آموزش ساخت متریال فلز زنگ زده با فتوشاپ و V_ray
با یکی از سری آموزش های تری دی مکس در معماری با شما هستیم با عنوان: آموزش ساخت متریال فلز زنگ زده با فتوشاپ و V_ray. مبحث متریال دهی و تکسچرینگ یکی از مهمترین بخش های نرم افزار تری دی مکس می باشد و ساخت متریال حرفه ای و استاندارد تاثیر بسزایی در طبیعی شدن کار دارد. معمولا متریال هایی که اکثر کاربران می سازند، متریال هایی کاملا نو، تمیز و بدون هر گونه خط و خش و کهنگی می باشند، این متریال ها در اکثر طراحی ها خروجی زیبایی ارائه می کنند اما در دنیای واقعی موضوعات بسیاری هستند که دارای بافت کهنه، خراشیده، تخریب شده، زنگ زده و … هستند.سوالی که در اینجا مطرح می شود این است که اینگونه متریال ها را چگونه در نرم افزار تری دی مکس بسازیم؟ ساخت متریال های کهنه و قدیمی همیشه برای کاربران یک چالش بوده است. نحوه ساخت اینگونه متریال ها کمی متفاوت بوده و معمولا بافت آنرا در فتوشاپ با ترکیب متریال اصلی و Dirt Map ها می سازند و همچنین در تری دی مکس از متریال VrayBlendMtl برای ترکیب کردن چندین متریال نیز استفاده می کنند. در این آموزش نیز دقیقا به همین موضوع می پردازیم و در طول ۱۶ دقیقه به ساخت تکسچر و متریال فلز زنگ زده در فتوشاپ و Vray مشغول می شویم.موضوعاتی که در این آموزش کاربردی فرا خواهیم گرفت:
_ ساخت متریال اصلی با استفاده از Shader ها
_ ساخت تکسچر در فتوشاپ برای کانال هایی مختلف نظیر : RGlossiness_Bump_Reflect_Vray BlendMask
_ ترکیب بافت زنگ زده و dirt map ها در فتوشاپ و ساخت متریال زنگ زده
_ ساخت تکسچر قابل تکرار با استفاده از گزینه offset در فتوشاپ
_ کار با متریال حرفه ای VrayBlendMtl و ترکیب متریال ها و ساخت متریال زنگ زده...