از سقف کاذب و در کنار آن به کمک سپری سقف کاذب به منظور پوشش سقف اصلی ساختمان استفاده می گردد و امروزه جایگاه ویژه ای را در صنعت دکوراسیون داخلی کسب نموده است که به سهولت و سریع قابل اجرا بوده و دارای محاسن زیادی از جمله ممانعت از اتلاف انرژی، محافظت در مقابل رطوبت و حشرات موذی و ... می باشد.

این سقف به عنوان یک پوشش قابلیت پوشاندن کلیه اجزای تاسیساتی ساختمان را دارا می باشد. این محصول از محصولات ساخت خشک محسوب می شود. این نوع ساخت ها از نخاله و ضایعات بسیار پایینی برخوردار بوده و به تبع آن هزینه های ساخت و سازشان پایین می باشد و بر حسب نوع کاربری در انواع ضد رطوبت، ضد حریق، ضد رطوبت و حریق تولید و عرضه می گردد.

از این سقف جهت ایجاد حجم های دکوراتیو استفاده می گردد. سقف کناف و کاذب از دو قسمت زیرسازی با سازه کناف و پانل گچی تشکیل می گردد.

مقایسه سقف کناف کاذب با گچ و رابتس

سقف کاذب کناف در مقایسه با گچ و رابیتس تمیز تر و سبک تر بوده و به مصالح کمتری نیاز دارد. مصالح مورد نیاز آن هم سبک تر و مقاوم تر می باشد. بار کمتری به سقف اصلی منتقل می کند، ایجاد حجم و نورپردازی در این سقف ساده تر می باشد. دسترسی به فضای پشت سقف نیز آسان تر می باشد.
جهت نصب سقف کناف به نیروی ماهر و متخصص تری مورد نیاز است. در صورت عدم رعایت استانداردهای اجرا، سقف ترک خورده و باز می شود. از مقاومت و استحکام و دوام کمتری نسبت به گچ و رابیتس برخوردار است.

سقف های کاذب کناف چه موارد استفاده ای دارند؟

سقف کاذب در دو نوع یک پارچه بدون درز و مشبک اجرا می گردند. در نوع مشبک از انواع سپری های سقف tbar و در نوع یکپارچه از پروفیلهای f ، l و u استفاده می گردد. استفاده از سقف های نوع کاذب سابقا به سالن ها و مراکز تجاری محدود بود ولی امروزه در منازل مسکونی به شدت مورد توجه قرار گرفته است. امکان استفاده از این محصول در انواع سبک های دکوراسیون داخلی مقدور می باشد. در حال حاضر اکثر دکوراتیوهای داخلی ساختمان توجه ویژه ای برای استفاده از این محصول در طرح های خلاق ، ابراز می دارند.