[تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ]

شناخت تفاوت گالوانیزه با آهن اجازه می*دهد تا در زمان انتخاب و خرید محصولات فولادی مورد نیاز خود تصمیم گیری درستی داشته باشید. به لطف پیشرفت تکنولوژی صنایع تولید آهن و فولاد سازی پیشرفت زیادی داشته است و محصولات جدیدی در بازار هستند که هر کدام در شرایط خاصی کاربرد دارند. تنوع بالای این محصولات باعث شده تا بسیاری از مشتریان در زمان خرید سردرگم شوند. بهتر است قبل از همه چیز این مورد را باید در نظر داشته باشید که گالوانیزه یکی از محصولات آهنی پر استفاده در بازار است و به همین دلیل شاید از نظر لفظی پرسیدن این سوال که “تفاوت گالوانیزه با آهن چیست؟” نادرست به نظر برسد. ولی به هر حال برای درک بهتر تفاوت این دو محصول بهتر است هر کدام از آنها را به صورت جداگانه خدمت شما معرفی کنیم.
گالوانیزه چیست؟


گالوانیزه در اصل به محصولات فولادی یا آهنی می* گویند که دارای یک روکش از جنس فلز زینک (روی) می* باشد. استفاده از این روکش*ها باعث می* شود تا حد زیادی این محصولات در برابر زنگ زدگی مقاومت داشته باشند. از آنجایی که محصولاتی مانند لوله، پروفیل، نبشی و ناودانی و… از جنس آهن به راحتی با هوا واکنش نشان می* دهند. زنگ زدگی در صنایع مختلف قطعا باعث مختل شدن روند کاری یک سیستم یا یک سازه فولادی خواهد شد و از این رو استفاده از محصولات گالوانیزه اجازه می* دهد که میزان خوردگی و زنگ زدگی را به حداقل برسانیم.
روندی که طی آن آهن آلات و به خصوص ورق* های آهنی و فولادی را گالوانیزه می* کنند، گالوانیزاسیون است. بعد از گالوانیزاسیون پوسته نازکی از فلز روی روی سطح ورق آهنی می* نشیند و با آن پیوند قوی برقرار می* کند. به همین دلیل دوام این محصولات بسیار مناسب است و عمر مفید بالایی دارند. در ضمن ظاهر گالوانیزه زیبایی خاص خود را دارد و به همین دلیل به راحتی می* توانید در شرایطی که جلوه نهایی کار برای شما مهم است استفاده کنید. از این محصولات در صنایع اتومبیل سازی، ساخت پل و سازه* های مختلف، آماده سازی سقف*های فلزی و… کاربرد دارند.

آهن چیست؟

یکی از عناصر پرکاربرد در طبیعت برای انسان* ها آهن می* باشد. سطح محصولات آهنی به طور معمول نقره* ای و صاف است، اما در صورتی که در مجاورت با هوا باشد، با اکسیژن ترکیب شده و به رنگ قرمز و قهوه در می* آید. این روزها آهن و سایر مشتقات به دست آمده از آن در صنایع مختلف کاربرد بسیار زیادی دارند. استفاده از آلیاژهای مختلف این امکان را به ما می* دهد که بتوانیم ویژگی های خاص دیگری به آهن اضافه کنیم، به عنوان مثال از ترکیب آهن با درصد مشخصی کربن می* توان محصولات فولادی را تولید کرد. انواع دیگر آهن آلات موجود در بازار را می* توان به دسته بندی* های زیر تقسیم بندی کرد. گفتنی است که موارد زیر هر کدام در شرایط خاصی کاربرد دارند. آهن به صورت طبیعی در سنگ آهن موجود می* باشد و باید برای استخراج آن مراحل خاصی را طی کرد. همچنین در پایان بهتر است بدانید آهن برای تولید میلگرد، ورقَ، نبشی و ناودانی، پروفیل، لوله و.. استفاده می* شود که این محصولات در صنایع کشتی سازی، اتوموبیل سازی، ساخت ریل آهن، ساختمان سازی و صنایع مختلف کاربرد دارند.

