water-resistant coating to prevent the entry of water and moisture that will lead to deterioration and damage.
The QUIKRETE® line of water-resistant products includes QUIKRETE® Masonry Coating, Heavy-Duty Masonry Coating, and QUIK-COAT™ Waterproofing Paint for Masonry. All three of these products are formulated for use on all interior and exterior walls, either above or below grade. These products are not for use on floors.
QUIKRETE® Masonry Coating and Heavy-Duty Masonry Coating are portland cement-based products that are mixed with water to a brushable consistency and applied. QUIKRETE® Heavy-Duty Masonry Coating is reinforced with minerals to provide the most durable water-resistant coating possible. QUIKRETE® QUIK-COAT™ Waterproofing Paint for Masonry is ready to apply from the can with a brush, roller or spray equipment.
Basement Walls
* QUIKRETE® Heavy-Duty Masonry Coating, QUIKRETE® Masonry Coating or QUIKRETE® QUIK-COAT™ Waterproofing Paint for Masonry
* QUIKRETE® Concrete and Asphalt Cleaner
* QUIKRETE® Hydraulic Water-Stop Cement (as needed)
* Large mixng vessel
* Heavy-duty masonry brush
* Wooden stirring paddle
* Wire brush
* Scraper Hose with spray nozzle
* Paint roller or spray equipment (optional)
* Household bleach or muriatic acid (as needed)
Damp basement walls can be caused by either condensation on the inside or water penetration through the wall from the outside. To see if condensation is the problem, tape a 1'-square piece of aluminum foil to the wall with all four sides of the foil airtight. Keep the foil on the wall for 2 days, then remove and examine it. If the outside of the foil is moist, the problem is condensation. This can be corrected by installing a dehumidifier or by increasing the ventilation in the basement. If, on the other hand, the foil that was facing the wall is wet, the problem is water penetration.
[تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ].
Locating and Repairing Leaks

1. Inspect the walls to locate the source of the leak. Sources might include downspout gutters and soffits that are directing water against the wall from the outside. Shut off or redirect the water flow away from the wall, if possible.

2. Large cracks and leaks in the wall must be repaired before the coating or paint is applied. Use QUIKRETE® Hydraulic Water-Stop Cement to make the repairs.

QUIKRETE® Masonry Coatings
Proper surface preparation is very important before applying QUIKRETE® Heavy-Duty or standard Masonry Coatings.

1. If the surface is new, scrub it with a wire brush and rinse it with water. If the surface is especially smooth (poured concrete, for example), etch the surface with a 20% to
25% solution of muriatic acid, then rinse, or add QUIKRETE® Concrete Acrylic Fortifier to the mix as outline in Step 4.

2. If the masonry surface is old or if it has been covered with paint or some other coating, ut must be cleaned thoroughly before applying the QUIKRETE® Masonry Coating. Remove all loose mortar, dirt, and paint with a wire brush or scraper. At least 75% of the original masonry surface should be exposed. Scrub dirty walls with a wire brush and QUIKRETE® Concrete & Asphalt Cleaner and rinse thoroughly.

3. Mix QUIKRETE® Heavy-Duty Masonry Coating in a clean, large container, using clean, cold water. Add approximately 1-1/2" gallons of water for every 40-pound bag of QUIKRETE® Heavy-Duty Masonry Coating, or 1 to 1-1/2" gallons of water for every 20-pound pail of QUIKRETE® Masonry Coating.

4. When applying over smooth, nonporous surfaces, QUIKRETE® Concrete Acrylic Fortifier should be used as part of teh mix liquid. Substitute 2 quarts of fortifier for 2 quarts of water in both Heavy-Duty and standard Masonry Coating mixes.

5. The mix will thin out slowly, so do not be tempted to add more water to the mix. Mix only enough material that can be applied in 2 hours.

6. Allow the mix to set for 20 minutes before application. Stir thoroughly just before beginning work and frequently as work proceeds.

7. Dampen the surface of porous walls before application. Wetting of smooth nonporous surfaces is not recommended.

8. Use a course fiber brush about 6" in width to apply the coating t the wall. Scrub on the paint with a firm circular motion.

9. During hot, dry weather, fog spray the coating several times to prevent rapid setting.

10. Two coats of QUIKRETE® Masonry Coating are recommended. The second coat should be applied 12 to 48 hours after the first. Fog spray the first coat before applying the second coat. DO NOT fog spray or wet down the final coat after application.

