سلام مهمان گرامي؛

خوش آمدید، براي مشاهده تالار با امکانات کامل ميبايست از طريق ايــن ليـــنک ثبت نام کنيد.

در صورتی که قبلا ثبت نام کرده و رمز عبور خود را فراموش کرده اید از طریق ايــن ليـــنک آنرا بازیابی کنید.

نحوه پیاده سازی سقف های عرشه فولادی

پاسخ یاب یافتن سریع پاسخ ها ویژه آزمون نظام مهندسی

برای مشاهده راهنمای استفاده از امکانات سایت و روش ایجاد تاپیک جدید اینجا کلیک کنید.

برای ارتقا عنوان کاربری خود به کاربر ویژه و دسترسی به بخش ویژه VIP اینجا کلیک کنید.
نمایش نتایج: از 1 به 1 از 1

موضوع: نحوه پیاده سازی سقف های عرشه فولادی

  1. Top | #1


    تاریخ عضویت
    آبان -۱۳۹۵
    عنوان کاربر
    کاربر سایت
    محل سکونت
    تهران
    مقطع تحصيلات
    فوق لیسانس
    رشته تحصيلي
    عمران
    نوشته ها
    1
    پسندیده
    0
    مورد پسند: 1 بار در 1 پست
    میزان امتیاز
    275

    نحوه پیاده سازی سقف های عرشه فولادی

    سقف*های عرشه فولادی از پانل*ها یا ورقه*های فولادی نورد سرد (Cold Rolled Steel) ساخته شده*اند و در هر یک از این پانل*ها میله*هایی کار گذاشته شده که استحکام و صلابت سقف را تضمین می*کنند. درجه پانل*های به کار رفته در سقف*های عرشه فولادی می*بایست ٢٢ یا سنگین*تر از آن باشد و پوششی از ورقه گالوانیزه G-60 یا G-90 بر روی آن*ها قرار گرفته باشد. سقف عرشه فولادی باید بر بستری از تیرچه*های فولادی بنا شود.


    الزامات طراحی و اجرای سقف*های عرشه فولادی

    • فاصله میان تیرچه*های چهارچوب سقف
    • ظرفیت تحمل بار
    • ارتفاع میله
    • شیوه اتصال
    • به*هم وصل کردن بخش*هایی که روی*هم قرار می*گیرند.
    • رعایت موازین و مقررات
    • مقاومت در برابر آتش


    عدم نفوذ مواد خورنده به فضاهای داخلی
    افرادی که در زمینه طراحی و نصب سقف*های عرشه فولادی فعالیت دارند، می*بایست به هنگام اجرای سقف*های عرشه فولادی تمامی موازین و استانداردهای SDI را مد نظر قرار دهند.


    اتصال پانل*های فولادی به تیرک*های نگه*دارنده و چهارچوب سقف
    جهت اتصال پانل*های فولادی به تیرک*های نگه*دارنده و چهارچوب سقف به جوشکاری نیاز است. چنانچه می*خواهید میزان جنبش و انحراف عرشه*ها در زیر فشارهای وارده بر سقف به حداقل رسد، نباید فاصله نقاط اتصال تا مرکز بیش از ١٢ اینچ باشد.




    سقف*های عرشه فولادی
    پیش از نصب و اجرای سقف می*بایست در صدد جایگزین کردن نقاط جوش معیوب و ناقص برآیید. در صورت نیاز می*بایست در اطراف و داخل سقف تیرک*های بیشتری تعبیه نمود. پانل*های عرشه فولادی باید بر روی یک خط مستقیم نصب شده و با دقت و وسواس خاصی به*هم وصل شوند، به منظور نصب صحیح و آسان ورقه*های عایق چاره*ای ندارید جز آن که از دیواره*های مربعی شکل متقاطع و سیستم*های قاب*دار استفاده کنید. توجه داشته باشید که انحراف سطح پانل*های سقف از سطح افق نباید در هر ١٠٠ فوت از ٠/٢٥ اینچ تجاوز کند.
    برای به*هم وصل کردن لبه*های کناری بخش*هایی از پانل عرشه فولادی که بر روی*هم قرار می*گیرند، باید به صورت مکانیکی عمل کنید. فاصله میان این اتصالات نباید از ٣ اینچ بیشتر شود. برای متصل کردن عرشه*های میانی به یکدیگر و محکم کردن آن*ها در جای خود باید از گل میخ استفاده کنید. چنانچه قصد دارید بخش*هایی از عرشه فولادی را محکم کنید که از کناره*های سقف بیرون زده*اند، می*بایست به پیچ*های خودکار نمره ٨ یا بزرگ*تر اکتفا کنید.


    عایق*بندی بال فوقانی پانل*های فولادی:
    در هنگام نصب لایه*های عایق می*بایست تمامی استانداردها و موازین ASTM C36 یا C1178 رعایت شود. چنین پوشش*هایی را باید به صورت مکانیکی به بال فوقانی پانل*های عرشه فولادی وصل کنید. برای اتصال مکانیکی لایه*های عایق به [تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ] به توصیه*های سازنده سقف گوش فرا دهید.


    منافذ و سوراخ*های سقف عرشه فولادی
    زمانی که می*خواهید در یک پانل فولادی سوراخی ایجاد کنید تا منفذی در سقف باز شود، می*بایست چهارچوبی برای آن در نظر بگیرید و این منافذ را تقویت کنید. نحوه تقویت این منافذ به عوامل متعددی بستگی دارد که از آن میان می*توان به درجه پانل فولادی، فاصله میان میله*های به کار رفته در پانل*ها، حد فاصل میان تیرک*ها و سایز بازشو*ها اشاره داشت.



