سلام مهمان گرامي؛

خوش آمدید، براي مشاهده تالار با امکانات کامل ميبايست از طريق ايــن ليـــنک ثبت نام کنيد.

در صورتی که قبلا ثبت نام کرده و رمز عبور خود را فراموش کرده اید از طریق ايــن ليـــنک آنرا بازیابی کنید.

نقش ساندویچ پانل ها در کاهش خطرات زلزله

پاسخ یاب یافتن سریع پاسخ ها ویژه آزمون نظام مهندسی

برای مشاهده راهنمای استفاده از امکانات سایت و روش ایجاد تاپیک جدید اینجا کلیک کنید.

برای ارتقا عنوان کاربری خود به کاربر ویژه و دسترسی به بخش ویژه VIP اینجا کلیک کنید.
نمایش نتایج: از 1 به 1 از 1

موضوع: نقش ساندویچ پانل ها در کاهش خطرات زلزله

  1. Top | #1


    تاریخ عضویت
    فروردین -۱۳۹۸
    عنوان کاربر
    کاربر سایت
    محل سکونت
    تهران
    مقطع تحصيلات
    لیسانس
    رشته تحصيلي
    عمران
    نام دانشگاه
    دانشگاه آزاد
    نوشته ها
    2
    پسندیده
    0
    مورد پسند: 1 بار در 1 پست
    میزان امتیاز
    187

    نقش ساندویچ پانل ها در کاهش خطرات زلزله

    زلزله در واقع آزاد شدن انرژی درونی زمین می باشد که به علت گسیختگی در گسل های روی پوسته به وجود می آید و یکی از ویرانگرترین وقایع طبیعی می باشد که هنوز انسان نتوانسته بطور کامل خود را در برابر خطرات آن ایمن کند.همانطور که می دانید کشور ما ایران نیز روی کمربند زلزه واقع شده و متاسفانه هرساله اخبار وقوع زلزله در یکی از مناطق ایران زیاد به گوش ما می خورد. خسارات جانی و مالی که زلزه به همراه دارد گاهی اوقات غیر قابل جبران است.
    با توجه به غیر قابل پیش بینی بودن زلزله و اینکه زلزله در زمان بسیار کمی که گاهی اوقات به کمتر از یک دقیقه می رسد می تواند خسارات عظیمی وارد کند پس توجه به ایمن سازی ساختمان و پیشگیری از وقوع این خطرات بسیار لازم است.
    در این مقاله به بررسی نقش ساندویچ پانل ها در کاهش خطرات زلزله می پردازیم و ویژگی های یک [تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ] که موجب مقاومت آن در برابر زلزله می شود را معرفی می کنیم.
    ویژگی خانه هایی که در برابر زلزله مقاوم هستند؟

    برای اینکه بدانید ساختمانی که در آن زندگی می کنید تا چه اندازه در برابر زلزله مقاوم است می توانید به چند ویژگی توجه کنید که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم:
    توجه به تناسب ستون ساختمان ها با نقشه تأیید شده توسط شهرداری
    می توانید از مالک خانه بخواهید که نقشه ساختمان را به شما نشان دهد. می توانید از یک متخصص عمران کمک بگیرید و ابعاد تعدادی از ستون ها را اندازه بگیرید و با ابعاد موجود در نقشه مطابقت دهید
    فاصله از ساختمان های مجاور
    به طور میانگین فاصله ساختمان از خانه های مجاور باید حدود ده سانتی متر باشد در غیر این صورت در برابر زلزله مقاوم نیست.
    وجود ستون
    وجود ستون در یک ساختمان امنیت آن ساختمان در برابر زلزله را افزایش می دهد. اگر در خانه ای فضای زیادی بدون ستون را مشاهده کردید بدانید که آن مکان در برابر زلزله ایمن نیست و یک منطقه خطر محسوب می شود.
    نقش ساندویچ پانل در کاهش خطرات زلزله

    ساندویچ پانل ها ابزاری نوین جهت ساخت ساختمان می باشد که از سه لایه تشکیل شده است. در دو طرف ساندوچ پانل ها ورق های فلزی از جنس آلومینیوم، آلوزینک و گالوانیزه وجود دارد و در بین این دو ورق فلزی یک لایه عایق از جنس پلی اورتان، پلی استایرن، پشم سنگ و پشم شیشه قرار می گیرد. وجود این لایه عایق باعث می شود ساندویچ پانل ها در برابر صدا، رطوبت و حرارت عایق باشد.
    استفاده از ساندویچ پانل ها در ساختمان ها مزایای بسیاری دارد که در ادامه به ذکر مزایایی می پردازیم که در کاهش خطرات زلزله مفید است:
    مقاومت بالای ساندویچ پانل در برابر فشار های ناشی از زلزله