*****For Best Results*****

* Add mix to the water; don't add water to the mix.
* To maintain color uniformity, use the same amount of QUIKRETE® Concrete Acrylic Fortifier in each batch of QUIKRETE® Masonry Coating.
* Do not use too much mix water, or the material will thin out too much.
بتون و سیمان ضد آب
از گذشته ها تاکنون دیوارهای بتونی و سنگی و شالوده های ساختمان می بایست دارای جدار ضد آب باشند تا از نفوذ آب به داخل آن تاحد امکان بتوان جلوگیری کرد چراکه همانطور که می دانیم نم و رطوبت می تواند خسارات جبران ناپذیری را به ساختمان وارد کند.
شرکت "کویکرت" (QUIKRETE) توانسته است محصولاتی را در این زمینه تولید کند که شامل بتون مقاوم ضد آب "کویکرت"، بتون معمولی ضد آب، بتون و مصالحی که دارای رنگ ثابت در برابر آب هستند، می باشد. تمامی این محصولات قابل مصرف در بخش های داخلی و خارجی دیوارهای منزل می باشد. البته این مصالح در کف سازی سطوح کاربرد ندارد.
استحکام بتون مقاوم ضد آب "کویکرت" و بتون معمولی ضد آب بوسیله مواد معدنی افزایش می یابد و در برابر آب نفوذ پذیری کمتر و در نتیجه دام بیشتری خواهد داشت.
رطوبت شالوده دیوارها ممکن است در اثر ایجاد میعان در فضای داخلی ساختمان و یا نفوذ آب از بیرون ساختمان به درون دیوارها پدید آمده باشد. برای اینکه مطمئن شوید این رطوبت نتیجه میعان در داخل ساختمان نیست بهترین راه این است که یک ورقه آلومینیومی مربع شکل طوری بر روی دیوار قرار داده و بچسبانید که هوا از هیچ یک از اضلاع آن وارد نشود. بگذارید 2 روز ورقه آلومینیومی به همین شکل باقی بماند. پس از 2 روز آن را بردارید اگر قسمت بیرونی نوار آلومینیومی نمناک است مشکل از میعان داخل ساختمان می باشد.
این مشکل را می توان از طریق نصب یک دستگاه رطوبت زا و یا یک دستگاه تهویه در زیر زمین حل کرد. اگر بخشی ا ورقه آلومینیومی که با دیوار در تماس بوده است نمناک شد، مشکل از بیرون ساختمان است.
چگونگی تعمیر و لکه گیری نقاطی که از آنها آب به دیوار نفوذ می کند.
1) دیوارها را به درستی بررسی کنید و محل نشتی آب و نقاطی که دارای درز و شکاف هستند را شناسایی کنید. این نقاط می توانند طرفین بالایی سقف که به ناودانی منتهی می شوند و یا زیر تاق بالکن باشد. در صورت امکان نگذارید مسیر آب به سمت دیوارها باشد.
. شکاف های بزرگ و سوراخ ها می بایست قبل از جدار بندی و رنگ کردن تعمیر شوند. برای این منظور می توانید از سیمان آبی استفاده کنید (2.
جداربندی
برای استفاده از جدار بتونی مقاوم آماده ساختن دیوار پیش از جداربندی بسیار مهم است.
1) اگر سطح دیوار نو است آن را با برس سیمی بسایید و سپس با آب بشویید. اگر دیوار از ابتدا صاف و هموار بود مثلا دیوار از ابتدا بتونی بود آن را با محلول 20% تا 50% اسید هیدروکلریک شسته و سپس با آب شستشو دهید و یا اینکه بتون غنی شده با آکریلیک را به مخلوط اضافه کنید(در شماره 4 به آن خواهیم پرداخت)
2) اگر سطح دیوار کهنه است و یا اینکه بوسیله رنگ یا دیگر پوشش ها پوشانده شده باید تمام پوشش ها قبل از استفاده از این جدارها از سطح دیوار پاک شوند. با یک برس سیمی رنگ، گل و آهک و کثیفی ها و هر آنچه به دیوار چسبیده را جدا کنید. در نهایت می بایست 75% دیوار اولیه باقی مانده و باقی ساییده شود. همچنین مواد زائد روی دیوار را می توان بوسیله انواع زدایشگر های آسفالت از بین برد و سپس دیوار را با آب شستشو داد.
