizer MS-1R
فوق روان كننده MS-1R بر پایه ملامیـن سولفونیت فرمالدییـد اصلاح شـده تولید شده و به دو صـورت پودر و مایع عرضه می گردد. فوق روان كننده MS-1R دیرگیر كننده است و به همین جهت برای بتن های حجیم و همچنین بتن ریزی در مناطق گرم بسیار مناسب می باشد. استفاده از MS-1R در بتن ریزی های با سطح زیاد و ضخامت كم از ایجاد تركهای سطحی جلوگیری می كند.
استفاده از MS-1R در بتن ریزی های با سطح زیاد و ضخامت كم از ایجاد تركهای سطحی جلوگیری می كند. فوق روان كننده MS-1R مطابق استاندارد ASTM C- 494 Type G می باشد.
موارد مصرف : بتن ریزی در مناطق گرمسیر، بتن ریزی های حجیم مانند سدها، بتن ریزی با پمپ در سازه های فوق العاده مسلح و بتن ریزی های سقف، ستون و قطعات بتنی پیش ساخته.
مزایـا : مصرف MS-1R با عث افزایش كیفیت بتن در موارد ذیل می شود :
جلوگیری از ایجاد تركهای سطحی؛ افزایش روانی بدون آب افتادگی ؛ افزایش مقاومت های فشاری و خمشی
افزایش كارایی و دوام؛ صرفه جویی در زمان اجراء و كاهش هزینه های بتن ریزی؛ كم شدن زمان ویبره و سهولت پخش و پرداخت بتن
روش و میزان مصرف :
الف ) مایع
به مقدار 1% الی 5/1 % وزن سیمان به آب بتن اضافه شده و به مدت 1 الی 2 دقیقه تا ایجاد مخلوطی همگن و یكنواخت مخلوط شود.
ب )پودر
به مقدار 3/0% الی 6/0 % وزن سیمان ( با توجه به میزان روانی و دیرگیری مورد نیاز) به مصالح خشك، اضافه شود.
تـوجـه: در شرایطـی كه فاصلـه حمـل بتـن طولانی باشـد، بهتر است كه نیـمی از فوق روان كننده مورد نیاز را در ابتدا و نیم دیگر را در هنگام بتن ریزی مصرف نمود.
مشخصات فنی :
حالت فیزیكی : مایع پودر
رنگ : قهوه ای صورتی
وزن مخصوص : gr/cm³12/1 gr/lit 550
PHمحلول%20 : حدود 5/8 الی 5/ - ۹
یون كلر : ندارد ندارد
زمان مصرف و نحوه نگهداری : حداقل شش ماه و بدور از تابش مستقیم آفتاب و یخزدگی.
استاندارد : ASTM C-494 Type G
بسته بندی : گالنهای 20 و بشكه های 200 كیلویی كیسه پلاستیكی 20 كیلویی

چسب بتن Concrete Adhesive CN-1
یكى از مواد شیمیایى كه امروزه در صنعت ساختمان كاربرد فراوانى یافته، چسب بتن است. این چسبها عموﻣﺄ محلولهاى كلوییدى از پلیمرهاى مختلف در آب هستند كه مقاومت كششى، خمشى و همچنین دوام بتن را افزایش مى دهند. ولى مهمترین خاصیت آنها افزایش چسبندگى است. بیشترین استفاده از این مواد مربوط به كارهاى تعمیراتى مى باشد زیرا این افزودنى با ملات، مخلوط یكنواخت و همگنى تشكیل داده و ضمن آنكه مانع تراوش آب و تفكیك دانه هاى ریز و درشت مى شود، میزان چسبندگى بتن تازه را با ملات قدیمى زیر آن افزایش مى دهد. چسب بتن CN-1 تولیدى این شركت برپایه رزینهاى كوپلیمر پلى وینیل استات ساخته شده و به آسانى با آب مصرفى در بتن مخلوط مى شود. مواد به كار رفته در ساخت این چسب با سیمان كاملا هماهنگ بوده و چسبندگى آن را به طور قابل ملاحظه اى افزایش مى دهد.
موارد مصرف:
چسب بتن CN-1 را مى توانید براى كلیه كارهاى تعمیراتى و ترمیم آسیب دیدگى اغلب سازه هاى بتنى مانند كانالهاى آب، كف سالنهاى صنعتى، باند فرودگاهها، سدها، پایه پلها و ستونها مصرف نمایید. كاربرد مهم CN-1 در آببند كردن منابع و استخر هاى بتنى با استفاده از ترمیم كننده RM-1 مى باشد.
روش و میزان مصرف :
براى ضخامتهاى كم ( تا 10 میلیمتر ) 1 پیمانه چسب بتن را با 1 الى 3 پیمانه آب مخلوط كرده و ملات را با آن درست كنید. به طور كلى هر چه ضخامت ملات كمتر باشد و یا نیروى بیشترى بر آن وارد آید، براى ایجاد چسبندگى لازم چسب بیشترى مى بایست اضافه شود. براى ایجاد استحكام بیشتر توصیه می شود كه محلول رقیق شده چسب به مقدار بیشترى درست شده و قبل از چسباندن ملات یك لایه از این محلول به سطح زیرین مالیده شود.
