عدم وجود سیستم خنک کننده در گاوداری چه مشکلاتی ایجاد می کند؟

عدم استفاده از سیستم مه پاش در چنین محیط هایی شامل عیب های زیر می شود و در واقع می توان گفت که نبود این سیستم می تواند تاثیری کاملا مستقیم بر خروجی مفید حیوان ها و سلامتی آن ها داشته باشد:

1.تولید مثل حیوان ها کاهش می یابد

اگر شرایط دمایی مناسبی برای گاو با استفاده از سیستم مه پاشوجود نداشته باشد و بر روی حیوان استرس گرمایی وجود داشته باشد، نمی تواند تولید مثل انجام دهد و گرما سبب سخت زایی وی در هنگام زایش و بروز بیماری ورم پستان در او می شود و حتی امکان دارد که جنین سقط شود. مواردی دیده شده است که بعد از زایش حیوان به کاهش وزن مبتلا شده است و یا اختلالات متابولیکی در آن ها دیده شده است.

2.حیوان به بیماری های ناشی از استرس گرمایی مبتلا می شود

در هوای گرم به دلیل این که حیوان تنفس های سطحی با تعداد دفعات بالا می کند سبب می شود که کربن دی اکسید زیادی از بدن وی خارج شود و امکان دارد که به الکالوز تنفسی مبتلا شود. حیوان در هوای گرم به دلیل دفع بی کربنات امکان ابتلا به بیماری اسیدوز را دارد. همچنین استرس گرمایی سبب می شود که رفتار های خوابیدن و ایستادن آن ها تغییر کند یعنی حیوان نتواند به راحتی استراحت کند و مدت زمان بیشتری را بایستد. تمامی این مشکلات با استفاده از سیستم تولید کننده مه از بین خواهد رفت.

3.ورود حشرات و گرد و خاک افزایش می یابد

در گاوداری ها حشره و گرد و غبار نباید وجود داشته باشد زیرا با وجود این موارد حیوانات مورد اذیت قرار می گیرند و سبب می شود که بازدهی مفیدی نتوانند داشته باشند، بنابراین وجود این موارد در چنین شرایطی باید به حداقل برسد.

موارد استفاده از بوشن دو سر کوپل چیست؟

اگر لوله کونیک در سیستم انتقال دان آسیب ببیند و یا در شرایطی که دو لوله pvc لوله کونیک نداشته باشند، به راحتی می توانید برای متصل کردن این لوله ها به یک دیگر از بوشن دو سر کوپل استفاده کنید که در چنین مواقعی برای به کار بردن آن ها باید سایز لوله را در نظر داشت و ابعاد مناسبی از بوشن را برای لوله استفاده کرد تا کارایی مد نظر شما را برای شما داشته باشد. به صورت کلی باید بگوییم که هنگامی که در سیستم های منتقل کننده دان از لوله های 4 متری استفاده می کنید باید برای اتصال و برقراری ارتباط بین لوله های آن از بوشن لوله انتقال دان استفاد کنید.

نصب بوشن لوله به چه صورت است؟

برای متصل کردن لوله های منتقل دهنده دان در سیستم انتقال دان با استفاده از بوشن نیازی به داغ کردن لوله ها نیست و بدون نیاز به انجام این کار به سادگی کار اتصال را انجام می دهد. اما متاسفانه برخی نصابان هستند که برای دریافت پول بیشتر از شما لوله ها را داغ می کنند و سپس آن ها را به یک دیگر متصل می کنند اما این کار آن ها سبب می شود که کیفیت کار بسیار پایین بیاید و کاری تمیز و خوب را نتوانند به شما تحویل دهند.

تعیین ارتفاع و نظارت بر جریان آب در آبخوری طیور

سیستم هایی که برای تامین آب مورد نیاز طیور استفاده می شوند، مجهز به سیستم ضد نشست هستند زیرا طیور نباید بر روی خطوط آبخوری بنشینند، همچنین این سیستم ها امکان اتصال به شوکر برقی را دارند. در این سیستم ها برای تامین آب مورد نیاز و نظارت بر جریان آب شیر هایی در نظر گرفته شده است و همچنین وینچ سقفی برای تعیین ارتفاع وجود دارد که در ادامه به توضیح هر یک می پردازیم.


شیر انتهای خط

در هنگام شستشوی خطوط آبخوری باید آب داخل آن تخلیه شود که برای این منظور شیر انتهای خط در نظر گرفته شده است. این شیر دارای لوله نشانگر برای مشخص کردن سطح آب است که دارای کاربرد های خاصی می باشد که به شرح زیر است:

1. فشار آب را در انتهای خطوط آبخوری نیپل بررسی می کند.
2. برای پی بردن به این مورد که آیا لوله های انتقال آب در میانه مسیر دچار گرفتگی شده اند یا خیر مناسب است.
3. هنگامی که در سیستم آبخوری های نیپل برای طیور واکسن آشامیدنی مشخصی را در نظر می گیرید، این شیر انتهای خط می تواند به شما کمک کند که آیا واکسن تا انتهای خط رسیده است یا خیر.

وینچ سقفی

علاوه بر این که باید میزان آب و جریان آب را بتوان تنظیم کرد باید این قابلیت وجود داشته باشد که بتوان ارتفاع خطوط را به میزانی مناسب تنظیم کرد. وینچ سقفی که در سیستم آبخوری نیپل وجود دارد از نوع 600 کیلوگرمی سقفی است و در قسمت میانی سالن نصب می شود.