امروزه پلی یورتان در محصولات مختلف مانند : انواع فوم نرم در مبلمان و فوم سخت در عایق کاری دیوارها و به عنوان ابزار پلی یورتان در صنعت ساختمان سازی کاربرد وسیعی دارد.با پیشرفت تکنولوژی و ارتقاء سطح زندگی افراد، در حوزه دکوراسیون داخلی منازل هم شاهد تغییرات زیادی بوده ایم؛ می دانیم که یکی از بخش های مهم آشپزخانه، کابینت است، چرا که علاوه بر فراهم کردن فضای کافی برای ابزار و وسایل مهم آشپزی، می تواند در ظاهر و نمای کلی آشپزخانه تاثیر بسزایی داشته باشد.

[تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ]

گرچه هنوز کابینت های قدیمی چوبی، دارای محبوبیت بالایی در میان مردم می باشند، اما کابینت های پلی اورتان، با نمای جذاب و کیفیتی بی نظیر به سرعت توانست توجه افراد زیادی را به خود جلب کند.یکی از مصالح مدرن و بسیار کاربردی در بحث طراحی دکوراسیون داخلی، خرید ابزار پلی یورتان است. به طور کلی منظور از کابینت پلی اورتان، کابینتی است که از چوب یا ام دی اف ساخته شده و پوشش و رنگ آن از پلی اورتان می باشد.

این کابینت مدرن، دارای طراحی جذاب و بی نظیری در سه مدل : براق، نیمه براق و مات می باشد. از مزیت های آن می توان به تنوع بالا در رنگ و طرح آن اشاره نمود که سبب شده تا افراد مختلف بتوانند با هر سلیقه ای، آن را تهیه نموده و مورد استفاده قرار دهند.همان طور که ابزار پلی یورتان به دلیل مقاومت و انعطاف پذیری بالا، گزینه ای عالی برای ساخت و طراحی ساختمان ها می باشد؛ استفاده از پلی یورتان به عنوان پوشش روی کابینت، سبب شده تا علاوه بر افزایش دوام و ماندگاری، مانع از فرسودگی زود هنگام آن گردد.لازم به ذکر است که برای اینکه پلی اورتان بهترین عملکرد را داشته باشد، بهتر است بر روی چوب خام استفاده گردد؛ البته بر روی سطوحی که رنگ شده هم می توان آن را اجرا نمود.

به طور کلی برای اجرای رنگ پلی یورتان، باید شش مرحله : سمباده، بتونه، سمباده، رنگ آستر، پرایمر و سمباده انجام شود. در نهایت، رنگ مورد نظر بنا بر سلیقه مشتری انتخاب شده و بر روی درب زده می شود. شما می توانید برای خرید بخش عمده قرنیز وارد سایت دکارت استور شوید.

ویژگی های مهم کابینت پلی اورتان :همان طور که گفتیم ابزار پلی یورتان و دیگر محصولات این متریال مهم، دارای درصد رضایت بالایی در میان افراد مختلف می باشد.کابینت پلی یورتان نیز از این قاعده مستثنی نبوده و به دلیل کیفیت عالی و عمر طولانی که دارد، امروزه به یک محصول قدرتمند و پرطرفدار تبدیل شده است.

از دیگر ویژگی های مهم آن، می توان به ضدآب بودن آن اشاره نمود. پس از اینکه طراحان و سازندگان کابینت، رنگ پلی یورتان را به عنوان پوشش نهایی بر روی کابینت اجرا نمودند، از یک لایه ماده نانو برای افزایش دوام و کیفیت و به منظور خاصیت ضد آب بودن کابینت، استفاده می نمایند.

تنوع بالایی که در انواع ابزار پلی یورتان و دیگر محصولات این متریال مهم وجود دارد، از دیگر دلایل استقبال بالای افراد می باشد. کابینت پلی یورتان هم با دارا بودن تنوع بالا در رنگ بندی، طرح و بافت های مختلف در نهایت نقش مهمی در جذابیت یک آشپزخانه مدرن، ایفا می کند.

علاوه بر این بسیاری از خانم های خانه دار، رنگی خاص در نظر می گیرند که در انواع کابینت های دیگر قابل اجرا نیست؛ اما کابینت پلی اورتان با رنگ بندی های متنوع این مشکل را مرتفع نموده است.همان طور که دوام و ماندگاری ابزار پلی یورتان و دیگر محصولات این متریال ، به نحوه نگه داری آن نیز وابسته است، لازم است که در هنگام استفاده کردن از کابینت پلی اورتان هم، نکاتی را در نظر بگیریم.

همچنین اگر خانه شما در اکثر مواقع شلوغ و پر رفت وآمد است، این کابینت به دلیل مقاومت بالا در برابر لکه های چربی و انوع خراشیدگی، بهترین انتخاب می باشد. بهتر است مقاله نکات ضروری که لازم است گچبر ها از ابزار پلی یورتان بدانند ! را نیز بخوانید.

برای تمیز کردن کابینت می توانید سطح آن را با یک دستمال مرطوب، برق بیاندازید. همچنین پیشنهاد می کنیم تا برای جلوگیری از جمع شدن چربی و آلودگی ها در طولانی مدت، هر روز این کار را تکرار کنید.
منبع: ابزار پلی یورتان دکارت استور