[تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ]

در این مطلب با معماری فولدینگ و معنای فولد آشنا می شویم برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید در ادامه این پاورپوینت را دانلود کنید. معماری فولدينگ يکی از سبک های مطرح در دهه پايانی قرن گذشته بود .
فلسفه فولدينگ برای نخستين بار توسط فيلسوف فقيد فرانسوی ، ژيل دلوز مطرح شد . از نظر دلوز ، هستی از زير بناهای عقل رياضی استخراج نشده است . از نظر دلوز ، خرد هر جايی است . . زمینه های پیداش فلسفه فولدینگ و معماری آن:

معماری فولدینگ یکی از سبکهای مطرح در دهه پایانی قرن گذشته بود.فلسفه فولدینگ برای نخستین بار توسط فیلسوف فقید فرانسوی ژیل دلوز مطرح شد. وی همچون ژاک دریدا از جمله فلاسفه مکتب پسا ساختارگرایی محسوب می شود. دلوز مانند دریدا اساس اندیشه خود را بر زیر سوال بردن بینش مدرن و مکتب ساختارگرایی قرار داد. فلسفه دلوز یک فلسفه افلاطون ستیز و دکارت ستیز است. به عبارت دیگر فولدینگ یک طرح ضد دکارتی است. از نظر دلوز، هستی از زیر بناهای عقل ریاضی استخراج نشده است. وی خرد مدرن را مورد پرسش قرار داد.از نظر دلوز،خرد هر جایی است. . فولدينگ در ايران

تا كنون در ايران هيچ ساختمانی به سبك فولدينگ ساخته نشده است ولي مثال نزديك به آن را مي توان به راسته های بازار قديم بيان كرد. . فولد:

فولد یعنی چین و لایه های هزار تو،یعنی هر لایه در کنار لایه دیگر،همه چیز در کنار هم است،هیچ اندیشه ایی بر دیگری ارجحیت ندارد،تفسیری بالاتر و فراتر از دیگری نیست و همه چیز افقی است. این سبک می خواهد منطق دو ارزشی را دیکانستراکت کند و کثرت را جایگزین آن نماید. فولدینگ هم مانند دیکا نستراکشن در پی از بین بردن مبناهای فکری تمدن غرب و بالاخص منطق مطلق و ریاضی گونه مدرن است. فولدینگ،عمودگرایی،طبقه بندی و سلسله مراتب را مردود می داند. دلوز در کتاب معروف خود به نام ”فولد،لایبنیتز و باروک“جهان را چنین تبیین می کند: جهان به عنوان کالبدی از فولد ها و سطوح بی نهایت که از طریق فضا و زمان فشرده شده،در هم پیچ و تاب خورده است. .
[تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ]
رمز فایل فشرده: [تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ] (پسورد را تایپ نمایید.)
[تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ]
حجم فایل در حالت فشرده: 277 KB
.
———————————————— ——————————