توجه: در ضخامتهاى زیاد چسباندن به صورت لایه به لایه مناسبتر بوده و توصیه مى شود.
ژل میكروسیلیس Silica Fume Gel (Modified ) SF-1
امروزه افزودن میكروسیلیس به همراه فوق روان كننده جهت افزایش مقاومت مكانیكی و شیمیایی بتن به عنوان پدیده ای كار آمد و تجربه شده در دستور كار اغلب كارفرمایان و مشاورین قرار گرفته است.
میكروسیلیس به خاطر قیمت مناسب و خصوصیات ارزنده ای كه به بتن میدهد به خوبی جای خود را دراین رشته باز كرده ولی به خاطر وزن حجمی كم و ریزی ذرات حمل و نقل، نگهداری و مصرف آن مشكل و پرهزینه بوده و چون هنگام اضافه شدن به بتن اختلاط بطور كامل و مطلوب انجام نمی گیرد لذا خصوصیات بهینه آن به طور كامل ظهور نكرده به علاوه از نظر محیط زیست و شرایط بهداشتی نیز همواره برای مصرف كنندگان مشكل آفرین بوده است. جهت رفع مشكلات فوق و تسهیل در استفاده از میكروسیلیس پس از مدتها مطالعه و بررسی محصول جدید ژل میكروسیلیس بعنوان جایگزین سیستم قدیمی میكروسیلیس + فوق روان كننده تولید وعرضه می گردد. مصرف این ماده ضمن برطرف كردن مشكلات فوق الذكر خصوصیات بتن را بهبود بخشیده ؛ به طوریكه مقاومت مكانیكی آن را بیش از 30% بالا برده و بدون نیاز به استفاده از سوپر روان كننده روانی بتن را افزایش میدهد.
موارد مصرف :
ساخت بتنهای پرمقاومت، نفوذ ناپذیر و مقاوم در مقابل حملات شیمیایی نظیر اسكله ها, سازه های بتنی در محیط های خورنده در مناطق شمالی و جنوبی ایران.
مزایا :
افزایش روانی بتن بدون نیاز به سوپرروان كننده
افزایش مقاومتهای شیمیایی و مكانیكی و نفوذ ناپذیری بتن
اقتصادی و مقرون به صرفه بودن
جابجایی، نگهداری و مصرف بسیار آسان و راحت
حفاظت از سلامتی و بهداشتی كاركنان و محیط كار
ژل میكرو سیلیس به سه صورت دیرگیر، زودگیر و معمولی تولید می شود.
روش و میزان مصرف :
به مقدار 5 % الی 15% وزن سیمان مصرفی در زمان ساخت بتن و یا در تراك میكسر اضافه و چند دقیقه مخلوط نمایند. افزودن در چند مرحله راندمان كار را بالا می برد.
توجه :
متناسب با میزان ژل مصرفی از مقدار آب طرح اختلاط كسر شود.
پس از بازكردن درب بسته محتویات آن را بلافاصله استفاده نموده و از مصرف مواد خشك شده جداً خودداری نمایند.
ضدیخ بتن Anti – Freeze Admixture AF-1
معمولاً در كشور ما فرا رسیدن فصل سرما و یخبندان باعث تعطیل كارهاى ساختمانى شده كه این عمل موجب راكد و بلااستفاده ماندن حجم عظیمى از امكانات و نیروى انسانى مى شود. استفاده از افزودنى ضد یخ بتن AF-1 راه حل مناسبى براى رفع این مشكل است.
موارد مصرف:
ضدیخ AF-1 این شركت تـركیبى از مـواد معدنى و آلـى محـلـول در آب است كـه بـر اسـاس استاندارد ASTM C - 494 & C - 666تولید گردیده است.
این ضدیخ داراى عملكرد چند گانه به شرح ذیل مى باشد:
1- كاهش نقطه انجـماد آب كه موجـب برطرف شدن خطر یخ زدگى در بتن تازه می شود. با استفاده از ضدیخ AF-1 مى توان تا درجه برودت 15- درجه سانتى گراد بتن ریزى نمود.
2- اسلامپ بتن را افزایش مى دهد و یا به عبارت دیگر نقش روان كنندگى هم دارد. لذا مى توان براى یك اسلامپ ثابت از میزان آب مصرفى كم نمود.
3- خاصیت هوازایى آن باعث بالا رفتن مقاومت بتن در مقابل سیكلهاى متناوب یخ زدگى و آب شدن مى شود. این خصوصیت ضدیخ بتن AF-1، بسیار مفید و حایز اهمیت بوده و توصیه می شود براى بتن هایى كه در معرض سیكلهاى مداوم یخ زدگى و آب شدن قرار دارند، حتما استفاده شود.
4- ضدیخ AF-1 فاقد یون كلر بوده و هیچگونه اثر سویى بر روى آرماتورها ندارد.