بررسی تفاوت گالوانیزه با آهن

محصولات گالوانیزه مقاومت بالاتری در برابر زنگ زدگی و خوردگی دارند و این کمک می* کند تا بتوان از آنها در آب و هوای نامطلوب استفاده کرد. وزن آهن بیشتر از گالوانیزه است و از طرفی پایداری بالایی دارد که باعث می* شود از آنها در پروژه* های صنعتی سنگین استفاده کنند. قیمت گالوانیزه معمولا به دلیل استحکام پایین تر و وزن سبک تر کمتر از آهن است، اما باید در نظر داشته باشید که گالوانیزه صرفا در شرایط خاص برای ما کاربرد دارد. به عنوان مثال در مواردی که قصد احداث سقفی را دارید یا در شرایطی که استحکام برای شما اهمیت کمتری داشته باشد، گالوانیزه گزینه بسیار خوبی خواهد بود. فولاد ضد زنگ نیز یکی از مشتقات آهن است که برای شرایط خاصی که به استحکام بالا نیاز داشته باشیم و بخواهیم بخش* های مختلف در معرض زنگ زدگی نباشند از آن استفاده می* کنیم.
ورق گالوانیزه

ورق فولادی گالوانیزه در اصل ورق فولادی معمولی است که طی روند گالوانیزاسیون، یک روکش از فلز روی به آن اضافه می* کنند. مقاومت مناسب در برابر زنگ زدگی و عمر مفید بالای این محصولات باعث شده تا در بازار استقبال خوبی از آنها به عمل بیاید. به خصوص در مکان* هایی که میزان رطوبت بالاست یا بارندگی زیاد است، استفاده از [تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ] انتخاب خوبی خواهد بود. وزن پایین این ورق* ها اجازه می* دهد تا بتوان به راحتی از آنها در شرایط مختلف استفاده کرد و حتی برای حمل و نقل این محصولات به مشکل برنخورید. در ضمن در صورتی که از ورق گالوانیزه برای احداث سقف و… استفاده کردید؛ این امکان را دارید که بعد از مدتی این محصولات را باز کرده و در محل جدیدی نصب نمایید. وزن پایین، قیمت پایین، عمر بالا، ظاهر زیبا و استفاده آسان از ویژگی* های گالوانیزه است. در ادامه نیز بهتر است بدانید که در مواردی برای ضد زنگ کردن محصولات فولادی از رنگ کاری استفاده می* کنند. برای این که تعیین کنیم فولاد رنگ کاری شده بهتر است یا گالوانیزه، بهتر است هزینه* های نهایی این دو محصول را مورد بررسی قرار دهیم.
کاربرد گالوانیزه

محصولات گالوانیزه را برای اهداف مختلف و در ابعاد و ویژگی* های متفاوتی تولید می*کنند. کاربردی که برای گالوانیزه مد نظر داریم، روش نهایی گالوانیزاسیون را مشخص می* کند. به عنوان مثال ورق* های گالوانیزه مورد استفاده برای سقف* ها یا مکان* های مختلف را با استفاده از روش غوطه وری تولید می* کنند. همچنین برای تولید محصولات گالوانیزه دیگر که نیاز است ضخامت فلز روی قرار گرفته روی آهن را مشخص کنیم، باید سراغ روش* های جدیدتری برویم. روش* های مدرن به گونه ای هستند که می* توان با استفاده از آنها ضخامت روکش جنس روی برای گالوانیزاسیون را تعیین کنیم. به همین دلیل این محصولات را در صنایع با حساسیت بالاتر مانند خودروسازی و… استفاده می*کنند.
سخن نهایی

تا اینجای کار سعی کردیم تفاوت گالوانیزه با آهن را مورد بررسی قرار دهیم. اما بهتر است دوباره یادآور شویم که گالوانیزه نیز یکی از محصولات آهنی به شمار می* رود، اما استفاده از روش* های مختلف به ما کمک کرده تا برخی از ضعف* های آهن را پوشش دهیم. قیمت آهن و گالوانیزه را می* توانید از فروشندگان معتبری که در زمینه [تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ] فعالیت دارند بپرسید. در ضمن در نظر داشته باشید که محدودیت* های موجود برای تولید ورق گالوانیزه در داخل کشور باعث شده تا بخشی از بازار به دست واردکنندگان ورق* های گالوانیزه باشد. همین باعث می* شود تا نوسانات زیادی در این بازار دیده شود و نتوان قیمت دقیق این محصولات را به طور مشخص بیان کرد. اما پیشنهاد می* شود برای اطلاع از آخرین قیمت*ها و دریافت مشاوره رایگان با متخصصین ما در [تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ] بگیرید.
[تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ]