سلام مهمان گرامي؛

خوش آمدید، براي مشاهده تالار با امکانات کامل ميبايست از طريق ايــن ليـــنک ثبت نام کنيد.

در صورتی که قبلا ثبت نام کرده و رمز عبور خود را فراموش کرده اید از طریق ايــن ليـــنک آنرا بازیابی کنید.

آبنماهای زیبا برای باغ و دکوراسیون منزل

پاسخ یاب یافتن سریع پاسخ ها ویژه آزمون نظام مهندسی

برای مشاهده راهنمای استفاده از امکانات سایت و روش ایجاد تاپیک جدید اینجا کلیک کنید.

برای ارتقا عنوان کاربری خود به کاربر ویژه و دسترسی به بخش ویژه VIP اینجا کلیک کنید.
نمایش نتایج: از 1 به 2 از 2

موضوع: آبنماهای زیبا برای باغ و دکوراسیون منزل

  1. Top | #1


    تاریخ عضویت
    آبان -۱۳۹۴
    عنوان کاربر
    کاربر سایت
    مقطع تحصيلات
    لیسانس
    رشته تحصيلي
    مهندسی معماری
    نام دانشگاه
    شهید رجایی
    نوشته ها
    4
    پسندیده
    0
    مورد پسند: 12 بار در 4 پست
    میزان امتیاز
    319

    Cool آبنماهای زیبا برای باغ و دکوراسیون منزل


    به جرات می*توان گفت آب زیباترین، حیات*بخش ترین، آرامش دهنده*ترین و مهم*ترین عنصر روی زمین است، عنصری که در جای جای زندگی ما حضور دارد. یکی از این عرصه*ها، معماری و فضای زندگی ما است، نه تنها معماری*ای که خالقش ما هستیم، بلکه معماری خلق شده توسط طبیعت نیز عنصر آب را در همه جای خود جای داده است. از دریاها، دریاچه*ها، برکه*ها، آبشارها، رودخانه*ها، نهرها و جوی*های طبیعت گرفته تا آبنماها، فواره*ها، حوض*ها و استخرهای انسان ساز، همه و همه به لطف این عنصر زندگی بخش جان گرفته*اند. امروز شما را با بستر زندگی آب یا همان آبنما که در باغ یا دکوراسیون منزل بیشتر شما وجود دارد بیشتر آشنا می*کنیم. با ما همراه باشید...
    در بین تمام ویژگی*های آب که ما در باغ و باغچه*هایمان استفاده می*کنیم، شاید تاریخچه خاصیت جاری شدن آب از همه جالب*تر باشد. جوی آب یا آبنما یک مجرای انسان ساز در باغ است که صدای آب در حال جریان در آن، محیط باغ را خوشایند می*سازد. اولین جوی*ها در باغ*های کهن پارسی یافت شده*اند، اما شاید معروف*ترین آنها در باغ*های موریش الحمرا در شهر گرانادای اسپانیا است.
    امروزه آبنماها و جوی*های آب انتخاب*های کاملی برای باغ*ها و خانه*ها در اندازه*های مختلف هستند و چون فضای کمی را اشغال می*کنند مراقبت از آنها آسان است و می*توانند متناسب با نوع باغ و زندگی شما طراحی شوند.
    نگاهی به گذشته آبنما


    در باغ*های پارسی اولیه، جوی*های باریک آب ویژگی اصلی باغ*ها بودند، چراکه خنک کردن هوا در آب و هوای گرم بسیار ضروری بود. امروزه نیز از این ویژگی آب به همین منظور استفاده می*شود. اضافه کردن فواره*ها به آبنماهای معاصر، همانطور که تصاویر منعکس شده در آب را به هم می*ریزد باعث جوش و خروش می*شود. حوض، قلب معماری سنتی ایران در واقع شکل قدیمی آبنما و استخرهای امروزی است.
    آبنماهای مسطح

    جوی*های آب معمولا بسیار کم عمق و باریک هستند و به عنوان یک ویژگی طراحی برای هدایت چشم به سمت دیگر باغ یا به عنوان یک ویژگی عملکردی برای انتقال آب از یک سمت باغ به سمت دیگر به کار می*روند. آبنماهای قرارگرفته در پاسیو یا نواحی سنگ فرش شده برای استفاده کودکان در باغ*ها و حیاط خانه*ها ایده*آل است، جایی که امنیت در درجه اول اهمیت است.
    آبنماهای طبقه طبقه

    وقتی آب در سطوح مختلف جریان دارد، صدایی که هنگام انتقال از یک سطح به سطح پایین*تر ایجاد می*کند باعث ایجاد حس خوشایندی در فضای باغ و منزل می*شود. از این ویژگی آب در بسیاری از باغ*ها استفاده شده است.
    آب جاری

    آبنماها می*توانند به صورتی طراحی شوند که از یک نقطه سرچشمه بگیرند و پس از طی مسافتی به نقطه*ای دیگر مثل یک حوض بریزند.
    آبنما، عنصری که به طراحی جهت می*دهد!

