دانلود مجله 53 معماری ال کروکیز رم کولهاس - El Croquis Rem Koolhass




شماره 53 مجله ال کوروکیز – El croquis – به کارهای معماری بین سال های 1987 تا 1998 معمار بزرگ هلندی "رم کولهاس" اختصاص دارد.

رم کولهاس ( Rem Koolhaas ) متولد سال ۱۹۴۴ رتردام هلند است. بین سالهای ۱۹۵۲ تا ۱۹۵۶ در اندونزی مقیم بود و سپس به عنوان خبرنگار و فیلم نامه نویس در آمستردام ساکن شد. پس از آن به لندن رفت و به تحصیل معماری در مدرسه AA پرداخت.

در سال ۱۹۷۲ با کسب بورس تحصیلی عازم ایالات متحده شد و در آنجا اقامت گزید.در آمریکا شیفته نیویورک شد و با چاپ کتاب " نیویورک هذیانی (Delirious Newyork)" در سال ۱۹7۸ به زودی مشهور گشت.

حدود بیست سال بعد کولهاس با کتاب "کوچک ،متوسط ،بزرگ ،خیلی بزرگ (S.M.L.XL)" نشان داد که ایدهٔ اصلی مدرنیسم با معماری و شهرسازی مدرن در تضاد است و برای حل مسائل امروز باید با توجه به واقعیت که وی آن را "رئالیسم نو" می*نامد، روح اصلی مدرنیسم را احیاء کرد.

کولهاس از معمارانی ست که در زمان پی ریزی تفکرات مکتب فولدینگ شروع به کار و فعالیت حرفه*ای خود کرد. شفافیت بصری، استفاده از سطوح شیشه*ای بزرگ و به کارگیری فرم های خالص از ویژگی های کارهای اولیه او (نظیر خانهٔ دو دوست) است که بیشتر تحت تاثیر آثار میس وندرروهه قرار دارد.
این شماره مجله ال کوروکیز – El croquis را برای شما بازدیدکنندگان عزیر به صورت فایل pdf برای دانلود به صورت رایگان قرار داده ایم.

حجم:
36MB – 396Pages



[تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ]


چند تصویر از محصول :