دریاچه بایکال روسیه
دریاچه بایکال Lake Baikal با زیبائی های خیره کننده قدیمی ترین دریاچه جهان ، بزرگترین منبع آب شیرین دنیا و عمیق ترین دریاچه جهان می باشد . این دریاچه که از مناطق معروف روسیه به شمار می اید 27 جزیره ، 2100 کیلومتر خط ساحلی ، در عمیق ترین قسمت بیش از 1460 متر ژرفا ، 636 کیلومتر طول و در پهن ترین قسمت 79 کیلومتر عرض دارد . این جاذبه طبیعی روسیه که در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده وسعتی بیش از 31 هزار کیلومتر مربع داشته و بیش از 1000 گونه گیاهی و 2500 گونه جانوری را در خود و پیرامونش جای داده است . در طی ماه های ژانویه تا می آب دریاچه بایکال یخ می زند . جالب است بدانید که ضخامت یخ در برخی از قسمت های این دریاچه به 2 - 1.5 متر می رسد .



دره آب فشان ها

از دیگر عجایب زیبا و هفت گانه روسیه می توان به دره آبفشان ها Valley of Geysers در شبه جزیره کامچاتکا اشاره نمود . دومین آب فشان بزرگ جهان در این دره قرار دارد . دره آبفشان های روسیه حدود 6 کیلومتر حوضه آبخیز دارد و حدود 90 آبفشان و چشمه آبگرم در آن یافت شده است . این دره شگفت انگیز در سال 1941 میلادی به وسیله یک دانشمند محلی در خاور دور روسیه کشف شده است . بنا بر آمارها هر ساله حدود 3 هزار گردشگر از این جاذبه ارزشمند روسیه دیدن می کنند .



مجسمه مامایف روسیه یا مجسمه یادبود مادر میهن روسیه

مجسمه مامایف گورکان Mamayev Kurgan یا مادر میهن که در کتاب رکوردهای گینس به عنوان بلندترین تندیس یادبود به ثبت رسیده در شهر ولگوگراد واقع شده است . این تندیس به عنوان معروف ترین مجسمه زن دنیا حدود 52 متر و با احتساب شمشیر حدود 82 متر ارتفاع دارد . در حال حاضر مجسمه مام میهن بعد از مجسمه آزادی در رتبه دوم غول پیکرترین مجسمه های جهان قرار دارد . مامایف گورکان به عنوان یک مجسمه یادبود برای کشته شدگان جنگ جهانی دوم ساخته شده است .



کاخ پترهوف یا پترگوف سنت پترزبورگ

کاخ تاریخی و باشکوه پترهوف در سنت پترزبورگ از دیگر عجایب هفتگانه روسیه است که در سال های اولیه تاسیس سنت پترزبورگ در فاصله 35 کیلومتری این شهر ساخته شده است . این کاخ مجلل به عنوان یکی از برترین جاذبه های سنت پترزبورگ با قدمتی حدودا 300 ساله در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است . کاخ پترگوف سنت پترزبورگ به مدت تقریبی 200 سال اقامتگاه تابستانی امپراتوران روسی بوده است .




کلیسای سنت باسیل مسکو

یکی از برترین جاذبه های مسکو که اغلب گردشگران در سفر به پایتخت روسیه بازدید آن را از دست نمی دهند کلیسای سنت باسیل Saint Basil's Cathedral است . این کلیسا در میدان سرخ واقع شده و بیش از 450 سال قدمت دارد . این کلیسای تاریخی در گذر سال ها چندین بار دچار حریق و آسیب شده اما هر بار مورد بازسازی قرار گرفته تا این روزها به عنوان یادگاری از قرن شانزدهم میلادی مورد بازدید گردشگران تور روسیه قرار گیرد . سنت باسیل با موقعیتی مناسب در مقابل کاخ کرملین مسکو از 9 کلیسا تشکیل شده که همگی با گنبدهای پیازی شکل بر روی یک پایه ساخته شده و با کلیسای اصلی مرتبط می باشند .



ستون های سنگی

ستون های سنگی Manpupuner rock formations منطقه کومی از دیگر اماکنی است که می توان در لیست عجایب روسیه جای داد . بر طبق تحقیقات دانشمندان این ستون های سنگی حدود 200 میلیون سال قدمت دارند و مرتفع ترین آنها حدود 42 متر ارتفاع دارد . در حال حاضر اطلاع دقیقی از چگونگی ایجاد این ستون ها در دست نیست ولی دانشمندان معتقدند این ستون های سنگی کومی بر اساس تغییرات طبیعی به وجود آمده اند .



کوه البروس

کوه البروس یکی دیگر از عجایب شگفت انگیز روسیه براساس نظرات روس هاست . این کوه با ارتفاعی 5642 متری بلندترین قله اروپا و دهمین قله برجسته دنیاست . آتشفشان خاموش البروس در کوه های قفقاز در جنوب روسیه و در نزدیکی مرز گرجستان واقع شده است . جالب است بدانید که نام این کوه هم ریشه البرز ایران است . در واقع هر دوی این نام ها را می توان کلمه فارسی دانست . این کوه هر ساله در فصل اسکی میزبان توریست های زیادی از کشورهای مختلف برای اسکی و اسنوبرد می باشد .