    جوی*های آب با ایجاد یک خط معماری شاخص در میان باغ یا دکوراسیون منزل می*توانند به عنوان یکی از ویژگی*های طراحی باشند. آبنماها می*توانند فضاها را تعریف کنند و در بخش*های بسته حرکت ایجاد کنند. در این تصویر طراح به خوبی با آبنما فضاها را تفکیک کرده است.
    گیاه کاری در آبنماها

    آبنماها برای کاشت و پرورش گیاهان آبزی مناسب هستند. عمق و سطح کم آب، آنها را خانه*ای کامل برای گونه*ای از گیاهان آبزی می*سازد. این گیاهان نه تنها زیبایی و جذابیت ایجاد می*کنند، بلکه باعث تمیز ماندن آب از علف*های هرز می*شوند. جوی*های باریک ممکن است توسط ریشه*های ناشی از کاشت بیش از حد گیاهان یا رشد بی*وقفه آنها مسدود شوند، پس بهتر است این گیاهان به طور مرتب هرس شوند و از انبوه شدن آنها جلوگیری شود.
    آبنما بدون گیاه کاری

    بر خلاف بند قبل، یک روش دیگر برای جذاب ساختن آبنما عدم استفاده از گیاه و سنگفرش کردن کف آن با قلوه*های سنگ است طوری که آب تمیز آن تصویر محیط اطراف را منعکس کند. بالا بردن سطح آبنما و قرار دادن یک جوی باریک در اطراف آن نیز بر زیبایی آبنما می*افزاید.
    آبنمای مدرن

    تعدادی جوی کوچک که با زاویه و به صورت طبقه طبقه از سطوح بالا به سطوح پایین*تر منتقل می*شوند و آبشارهای کوچک بین آنها به وجود می*آید، نمونه*ای از طراحی*های مدرن است. می*توان از مصالح مختلف مانند فلز یا چوب برای این آبنماها استفاده کرد.
    آبنما برای حیاط های کوچک

    امروزه حتی کوچک*ترین حیاط*ها یا باغ*ها نیز می*توانند از صدای جاری شدن آب و درخشش آن با نور خورشید لذت ببرند. همانطور که در تصویر می*بینید آبنما بر روی دیوار و حاشیه آن کارشده است و فضای زیادی اشغال نکرده است، پس می*تواند بهترین گزینه برای حیاط های کوچک و پاسیوها باشد.

    [تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ][تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ][تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ][تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ][تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ]
    [تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ][تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ][تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ][تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ][تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ]
    4 کاربر مقابل پست neginazinp عزیز را پسندیده اند: admin,mehrdad52,sara.Architect,soheylnn

  2. Top | #2


    تاریخ عضویت
    شهریور -۱۳۹۵
    عنوان کاربر
    کاربر سایت
    محل سکونت
    تهران
    مقطع تحصيلات
    فوق لیسانس
    نوشته ها
    4
    پسندیده
    0
    مورد پسند: 1 بار در 1 پست
    میزان امتیاز
    283
    مطلب زیبا و مفیدی بود-تشکر
    سلام:خدمات [تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ]،[تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ]،[تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ]،[تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ]،[تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ]

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
وبسایت تخصصی مهندسی عمران و معماری به عنوان یکی از نخستین سایتهای تخصصی رشته های مهندسی، خدمت رسانی خود را در سال 1389 آغاز کرد.
تمامی فایلها و آموزشهایی که در سایت قرار می گیرند بصورت کاملا رایگان بوده و هدف ما ارتقا سطح علمی دانشجویان و مهندسان عزیز کشورمان بوده است.

اکنون ساعت 16:55 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +3.5 می باشد.
ایمیل مدیریت سایت پست الکترونیکی مدیریت سایت: iromran@yahoo.com
X بستن تبلیغات
همکاري در فروش فايل سل يو