    ساندویچ پانل ها در برابر انواع ضربه مقاومت بالایی دارند و استفاده از آن ها در دیوار ها و سقف باعث می شود که در برابر ضربه ها و فشار های ناشی از زلزله مقاومت خوبی داشته باشند و آسیب کمتری وارد کنند.
    در واقع اگر [تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ] به صورت کامل و به درستی انجام گیرد می توان گفت که مقاومت ساندویچ پانل ها در برابر ضربه در مقایسه با دیگر مصالح ساختمانی بسیار بیشتر است.در اثر وقوع زلزله و وارد آمدن فشار یا ضربه، ساندویچ پانل ها مقاومت خوبی از خود نشان می دهند.
    یکپارچگی و نشکن بودن ساندویچ پانل ها

    یکی دیگر از ویژگی های ساندویچ پانل ها که باعث می شود خطرات ناشی از زلزله کاهش یابد یکپارچگی دیوار های ساخته شده با ساندویچ پانل می باشد. بر خلاف دیوار های آجری یا سیمانی که در برابر زلزله امکان ریزش و شکستگی دارند ساندویچ پانل ها یکپارچه هستند. ساندویچ پانل ها ظاهری یکپارچه دارند که باعث می شود در برابر زلزله نشکنند و خرد نشوند و خطرات ریزش ساختمان های سنتی را به شدت کاهش می دهد.


    وزن کم ساندویچ پانل های دیواری که باعث سبک سازی ساختمان می شود

    ساندویچ پانل ها ابزاری سبک هستند و خانه های ساخته شده با ساندویچ پانل در مقایسه با خانه هایی که با استفاده از مصالح سنتی مثل آجر و سیمان ساخته شده اند حدودا تا 50 برابر سبک تر هستند. این ویژگی باعث می شود که این ساختمان ها در برابر زلزله مقاومت خوبی داشته باشند و اصطلاحاً دیرتر بریزند.
    در واقع وزن پایین سازه های ساخته شده با ساندویچ پانل یک عامل اساسی برای کاهش خطرات زلزله می باشد که در کشورهای زلزله خیز بسیار به این موضوع توجه می شود. استفاده از ساندویچ پانل ها به خصوص در سقف و دیوار ها نقش پررنگی در سبکسازی ساختمان و مقابله با خطرات ناشی از زلزله دارد.
    انعطاف پذیری ساندویچ پانل ها

    ساندویچ پانل ها ساختاری انعطاف پذیر دارند و در برابر تکان های ناشی از زلزله به خوبی مقاومت کرده و این فشار ها را دفع می کنند. در واقع ساندویچ پانل ها در برابر فشار ها و لرزش های ناشی از زلزله به جای ریزش و یا شکستن در نهایت خم می شوند و این فشار ها را به خوبی تحمل می کنند.
    کاربر مقابل پست mammutpanel2 عزیز را پسندیده است: iambest
    [تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ] به عنوان نمایندگی برتر مجتمع صنعتی ماموت و یک شرکت خصوصی ایرانی است که مشارکت در آبادی ایران اسلامی را بزرگترین افتخار برای خود می*داند. شرکت ماموت گروپ برای عرضه خدمات حرفه* ای علمی و تجربی معتبر تأسیس گردید.

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
وبسایت تخصصی مهندسی عمران و معماری به عنوان یکی از نخستین سایتهای تخصصی رشته های مهندسی، خدمت رسانی خود را در سال 1389 آغاز کرد.
تمامی فایلها و آموزشهایی که در سایت قرار می گیرند بصورت کاملا رایگان بوده و هدف ما ارتقا سطح علمی دانشجویان و مهندسان عزیز کشورمان بوده است.

اکنون ساعت 13:15 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +3.5 می باشد.
ایمیل مدیریت سایت پست الکترونیکی مدیریت سایت: iromran@yahoo.com
X بستن تبلیغات
همکاري در فروش فايل سل يو