3) بتون مقاوم ضد آب در کیسه های بزرگ و سترده است که باید برای استفاده آن را با آب سرد و تمیز مخلوط کرد. بطور تقریبی برای هر کیسه 18 کیلو گرمی از این بتون 8/3-6/4 لیتر آب لازم است و همچنین می توان گفت برای هر سطل 9 کیلویی از بتون معمولی ضد آب 8/3-6/4 لیتر آب لازم است.
4**اگر دیواری را که می خواهید جدار بندی کنید یک دیوار صاف و بدون شکاف است در مایع شستشو از مایع بتون آکریلیک دار مقاوم کننده استفاده کنید. به جای استفاده از 2 لیتر آب در بتون مقاوم ضدآب و یا بتون استاندارد از 2 لیتر مایع بتون آکریلیک دار استفاده کنید.
.این مخلوط به تدریج رقیق تر می شود، بنابراین بیسشتر از اندازه ای که ذکر شد بدان آب نیافزایید. به اندازه کافی از این مخلوط درست کنید چون تا حداکثر 2 ساعت پس از درست کردن مخلوط می توان از آن استفاده کرد (5 .
اجازه دهید این مخلوط 20 دقیقه قبل از مصرف همین طور باقی بماند. درست قبل از شروع کردن به کار آن را هم بزنید و این کار بطور مداوم در طول مدت کار انجام دهید. (6.
.دیوارهای دارای درز و نفوذ پذیر را قبل از شروع به کار کمی مرطوب کنید. اما اگر دیوار صاف و بدون درز است از این کار خودداری کنید (7.
. در هنگام استفاده از این مخلوط از یک برس الیافی با عرض 15 سانتی متر برای کشیدن بر روی دیوار استفاده کنید و آن را به صورت مدور بر روی دیوار بکشید (8.
. اگر هوا گرم و خشک است چندین بار با اسپری بر روی دیوار آب بپاشید (9.
10) از 2 لایه جدار استفاده کنید. لایه دوم 12 تا 48 ساعت پس از لایه اول بر روی دیوار کشیده می شود. قبل از مرحله دوم جداربندی با اسپری بر روی دیوار آب بپاشید. پس از انجام مرحله دوم جداربندی دوباره بر روی دیوار جداربندی نکنید و از نمناک کردن دیوار بپرهیزید.
سیمان هیدرولیک ضد آب چیست؟
این نوع سیمان در دیوارهای بتونی و یا سنگی کاربرد دارد و از نفوذ آب جلوگیری می کند. فرمول این نوع سیمان طوری است که خیلی سریع سفت می شود و در مقابل نفوذ آب بسیار مقاوم و مستحکم است. سیمان هیدرولیک ضد آب، مشکل نشتی آب را در مناطقی که آبهای جاری از زیر و یا بالای سطوح بتونی و یا سنگی عبور می کند را حل می کند.
از این نوع سیمان می توان در اطراف لوله های بتونی که آب از آنها عبور می کند نیز استفاده کرد. بطور کل موارد استفاه از این سیمان به شرح زیر می باشد:
-- دیوارهای باربر و دیوارهای پشت بند
-- دودکش ها
-- استخر های شنا، حوضچه های فواره دار، مخازن آبی زیر زمینی
مواد تشکیل دهنده: این سیمان مخلوطی از سیمان پورتلندی و سیمان آلومینات کلسیم، دانه های سیلیکا و دیگر افزودنی های مخصوص می باشد. رنگ این محصول بطور معمول خاکستری می باشد اما انواع خاص آن که سفید رنگ است هم تهیه شده است.
دیواری را که می خواهید بر روی آن از این سیمان استفاده کنید می بایست عاری از گرد و غبار و جلبک زدگی و کپک زدگی باشد. از ایجاد شکاف های V شکل ممانعت کنید. به ازای وزن هر 4-5/4 بخش از این سیمان از 1 بخش آب استفاده کنید. آب و سیمان باید طوری با هم مخلوط شوند که یک بتونه یکنواخت به دست آید. به اندازه ای از این مخلوط استفاده کنید که در عرض 2-3 دقیقه مصرف شود. برای هر بار استفاده 113 تا 170 گرم از پودر سیمان تجویز می شود.
اخطار: حرارت بالا زمان سفت شدن سیمان را افزایش می دهد. این محصول می بایست در دمای پایین تر 50 درجه فارنهایت و با استفاده از آب نیمه گرم تهیه شود.