سلام مهمان گرامي؛

خوش آمدید، براي مشاهده تالار با امکانات کامل ميبايست از طريق ايــن ليـــنک ثبت نام کنيد.

در صورتی که قبلا ثبت نام کرده و رمز عبور خود را فراموش کرده اید از طریق ايــن ليـــنک آنرا بازیابی کنید.

بزرگترین سازه چین_دومین سازه بلند دینا + تصاویر

پاسخ یاب یافتن سریع پاسخ ها ویژه آزمون نظام مهندسی

برای مشاهده راهنمای استفاده از امکانات سایت و روش ایجاد تاپیک جدید اینجا کلیک کنید.

برای ارتقا عنوان کاربری خود به کاربر ویژه و دسترسی به بخش ویژه VIP اینجا کلیک کنید.
نمایش نتایج: از 1 به 1 از 1

موضوع: بزرگترین سازه چین_دومین سازه بلند دینا + تصاویر

  1. Top | #1


    تاریخ عضویت
    دی -۱۳۹۰
    عنوان کاربر
    مدیر ارشد
    محل سکونت
    برازجان
    رشته تحصيلي
    عمران
    نوشته ها
    498
    پسندیده
    1,743
    مورد پسند: 1,127 بار در 418 پست
    میزان امتیاز
    1508

    بزرگترین سازه چین_دومین سازه بلند دینا + تصاویر


    عجیب ترین آسمان خراش جهان



    شمارش معکوس، برای افتتاح بلندترین آسمان خراش چین و دومین آسمان خراش جهان که به زودی در شهر شانگهای رونمایی خواهد شد، آغاز شده است و میلیون ها نفر قصد دارند تا عجیب ترین سازه این کشور را از نزدیک ببینند.





    [تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ]دومین آسمان خراش جهان، به زودی در شانگهای چین افتتاح خواهد شد. این ابر سازه مارپیچ شکل غول پیکر که شبیه منحنی ساخته شده است، بلندترین سازه ای است که در کشور چین ساخته و برای فعالیت های اقتصادی و گردشگری استفاده می شود. کشور چین از سال 2008 میلادی، کار ساخت این آسمانخراش را آغاز کرده است و قرار است ماه آینده به طور رسمی افتتاح شود. برج 632 متری شانگهای، امروزه به عنوان سبزترین سازه جهان به شمار می رود که عالی ترین اصول طراحی سازه های پایدار دران لحاظ شده است.











    به گزارش سرویس دیجیتال برترین ها، شانگهای تاور به عنوان بلندترین برج چین، یکی از عجیب ترین سازه هایی است که تا کنون طراحی و ساخته شده است. این سازه توانایی دارد تا در مواقع لزوم بر اساس قابلیت هایی که در طراحی سازه آن در نظر گرفته شده است، 1 متر جابجا شده تا فشار کم تری به دلیل وزش باد و مسائل محیطی، تحمل کند. شکل عجیب و مثلثی شکل این بنا، به زودی این آسمانخراش را در فهرست نقاط دیدنی چین و در کنار دیوار بزرگ چین قرار خواهد داد.







    این برج در کنار برج بلند شانگهای که از آن به عنوان مرکز تجارت جهانی شانگهای نام می برند، قرار خواهد گرفت و اکنون برج های دو قلوی شانگهای، رقیبی جدی برای برج خلیفه دوبی، بلندترین برج دنیا هستند. در ساخت برج شانگهای، از آهن و شیشه استفاده شده است به گونه ای که مسائل زیست محیطی و ساخت سازه های سبز در آن رعایت شده است و این بنا از نظر مصرف انرژی، در بهینه ترین وضعیت ممکن می باشد. طبق اعلام منابع رسمی، برج شانگهای، سبزترین سازه ای است که تا کنون توسط بشر در کره زمین ساخته شده است و این نشان دهنده اهمیت ساخت سازه های پایدار و سبز، در آینده مهندسی سازه می دهد. رییس شرکت سازنده برج بلند شانگهای، پیش تر گفته بود که این برج، سمبل ملتی است که آینده ان، فرصت های بسیار بدون مرز را تشکیل می دهد. این سازه بسیار بلند، در منطقه پودونگ شانگهای قرار دارد و توسط شرکت های ساختمانی خصوصی چین ساخته شده است.





    (بلندترین سازه 120 درجه ای جهان)


    سازه، 632 متر ارتفاع و 128 طبقه دارد که مساحتی بالغ بر 380 هزار متر مربع را شامل می شود. کارهای ساخت سازه از نوامبر 2008 میلادی آغاز شد و به زودی افتتاح خواهد شد. هزینه ساخت این سازه 120 درجه ای، تا کنون 2.4 میلیارد دلار برآورد شده است. جین زیا و شرکت طراحی آمریکایی مشهور جنسلر gensler.com، طراحی سازه را بر عهده داشته است و تورنتون توماستی به همراه گروه مهندسی کوسنتینی، کار مهندسی سازه را انجام دادند. پیمانکار اصلی این برج گروه ساختمانی شانگهای می باشد که شانزدهمین شرکت ساختمانی بزرگ جهان است و در نشان scg.com.cn/en در دسترس می باشد. نکته جالب در طراحی این سازه آن است که توربین های بادی با محور افقی که در بالای برج شانگهای نصب شده است می تواند از جریان وزش باد در بالای سازه استفاده کرده و سالانه 350 هزار کیلو وات برق تولید کند و بخشی از برق مورد نیاز سازه را با سیستم تولید برق پاک، تأمین کند. شیشه های دو جداره به کار رفته در نمای سازه سبب شده است تا میزان نیاز به تهویه مطبوع در سازه کاهش یابد. علاوه بر این، سیستم های سرمایش و گرمایش این سازه، از منابع انرژی ژئوترمال (انرژی اعماق زمین) استفاده می کنند که نقش بسیار زیادی، در کاهش هزینه های سربار برج و میزان مصرف انرژی پاکان دارد.


    استراتژی های پایدار sustainable architecture

    معماری پایدار به عنوان عنصر اصلی طراحی برج شانگهای می باشد. باریک شوندگی نما، بافت و عدم تقارن در مشارکت برای کاهش بار باد ساختمان و در نتیجه آن 24 درصد کاهش مصالح مورد نیاز ساختمان و 58 میلیون دلار ذخیره پول می باشد. پوستهٔ شفاف داخلی و خارجی ساختمان بیشترین نور روز و به موجب آن کاهش نیاز به روشنایی الکتریکی خواهد داشت. پوسته بیرونی این برج همچنین ساختمان را به نوعی عایق بندی می کند و در نتیجه آن انرژی مورد نیاز برای سرمایش و گرمایش کاهش می یابد.


    دیوارهٔ مارپیچ این برج آب باران را جمع می کند که این آب باران برای گرمایش و سیستم تهویهٔ هوای آن به کار برده می شود. توربین های بادی واقع شده درست در زیر دیوارهٔ نما برای طبقات بالاتر ساختمان در محل انرژی تولید می کند، همچنین با یک سیستم گاز- آتش طبیعی 2130 کیلو واتی در سایت انرژی الکتریسیته و گرما را برای طبقات پایینی فراهم می کند.


    راهنمای طبقات سازه

    اگر می خواهید بدانید که هر طبقه این سازه باشکوه، مربوط به چه هدفی می باشد، راهنمای طبقات برج را در زیر مشاهده کنید.








    مراحل ساعت و تکمیل این برج در 17 نما در شکل زیر نشان داده شده است که جالب توجه می باشد.






    (نمایی از منطقه تجارت جهانی شانگهای چین و برج های دو قلوی شانگهای)





    (6 پلان مختلف از نحوه آرماتور بندی و فونداسیون سازه اصلی برج شانگهای)





    (استفاده از دمپرهای خاص برای کاهش دادن حرکت سازه)


    در طراحی این سازه، از دو پوسته Double Skin برای طراحی نمای برج شانگهای استفاده شده است که این امکان را به برج می دهد تا یک نمای بیرونی داشته باشد و یک نمای داخلی. بین نمای داخلی و بیرونی برج شانگهای، فضایی قرار دارد که طراحان برج، از آن به عنوان باغ گل و گیاه و فضایی سبز استفاده خواهند کرد تا کاربرد گل و گیاه و کاشت درختان دران، بتواند، جریان هوای سالمی را در محوطه ایجاد شده، فراهم کند. در واقع، دو دیوار مستقل طراحی شده در نمای برج، فرآیند طراحی نوآورانه و خلاقانه ان را به رخ می کشد که در سبز بودن برج Green Building بسیار اهمیت دارد. پوسته بیرونی نما، حالت چرخشی و گرد دارد که به نوعی در طراحی برج خلیفه نیز از این متد استفاده شده است. نمای داخلی، در واقع دایره ای شکل است. فضای بین پوسته داخلی و بیرونی، تشکیل دهنده دهلیز (آرتیوم) کرده است که کاربردهای فراوانان را در آینده خواهیم دید. فضای سبزی که در فاصله بین دو پوسته برج ایجاد شده است، از نظر افرادی که از بیرون، به برج نگاه می کنند، تصویر قشنگ و روایی به جا خواهد گذاشت و مساله تعامل برج با ناظران بیرونی، در معماری منظر برج مد نظر طراحان بوده است.




    (برشی از نمای شیشه ای برج شانگهای که نحوه کاربری و استقرار باغ گل و گیاه در این آسمانخراش نشان می دهد).



    به دلیل وزش باد در شانگهای و مسائل زیست محیطی که در آینده از نظر تنش های مختلف محیطی به سازه برج وارد خواهد شد، مهندسان و طراحان سازه تلاش کردند تا در طراحی این بنا، روش هایی به کار برود تا سازه، سبک تر و مقاوم ساخته شود. ارائه روش های نوآورانه در طراحی سازه سبب شد تا فشار هوای وارده به سازه، 24 درصد کاهش یابد که نتیجه این اقدام، ساخت سازه ای ساده تر، شفاف تر و با 32 درصد هزینه ساخت کم تر گردید که قابل توجه بود. برای کاهش فشار هوای باد وارده به سازه برج، روش هایی بسیاری توسط تیم طراحی مورد مطالعه قرار گرفت که در نهایت، بر اساس روش تست تونل هوا، طراحی سازه ای 120 درجه ای مورد تأیید و تصویب طراحان قرار گرفت. طراحی سازه ای به شکل چرخش 120 درجه ای، ایده آل ترین روش طراحی این سازه 632 متری بود که کم ترین میزان فشار باد به آن وارد می شد.



    (تصویر 6 حالت در نظر گرفته شده در طراحی نمای برج شانگهای که در نهایت، شکل 120 درجه ای برای آن تعبیه شد)







    (تصویر راست: ساختار طراحی شده برای سازه /// تصویر چپ: ساختار دیوار پرده ای curtain-wall نمای بیرونی سازه)



    دیوار پرده ای،curtain-wall سیستم پوشش دهنده بیرونی ساختمان می باشد. این نوع دیوار همانند سایر دیوارهای پیرامونی غیر سازه ای بوده و وظیفهٔ جدایی بیرون و درون ساختمان از هم را به عهده دارد و به همین علت از مصالح سبک ساخته می شود تا علاوه برکاستن از بار مرده ساختمان هزینه کمتری نیز داشته باشد. در صورت استفاده از شیشه به عنوان مصالح، می توان از نور طبیعی در تمام طبقات ساختمان به وفور استفاده کرد. نمای کرتین وال به جز وزن خود، هیچ بار مرده ای از سازه را حمل نمی کند. این نوع دیوار، فشارهای افقی باد را بوسیله اتصالات به دال و تیر و در کل خود به سازه منتقل می کند. دیوار کرتین وال تنها برای مقاومت ساختمان در برابر آب و هوای بیرون، نوسانات ناشی از فشار باد، نیروی زمین لرزه طراحی و محاسبه می گردد.



    در طراحی دیوار پرده ای برج شانگهای، طراحان به این نتیجه رسیدند که از طراحی دیوار پرده ای شطرنجی استفاده کنند. شاید بپرسید چرا؟ پاسخ در شکل زیر ارائه شده است. تحلیل های مهندسی که از طریق نرم افزار Ecotect صورت گرفت نشان داد که میزان انعکاس نوری که از دیوار پرده ای ساطع می شود، در حالت شطرنجی بهتر است. برای همین، دیوار پرده ای شطرنجی staggered” curtain-wall در ساخت این نما استفاده شد.



    (تحلیل سه بعدی صورت گرفته توسط نرم افزار اکوتک)



    تصویر نمای درب ورودی برج شانگهای به صورت سه بعدی نشان داده شده است.





    (نمای ورودی برج از بالا را نشان می دهد که با یک باغ سبز گرد، احاطه شده است)



    آسمانخراش شانگهای را باید سبزترین سازه ای دانست که تا کنون در دنیا طراحی و ساخته شده است. در طراحی این برج، تلاش شده است تا مصرف آب و انرژی، به میزان 20 تا 40 درصد کاهش یابد که رقم قابل توجهی می باشد. این سازه توانسته است گواهی های مربوط به مهندسی ساخت سبز و طراحی پایدار را از LEED ® Gold certification and a China Green Building Three Star rating کسب کند.


    برج شانگهای، مظهر فناوری جدید در ساخت ساختمان های بلند مرتبه با رعایت عالی ترین و نوآورانه ترین سیستم ها و استانداردهای طراحی، ساخت و اجرای سازه های غول پیکر است. نگاه به طراحی سبز، خود موضوع مهمی در ساخت عجیب ترین سازه جهان داشته است که باید مهندسان جوان ایرانی، این پروژه را به عنوان یک کیس مطالعاتی در نظر داشته باشند و در طارحی های خود در مقیاس های کوچک، ایده برداری کنند.




    نگاهی کوتاه به برج بلند پین در ویدئوی زیر ارائه شده است.





    فکر می کنید چه کسانی تا کنون از سازه برج بالا رفته اند؟ پاسخ به این سؤال را در ویدئوی زیر مشاهده کنید.












    IROMRAN ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــ IROMRAN















    ویرایش توسط boushehromran : ۰۳ ۰۴ -۱۳۹۴ در ساعت 04:16
    5 کاربر مقابل پست boushehromran عزیز را پسندیده اند: admin,mehrdad52,SIAMAK-TORKASHVAN7,tohid_shiri1368,فاطمه امیری

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
وبسایت تخصصی مهندسی عمران و معماری به عنوان یکی از نخستین سایتهای تخصصی رشته های مهندسی، خدمت رسانی خود را در سال 1389 آغاز کرد.
تمامی فایلها و آموزشهایی که در سایت قرار می گیرند بصورت کاملا رایگان بوده و هدف ما ارتقا سطح علمی دانشجویان و مهندسان عزیز کشورمان بوده است.

اکنون ساعت 17:38 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +3.5 می باشد.
ایمیل مدیریت سایت پست الکترونیکی مدیریت سایت: iromran@yahoo.com
X بستن تبلیغات
همکاري در فروش فايل سل يو