سلام مهمان گرامي؛

خوش آمدید، براي مشاهده تالار با امکانات کامل ميبايست از طريق ايــن ليـــنک ثبت نام کنيد.

در صورتی که قبلا ثبت نام کرده و رمز عبور خود را فراموش کرده اید از طریق ايــن ليـــنک آنرا بازیابی کنید.

دستگاه صنعتی

پاسخ یاب یافتن سریع پاسخ ها ویژه آزمون نظام مهندسی

برای مشاهده راهنمای استفاده از امکانات سایت و روش ایجاد تاپیک جدید اینجا کلیک کنید.

برای ارتقا عنوان کاربری خود به کاربر ویژه و دسترسی به بخش ویژه VIP اینجا کلیک کنید.
نمایش نتایج: از 1 به 3 از 3

موضوع: دستگاه صنعتی

  1. Top | #1


    تاریخ عضویت
    آبان -۱۳۹۵
    عنوان کاربر
    کاربر سایت
    نوشته ها
    1
    پسندیده
    0
    مورد پسند: 0 بار در 0 پست
    میزان امتیاز
    272

    دستگاه صنعتی

    سالیدورک


    در کشور ما نیز با وجود دسترسی آسان و ارزان قیمت به انواع نرم افزارهای مهندسی مکانیک، دو نرم افزار سالیدورکز و کتیا که هر دو متعلق به شرکت فرانسوی داسالت سیستم هستند (Dassault systems SOLIDWORKS / CATIA) بیشتر از سایرین مورد اقبال و توجه در میان دانشجویان، اساتید، صنعتگران و کارخانجات قرار گرفتند. در ادامه سعی بر آن است تا با ارائه آمار و مقایسه این دو نرم افزار، معیارهای مناسب جهت انتخاب نهایی بیان گردد. برای مقایسه جهانی دو محصول از لحاظ سهم بازار، نرم افزار سالیدورکز (که در ایران به اشتباه سالیدورک نامیده می شود) در وضعیت بسیار بهتری قرار دارد. به گونه ای که نه تنها نسبت به کتیا بلکه در میان تمام نرم افزارهای طراحی مهندسی (CAD) در بالاترین رده بندی قرار دارد.

    تحلیل و شبیه سازی های آئرودینامیک و هیدرو دینامیک

    تحلیل و شبیه سازی های آئرودینامیک یا آیرودینامیک، به بررسی رفتار یک محصول، مجموعه و یا قطعه در مقابل جریان هوا گفته می شود. هدف اصلی این شبیه سازی ها، مشخص کردن مسیر جریان هوا بر روی یک محصول است. این نوع شبیه سازی در بسیاری از تولیدات از جمله خودرو، قطار، هواپیما و حتی موشک کاربرد دارد. در این موارد طراحان تلاش می کنند فرم هندسی محصول را به گونه ای طراحی کنند که کمترین مقاومت آئرودینامیکی را در مقابل جریان هوا داشته باشد.
    شبیه سازی و تحلیل هیدرو دینامیک دقیقا مانند شبیه سازی آئرودینامیک می باشد با این تفاوت که آب به عنوان سیال اصلی در نظر گرفته می شود. این نوع شبیه سازی برای طراحی کشتی، ناو، قایق های تندرو، زیر دریایی و اژدر استفاده می گردد.
    طراحی دستگاه صنعتی / طراحی ماشین آلات صنعتی

    طراحی دستگاه یا طراحی ماشین آلات صنعتی (Machine Design) در واقع از زیرمجموعه های علم طراحی مهندسی (Engineering Design) است که منجر به ایجاد یک دستگاه صنعتی کاملا جدید و یا بهینه سازی دستگاه می گردد. همانگونه که میدانید یک ماشین وسیله ای است که با استفاده از نیرو، حرکت مورد نظری را ایجاد می کند. با این تعریف حتی یک آچار نیز جزء دسته ماشین ها قرار می گیرد چرا که نیروی دست را بصورت گشتاور به پیچ وارد می کند و موجب چرخش آن می گردد. اما معمولا ماشین ها بیش از یک قطعه دارند و از مجموعه ای از مکانیزم ها تشکیل شده اند. امروزه نقش انواع ماشین ها و دستگاه ها در تمام امور روزمره، چه شهری و چه روستایی غیر قابل انکار است و هر یک از ما با آنها در زندگی خود سر و کار داریم. خودروها و موتور سیکلت ها، هواپیما ها، چاپگرها، آسانسور و پله برقی، مترو و ... تنها نمونه هایی از ماشین هایی هستند که ما در زندگی روزمره با آن برخورد داریم. هرچه تکنولوژی بیشتر رو به جلو حرکت می کند، علوم بیشتری در طراحی دستگاه دخیل می شوند. امروزه اکثر ماشین آلات صنعتی تنها شامل یک مکانیزم مکانیکی ساده نیستند. بلکه سیستم برق و الکترونیک، کنترل و مانیتورینگ، شبکه و مخابرات و بسیاری از تخصص های مختلف باید گرد هم آیند تا ماشین آلات پیچیده امروزی تولید و در اختیار سایر صنایع و مشتریان قرار گیرند.

  2. Top | #2


    تاریخ عضویت
    مرداد -۱۳۹۶
    عنوان کاربر
    کاربر سایت
    نوشته ها
    2
    پسندیده
    0
    مورد پسند: 0 بار در 0 پست
    میزان امتیاز
    249
    مفید بود ممنون
    [تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ][تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ][تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ][تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ][تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ][تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ][تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ]
    [تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ][تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ][تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ][تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ]
    [تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ][تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ][تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ][تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ][تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ][تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ]
    [تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ] [تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ]
    [تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ] [تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ]
    [تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ] [تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ] [تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ]

  3. Top | #3


    تاریخ عضویت
    مرداد -۱۳۹۶
    عنوان کاربر
    کاربر سایت
    نوشته ها
    1
    پسندیده
    0
    مورد پسند: 0 بار در 0 پست
    میزان امتیاز
    247
    مطلب خود و مفیدی بود.تشکر که در سایت قرار دادید.

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
وبسایت تخصصی مهندسی عمران و معماری به عنوان یکی از نخستین سایتهای تخصصی رشته های مهندسی، خدمت رسانی خود را در سال 1389 آغاز کرد.
تمامی فایلها و آموزشهایی که در سایت قرار می گیرند بصورت کاملا رایگان بوده و هدف ما ارتقا سطح علمی دانشجویان و مهندسان عزیز کشورمان بوده است.

اکنون ساعت 17:29 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +3.5 می باشد.
ایمیل مدیریت سایت پست الکترونیکی مدیریت سایت: iromran@yahoo.com
X بستن تبلیغات
همکاري در فروش فايل سل يو