یکی از انواع طراحی های موجود برای سایبان ماشین و سایبان پارکینگ، سایبان بدون پایه می باشد. همانطور که می دانید وسیله ی نقلیه ی شما جزو وسایل گرانبهای شما محسوب می شود؛ بنابراین باید در حفظ و نگهداری آن تلاش کنید. یکی از راه های حفاظت از خودرو ها این است آنها را در پارکینگ اداری و منزل نگهداری کنید. اما همه ی خانه ها از پارکینگ برخوردار نمی باشند؛ در چنین شرایطی بهتر است از سایبان خودرو استفاده شود.


دلیل اینکه می گویند برای حفاظت بیشتر از ماشین ها بهتر است در پارکینگ ها نگهداری شوند؛ این است که پارکینگ دارای سقفی می باشد که اجازه نمی دهد تابش مستقیم آفتاب به آن برخورد کند و همین طور دیگر برف و باران نمی تواند به سطح خودرو آسیب وارد کند. در ساخت و اجرای سایبان پارکینگ هم توجه ویژه ای به محافظت از خودرو در برابر شرایط جوی شده است.
همه ی این مواردی که گفته شد جزو مواردی هستند که می توانند در دراز مدت به خودرو شما آسیب جدی وارد کنند. و اما شما میتوانید همه چیز درباره سایبان خودرو را مشاهده فرمایید.


بنابراین بهتر است برای جلوگیری از آسیب رسیدن به خودرو، از یک سایبان خودرو در حیاط خانه یا سایبان پارکینگ ویلای خود استفاده کنید. سایبان خودرو در انوع محیط های مسکونی، تجاری، اداری، تفریحی و ... کاربرد دارد. جالب است بدانید که به دلیل افزایش یافتن استفاده مردم از ماشین، استفاده از سایبان پارکینگ نیز افزایش پیدا کرده است.


پیشنهاد می کنیم مطلب تاثیر سایبان در کاهش استهلاک خودرو را هم مطالعه نمایید.


به دلیل وجود انواع طرح ها و فرم های متنوع در مدل های خاص و مناسب برای سایبان ها، آن ها علاوه بر کاربرد اصلی اشان، زیبایی فضا را نیز بیشتر می کنند. شما می توانید هر طرح یا مدلی که با فضای خانه ی شما هماهنگی دارد را انتخاب کنید تا موجب زیبا تر شدن فضا شوید. سایبان های ماشین بر اساس پایه هایشان دسته بندی دارند. این دسته بندی کلی به دو دسته عمده تقسیم می شود:


سایبان خودرو با پایه


سایبان خودرو بدون پایه


سایبان با پایه خود به تنهایی دارای انواع بسیار زیادی می باشد. این دسته از سایبان ها این امکان را دارند که در هر دو طرف خود دارای پایه باشند. حتی ممکن است یک سایبان پارکینگ با چهار تا پایه در چهار سمت آن و در صورت نیاز با پایه هایی در وسط آن اجرا شود. از دیگر مدل های این دسته از سایبان ماشین یا سایبان پارکینگ خودرو ، سایبان هایی می باشند که فقط در یک سمت خود از پایه برخوردار هستند و سایبان به شکل کنسول اجرا می شود. البته در بعضی از مواقع به تمهیدات سازه ای ویژه ای نیاز می شود. در مدل ویژه ی سایبان که دو طرفه می باشد نیز این امکان وجود دارد با ایجاد پایه ی مرکزی، سایبان ماشین را طراحی و اجرا کرد.


دسته دوم که مربوط به سایبان ماشین بدون پایه می باشد، برای اجرا به یک عامل به عنوان تگه گاه نیاز دارد. این عامل تکه گاه می تواند یک دیوار در فضای مورد نظر باشد که سایبان با تکیه بر این دیوار استحکام لازمه را بدست آورد و ساخته شود. این مدل از سایبان ها به شکل کنسولی می باشند.


بنابراین برای اینکه بدانید چه سایبان پارکینگ یا سایبان ماشینی برای فضای مورد نظر شما مناسب تر است، بهتر است ابتدا فضا را سنجش کنید، سپس برای سفارش سایبان بدون پایه یا با پایه اقدام کنید. یکی از مواردی که باید برای استفاده از سایبان بدون پایه دقت شود این است که محیط مورد نظر دارای دیوار باشد تا سایبان به آن متصل شود.


بهتر است مطلب همه چیز درباره سایبان خودرو و سایبان کالسکه ای را هم بخوانید.


برای اجرای سایبان خودرو بدون پایه، به طراحی سازه ای ویژه ای نیاز است و همین طور ممکن است در برخی از موارد نیاز باشد تا از سازه کمکی به عنوان غلبه بر گشتاور ایجاد شده، استفاده کرد. این نوع سایبان ها فضای کمتری را اشغال می کنند و به دلیل نداشتن پایه؛ اختلالی در مسیر ایجاد نمی کنند.


منبع : سایبان پارکینگ مهرگستر