کلمه سئو برگرفته از عبارت Search Engine Optimization می*باشد که معادلشان به کلمه SEO یا همان بهینه سازی موتور جستجو می*رسد و همگی دارای یک معنی می*باشند و می*توان آن را به این صورت تعریف کرد.
سئو فرایندی است، نیازمند علم و دانش زیاد، علم پیش زمینه*ای و صبر، پس نمیتوان آن را به* عنوان فرایندی ساده که به راحتی قابل پیاده سازی باشد تلقی کرد. باید توجه داشته باشیم که موتورهای جستجو به علت تغییرهای مداوم الگوریتم*های رتبه بندیشان قابل پیش بینی نخواهند بود؛ بنابر این مهندسین سئو وظیفه دارند اطلاعات خود را در این زمینه به روز نگه دارند.
سئو سایت یا همان بهینه سازی سایت یکی ازفعالیت*هایی است که توسط فرد سئوکار انجام می*شود. الگوریتم رتبه بندی گوگل بیش از ۲۰۰ معیار برای رتبه بندی یک سایت دارد. به همین جهت مهندسین سئو سایت باید مهم*ترین این عیارها را جهت پیاده*سازی موفق سئو بدانند.
اهداف سئو سایت وردپرسی
هدف از سئو سایت وردپرسی کمک به وب سایت*ها برای به دست آوردن جایگاه بالا در نتایج جستجو به صورت طبیعی و بالا بردن ارتباط بین صفحات و کلمات کلیدی وارد شده توسط کاربران سایت*ها است. نمایش بیشترین صفحات مرتبط با جستجوی وارد شده مزایاس زیادی هم برای کاربران و هم برای موتورهای جستجو دارد که در آن بیشترین نتایج مرتبط جستجو شده توسط کاربر برای او پیدا و قابل رویت شده و به این ترتیب موتور جستجو برای کاربر معتبر و قابل اعتماد می*شود زیرا الگوریتم*های آن بیشترین صفحات مرتبط را به نمایش می*گذارند.
می توان اهداف سئو سایت را به صورت زیر خلاصه کرد:


  • در بازدید وب سایت تاثیرات زیادی دارند.
    باعث افزایش دیده شدن برند می شود.
    ترافیک سایت بالا می رود.
    باعث شده که که وب سایت ها در صفحه نتایج موتورهای جستجو رتبه بهتری پیدا کنند.
    فروش محصولات افزایش پیدا می کنند.
    بهترین ابزار برای تبلیغات می باشند.


منظور از سئو سایت درون صفحه چیست؟ (On Page SEO)

منظور از سئو سایت درون صفحه یعنی کنترل مستقیم کدها یا محتوهای وب سایت شامل متن، تصویر، پیوند و... می شود. به طور کلی هر چیزی که در سایت خود بارگذاری می کنید مربوط به SEO On Page می شود، می توان گفت که این روش پایه تمام تلاش های بهینه سازی است زیرا شما بیشترین کنترل را روی آن دارید، هر گونه تغییری در محتویات شما ایجاد شود در نتایج جستجو تاثیر می گذارد بنابراین خیلی مهم است که SEO On Page را به درستی انجام دهید.

منظور از سئو سایت بیرون صفحه چیست؟ (Off Page SEO)

این روش بهینه سازی بیرون از صفحه سایت شما انجام خواهد شد، شامل تمام ارتقاهایی که در خارج از سایت شما انجام می شود. این شیوه شامل تمام کارهایی می شود که باعث می شود شما رتبه ای بالایی در گوگل بگیرید. SEO off Page در مرحله اول برای بدست آوردن پیوندهایی که از سایت دیگر به سایت شما اشاره دارد متمرکز خواهد شد، پس از آن روش هایی که در خارج از وب سایت انجام خواهد شد به بهینه سازی موتورهای جستجو می پردازد.

SEO ۰ff Page را می توان به یک فرایند نامحدود توصیف کرد که مهندسین سئو برای بدست آوردن آن تلاش می کنند.
منبع: [تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ]