در برخی از اتصالات پیچی می*توان با استفاده از واشر به مقاومت مورد نظر رسید. انواع مختلف واشر برای پیچ*های مختلف ساخته شده*اند و مورد استفاده قرار می*گیرند. در زمان خرید پیچ و مهره باید به تمامی موارد توجه کرد تا اتصالات، کارکردی قابل قبول ارائه دهند.
اصلاح اتصالات پیچی با در نظر گرفتن فاصله پیچ تا سطح

فاصله پیچ تا سطح، طول آزاد پیچ ​​است که تحت تنش کشیده می*شود، به این معنی که: در یک سوراخ باز که پیچ و مهره مورد استفاده قرار می*گیرد، فاصله بین سر پیچ تا سطح و فاصله سطح تا مهره و در یک سوراخ کور یا برای پیچ گل میخ، فاصله بین کلاهک پیچ و اولین رزوه درگیر درون سوراخ است.این فاصله پیچ تا سطح همچنین به عنوان ضخامت واشر به صورت طول تحت فشار شناخته می*شود. برای بهینه سازی اتصالات پیچی، توصیه می*شود این طول را به اندازه حداقل 3 یا 5 برابر قطر پیچ طراحی کنید. افزایش قابلیت ارتجاعی گیره، ویژگی*های اتصال را به میزان قابل توجهی بهبود می*بخشد، به این صورت که:
  • طول کشیدگی پیچ و اثر نشست را کاهش می*دهد.
  • انعطاف پذیری گیره را افزایش می*دهد و خطر شل شدگی را در برابر لرزش*ها و بارهای عرضی کاهش می*دهد.
  • فاکتور بارگذاری را بهبود می*بخشد به طوری که دامنه فشارهای دینامیکی در پیچ کاهش یافته و خطر خرابی در اثر خستگی را به حداقل می*رساند.
  • در صورت وجود تنش هیدرولیک، کاهش انتقال بار را به حداقل می*رساند.

برای اتصالات سفت و سخت که امکان شل شدن اتصالات پیچی وجود دارد، می*توان از راه حل*های هوشمندانه و موثر برای جلوگیری از شل شدن استفاده کرد. به جای استفاده از فاصله دهنده*های گران قیمت و غیر جذاب، می*توانید از واشر برای جلوگیری از شل شدگی خود به خود پیچ*ها استفاده کرد. واشرها برای جلوگیری از شل شدگی خود به خود پیچ ​​و جبران نشست و رها شدگی نقش مهمی خواهند داشت.کشش دهنده*های مکانیکی فوق العاده*ای نیز وجود دارند که امکان کشش محوری مستقیم پیچ را بدون از بین رفتن پیش بارگذاری و با بهبود خاصیت ارتجاعی پیچ، امکان پذیر می*کنند.مشكل فشار با استفاده از سوپر بولت*ها قابل حل است

اتصالات پیچی یکی از بخش*های اصلی اکثر ماشین*ها هستند که آنها را برای بسیاری از برنامه*های کاربردی ضروری می*کنند. این ماشین آلات صنعتی، ابزارهای ماشینکاری و همچنین مواد مصرفی و سایر محصولات را تولید می*کنند. تحقیق و توسعه اولویت اصلی بوده و ارائه محصولاتی با کیفیت بالا را تضمین می*کند که باعث بهبود عملکرد تولید می*شود.مهندسین ماشین سازی اخیرا سمیناری در مورد راه حل*های رفع مشکلات پیچ و مهره*های سست برگزار کردند. این سمینار در مورد رفع مشکلاتی که صنایع با آن دست و پنجه نرم می*کنند، ارائه شد.مهندسین و محققان شروع به جستجوی مواردی کردند که بتوانند به بهبود طراحی اتصالات پیچی کمک کنند. آنها فهمیدند که در ماشین*های قالب*گیری، اتصالات پیچی با روش سنتی محکم شده*اند. میله*های پیچی بسیار طولانی هستند، بنابراین اگر آنها در معرض تنش پیچشی قرار داشته باشند و دستگاه برای مدتی طولانی کار کند، تضمین عملکرد بهینه آن دشوار خواهد بود. از نقطه نظر مشتری، امکان کنترل صحیح نیرو بر روی اتصالات ضروری است، زیرا برای عملکرد ایمن بدون خرابی هزینه بسیار مهم است.strong راه حلسوپر بولت (Superbolt) یک راه حل عالی بود زیرا فقط تحت تنش خالص قرار داشت. آنها هیچ گونه اصطکاکی ایجاد نمی*کنند و بنابراین می*توانند نیرو را بر روی اتصالات کنترل کنند، بدون این که تنش فشاری را از بین ببرند.سفت کننده*های سوپر بولت محصولاتی برتر هستند و در حالی که گزینه*های ارزان قیمت دیگری در بازار وجود دارند، البته عملکرد این محصول باعث جذابیت آن شده است. ضروری است که مونتاژ دستگاه قالب*ریزی و تعویض قطعات به راحتی، سریع و با اطمینان انجام شود.