    سقف*های عرشه فولادی
    عایقی که مستقیماً بر روی عرشه فولادی قرار می*گیرد باید فشارهای پیش*بینی شده را تاب آورد. حداقل ضخامت لایه عایق متغیر بوده و به استحکام عایق و پهنای میله*های به کار رفته در پانل*های عرشه فولادی بستگی دارد. برای تعیین ضخامت و استحکام لایه عایق با سازنده مشورت کنید.


    مقاومت در برابر وزش باد
    سقف عرشه فولادی باید به گونه*ای طراحی و ساخته شود که متعلقات آن به هنگام وزش بادهای شدید از چهارچوب نگهدارنده سقف جدا نشود. لازم به ذکر است در هر منطقه میزان وزش باد و قوانین و تمهیداتی که در این خصوص باید اندیشید، متفاوت می*باشد.


    ساختمان*هایی با درجه رطوبت بالا و بازدارنده*های بخار
    اگر رطوبت نسبی ساختمان در حدی است که احتمال خورده شدن و زنگ زدگی سقف های عرشه فولادی وجود دارد، باید با سازنده سقف مشورت کنید تا پوشش مناسبی برای حفاظت از فولاد در برابر رطوبت پیشنهاد دهد. طراحان می*بایست عرشه*های فولادی را با حداقل یک لایه گالوانیزه G-90 یا آلیاژ آلومینیوم روی بپوشانند و از آن در برابر خورده شدن حفاظت کنند. چنانچه بر روی عرشه فولادی عایق سبکی از جنس بتن یا سایر مصالح ساختمانی قرار گرفته است، استفاده از آلیاژ آلومینیوم روی ممنوع می*باشد. بازدارنده*های بخار را باید بر روی عایق یا لایه مقاوم در برابر نفوذ آب نصب کرد.


    آماده*سازی عرشه فولادی
    اتصال عرشه*های فولادی باید به درستی و بدون هیچ عیب و نقصی صورت گیرد، سطح این عرشه*ها باید تمیز و عاری از هرگونه آلودگی، پستی و بلندی و لبه*های تیز باشد، در غیر این صورت نمی*توانید سقف را آن*طور که باید و شاید اجرا کنید.


    دما و شرایط جوی
    غالباً در کارخانه پانل*های عرشه فولادی را رنگ نموده و با یک لایه آستر می*پوشانند. لبه*های برش خورده این پانل*ها و بخش*هایی که رنگ یا پوشش آستر آن*ها آسیب دیده، در مجاورت هوا زنگ می*زنند. در معرض هوا قرار گرفتن طولانی مدت این بخش*ها، تهدیدی جدی برای یکپارچگی پانل*‎های فولادی به شمار می*رود.


    سقف*های عرشه فولادی
    پیش از نصب سقف عرشه فولادی می*بایست شرایط آب و هوایی و دمای منطقه را به دقت مورد بررسی قرار دهید و متناسب با این شرایط نسبت به اجرای صحیح سقف اقدامات و برنامه*ریزی*های لازم را صورت دهید. اگر پانل*های سقف بی*حفاظ و عاری از هر نوع پوششی باشند و در اثر شرایط جوی صدمه دیده و تحلیل رفته*اند، می*بایست پیش از نصب سقف این پانل*ها را عوض کنید.


    سقف*های آویخته
    قرار نیست سقف*های عرشه فولادی تکیه*گاهی باشند برای سقف*های آویخته و تجهیزات داخلی. انحراف بیش از حد عرشه*های سقف نمایان*گر نامناسب بودن فشاری است که سقف*های آویخته به آن وارد می*کند. می*بایست آویزهای خاصی را بر روی چهارچوب سقف سوار کنید تا بار سقف*های آویخته و تجهیزات داخلی را به دوش کشند.


    نصب صفحات عایق
    نخستین لایه صفحات عایق می*بایست استحکام لازم برای پوشش*دادن بازشوهای پانل*های فولادی و تاب آوردن فشارهای احتمالی را داشته باشند.
    این صفحات به صورت مکانیکی بر روی عرشه*های فولادی محکم و ثابت می*شود. لبه صفحات عایق نباید بر فراز بازشوهای موجود در عرشه فولادی سایه افکند. دومین لایه می*بایست صفحات عایق سختی باشد که به واسطه آسفالت به نخستین لایه صفحات عایق یا بازدارنده*های بخار چسبیده است. در شرایطی که نصب بیش از یک لایه عایق میسر نمی*باشد، صفحات عایق را می*بایست به صورت مکانیکی به [تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ] متصل کرد. در چنین مواقعی صفحات عایق باید با استفاده از یک ورقه فولادی به صورت مکانیکی به بال فوقانی عرشه*های فولادی وصل و تقویت شوند.


    منبع: [تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ]
    تصاوير پيوست شده تصاوير پيوست شده
    کاربر مقابل پست amin_gh عزیز را پسندیده است: admin
    مقالات تخصصی در زمینه [تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ] ، [تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ] و [تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ]

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
وبسایت تخصصی مهندسی عمران و معماری به عنوان یکی از نخستین سایتهای تخصصی رشته های مهندسی، خدمت رسانی خود را در سال 1389 آغاز کرد.
تمامی فایلها و آموزشهایی که در سایت قرار می گیرند بصورت کاملا رایگان بوده و هدف ما ارتقا سطح علمی دانشجویان و مهندسان عزیز کشورمان بوده است.

اکنون ساعت 10:37 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +3.5 می باشد.
ایمیل مدیریت سایت پست الکترونیکی مدیریت سایت: iromran@yahoo.com
X بستن تبلیغات
همکاري در فروش فايل سل يو