رنگ لعابی بر خلاف آبرنگ ابزاری مات است که با آب ترکیب می شود.ویژگی مات بودنش کنترل آن را نسبت به آبرنگ آسان تر و امکان تصحیح را برای هنرمند فراهم کرده است ؛همچنین به عنوان ابزار مکمل ابزارهای رنگی دیگر می توان از آن استفاده کرد ،به خصوص با ماژیک .این ابزار برای افزودن جزئیات و عناصر پیرامون مانند تصاویر،خودروها و گیاهان فوق العاده است و بر روی سطوح مختلفی مانند تابلوها و کاغذهای مخصوص استفاده می شود.
هنگام استفاده از رنگ لعابی ،سعی کنید از پیش زمینه به پس زمینه حرکت کنید تا فضای سفیدی باقی نماند.هنگامی که روی جزئیات کار می کنید به پوششی نیاز است تا مانع از رنگ شدن فضاهای اطراف شود .این کار زمان زیادی را می طلبد همچنین فرد مبتدی به تمرین زیادی نیاز دارد.

ابزار تکنیک رنگ لعابی

قلم موی گرد شماره 3 و 8 ،قلم موی صاف 6 میلی متر،9 میلی متر،2.5 سانتی متر و 5 سانتی متر ،نوار،پلیکان سفید ،آبرنگ آبی وینزور و نیوتن،گواش دیزانرز،قهوهای مایل به قرمز،قهوه ای سوخته مایل به قرمز،مشکی کهربایی،رنگ گل میخک،سبز ثابت،زرد طلایی،زرد لیمویی.

گام به گام

1. با استفاده از مداد اسکیسی رسم کنید.اسکیس را با کاغذ کاربن به تابلو نقاشی منتقل کنید.کاغذ نگهدار را برای پوشش ساختمان ،جاده،پارکینگ ها و غیره به کار بگیرید.از ابزار آکریلی برای نقاشی آسمان و سطوح زمین استفاده کنید .آکریل ها بسیار محکم و سخت می باشند و به آسانی آسیب نمی بینند.
2. همه ی کاغذ نگهدار را جدا کنید و کاغذ نگهدار جدیدی روی ترسیم قرار دهید.کاغذ نگهدار فضایی که اکنون نیاز به رنگ آمیزی دارند مانند ساختمان،پنجره ها،پشت بام و غیره را جدا می کند.
3.مرحله بالا را برای راندو پارکینگ و نواحی دیگر مانند جزئیات میان زمینه و پس زمینه تکرار کنید.
4. در آخر،عناصر پیرامون مورد نیاز شامل افراد،گیاهان،خودرو و چشمه را اضافه کنید.

تکنیک های سر قلم


  • از روش تصویر روی تابلو رنگی استفاده کنید.برای مثال ساختمانی بژ رنگ را نقاشی می کنید تابلویی بژ رنگ انتخاب کنید،بنابراین لازم نیست تمام ساختمان را رنگ آمیزی کنید.
  • رنگ آمیزی را از پیش زمینه شروع کنید و به پس زمینه بروید.در پس زمینه از ارزش های تیره تر استفاده کنید.
  • از آکریلیک برای رنگ آمیزی نواحی بزرگ،مانند چمن پیش زمینه ،استفاده کنید.این عمل طی فرآیند رنگ آمیزی،پوشش بیشتر را میسر می کند و منع از برجای ماندن لکه آب بر روی رسم می شود.
  • برای آسمان از ایربراش و پاستل استفاده کنید تا منظره ای واقعی تر داشته باشید.
  • برای رسم خطوط مستقیم توسط قلم مو،یک خط کش T تهیه کنید.ممکن است یک اشل معماری نیز کاربرد داشته باشد.




منبع:کتاب راندو،ترسیم و پرسپکتیو
نویسنده:میک دابلیو.لین ،آسلا

برگرفته از سایت:architekt71