رنگ های مختلفی برای رنگ کردن یک سازه وجود دارند که با توجه به ویژگی هر یک می توانید نوع مناسب مد نظر خود را انتخاب کنید.
  • رنگ روغنی: این نوع خود به سه صورت مات، نیمه مات و براق وجود دارند. این نوع قابلیت شستشو و نظافت دارد که تمیز کاری آن ها به راحتی انجام می شود. از دیگر مزایای آن این است که طول عمر بسیار بالایی دارد و تا مدت زمان طولانی سطح را به خوبی می پوشاند. علاوه بر استفاده از آن برای دیوار ها، می توانید از رنگ روغنی برای پوشاندن سطوح چوبی، نرده ها و پنجره ها نیز استفاده کنید.
  • رنگ پلاستیکی: در دو نوع مات و نیم مات موجود هستند. از جمله مزیت های رنگ پلاستیکی این است که به سرعت اجرا می شود و در حین اجرا بوی آزار دهنده ای را تولید نخواهد کرد. دیگر ویژگی آن این است که تنوع رنگ های بسیار زیادی دارد که به هنگام استفاده به حلال های نفتی نیازی نیست و به سادگی با آب مخلوط خواهند شد.
  • رنگ جوتن: این نوع جوتن برای نقاشی ساختمان از مقاومت بسیار زیادی برخوردار است که بیشتر برای مکان های پر تردد مورد استفاده قرار می گیرد و برای استفاده در داخل و یا در نمای ساختمان نیز مناسب است. از مزایای آن می توان گفت که در هر شرایط آب و هوایی مقاوم است و کاملا ضد قارچ، ضد باکتری و موریانه است.
  • رنگ بلکا: این نوع رنگ از جمله جایگزین های مناسب کاغذ دیواری است و در دو نوع ابریشمی و سلولزی وجود دارد. تنوع های بسیار زیادی دارد و با کمک ترین میزان زیر سازی، پوشانندگی سطوح را به خوبی انجام می دهد. از ویژگی مهم رنگ بلکا این است که ساختار آن طبیعی است و مواد به کار رفته در آن بهداشتی و بدون بو است و همچنین نظافت و تعمیر آن ها به سادگی انجام پذیر است.
  • رنگ آکریلیک: در دو نوع پایه حلال نفتی و پایه حلال آب موجود است. از این نوع رنگ می توانید روی انواع سطوح مانند سیمان، آجر، گچ و غیره استفاده کنید و از پوشانندگی فوق العاده آن لذت ببرید. خصوصیت مهم رنگ آکریلیک این است که ضد باکتری و ضد کپک بوده و در برابر عواملی مانند نور خورشید و سایش مقاومت زیادی را از خود نشان می دهد.
  • رنگ مولتی کالر: برای ایجاد بافت های خاص روی دیوار ها استفاده از این نوع به شما پیشنهاد می شود زیرا خاصیت تزیینی بسیار زیبایی دارد. این مدل رنگ روی سطوح به خوبی می چسبد و همچنین به سرعت بدون داشتن هیچ بوی آزار دهنده ای اجرا می شود. قابلیت شستشو و داشتن خاصیت ضد آب از جمله ویژگی های آن است.


غلطک طرح دار
انتخاب رنگ مناسب برای رنگ آمیزی سازه