http://salamatbody.blog.ir/1399/07/02/%D8%B1%D8%A7%D8%A8%D8%B7%D9%87-%D8%A8%DB%8C%D9%86-%D8%B3%D9%84%D8%A7%D9%85%D8%AA-%D8%AC%D8%B3%D9%85%DB%8C-%D9%88-%D8%B1%D9%88%D8%A7%D9%86%DB%8C
[تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ]



برای [تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ] ، لازم است از برخی اقدامات غلط و عادت های روزمره که باعث آسیب رساندن و مشکلات زیادی در طول زمان می شوند ، خودداری کنید.
با وجود مراقبت های روزمره از پوست ، برخی از عادات غلط می تواند به آن آسیب برساند ، زیرا بسیاری از افراد رفتارهای ناسالم انجام می دهند بدون اینکه بدانند چقدر برای سلامت پوست و پوست خطرناک است.بنابراین ، جوش ها و مشکلات پوستی شروع به ظهور می کنند ، بنابراین باید مراقب این عادت ها باشید و از همین حالا دیگر آنها را متوقف کنید!1- استفاده از لوفا

بسیاری از مردم تصور می کنند که شستن پوست با لوفا به از بین بردن آلودگی کمک می کند ، اما آیا می توانید تصور کنید که لوفا چه مقدار باکتری و میکروب حمل می کند؟این امر به دلیل رطوبت مداوم آن اتفاق می افتد و به مرور زمان قارچ ها روی آن جمع می شوند و به محیطی بارور برای رشد و تولید مثل باکتری هایی که به پوست منتقل می شوند تبدیل می شوند .همچنین مالش زیاد پوست از طریق لوفا می تواند به تعادل ظریف باکتری های خوب روی پوست آسیب برساند و این عدم تعادل منجر به افزایش احتمال عفونت و التهاب ، عدم ترمیم آسان زخم ها و همچنین پیری پوست می شود.بنابراین ، نباید پوست را با لوفا زیاد مالید ، نوعی پوست را که ملایم است انتخاب کنید و هفته ای یک بار از آن استفاده کنید.2- استفاده از آب گرم برای استحمام

آب داغ به از بین بردن میکروب ها کمک می کند و به آرامش و آرامش عضلات کمک می کند ، اما از طرف دیگر روی پوست تأثیر منفی می گذارد.
از آنجا که آب داغ باعث می شود پوست روغن های طبیعی ، خشکی و ترک های خود را از بین ببرد و همچنین احتمال آلودگی آن به باکتری ها و قارچ های مضر را افزایش می دهد.
اگر تمایل به داشتن درجه حرارت بالا دارید بهترین حالت دوش گرفتن در آب گرم است اما در فصل تابستان بهترین انتخاب آب طبیعی از شیر است.
3- عدم شستن صورت قبل از خواب

برخی از افراد شستن صورت قبل از خواب را نادیده می گیرند و صبح ها از این عادت راضی هستند که این نیز اشتباهی است که بر سلامت پوست تأثیر می گذارد .
عدم شستن خوب صورت منجر به تجمع آلودگی و سلولهای مرده پوست می شود ، به خصوص با استفاده از آرایش های سنگین.
توصیه می شود روزانه دو بار صورت را با استفاده از لوسیون دارویی و عاری از هرگونه مواد شیمیایی مضر برای پوست بشویید.
در صورت تعریق صورت پس از انجام کار ، باید آن را با پاک کننده های ملایم و مرطوب کننده شست وشو داد و صورت را به آرامی با حوله نخی پاک کرد.
4- شیر بدون چربی بنوشید

شیر بدون چربی به شما در کاهش رژیم کمک می کند ، اما ممکن است به پوست و پوست آسیب برساند .
در مواردی که برخی مواد مضر برای پوست به مقدار زیاد به شیر بدون چربی اضافه می شوند ، مانند آب پنیر و کازئین ، که روی سطح انسولین در خون تأثیر می گذارد.
در مورد شیر کامل ، سطح این مواد که به پوست آسیب می رسانند و باعث عفونت می شوند کمتر است.
نوشیدن شیر بدون چربی ، اما در مقادیر مناسب ، یا جایگزینی آن با شیر بادام و شیر نارگیل سالم توصیه می شود.
5- نوشابه های بدون قند بنوشید

در واقع ، این نوشیدنی ها کاملاً بدون قند نیستند ، بلکه در عوض آنها را با شیرین کننده های مصنوعی جایگزین می کنید.
این نوع شیرین کننده ها روی سطح انسولین تأثیر گذاشته و باعث التهاب می شوند و همچنین ترکیب باکتری های خوب روده را تغییر می دهند و این می تواند در صورت ظاهر شود.
از آنجا که سطح بالای انسولین دلیل اصلی عدم تعادل هورمونی ، اختلالات پوستی و آکنه است .
بنابراین توصیه می شود به طور کلی از مصرف نوشیدنی های غیر الکلی به دلیل اثرات منفی آن بر سلامتی و پوست خودداری کنید.
6- به مصرف آنتی بیوتیک عادت کنید

بسیاری از افراد بدون داشتن آگاهی از خطرات این آنتی بیوتیک ها برای سلامتی ، حتی اگر جزئی باشد ، به آنتی بیوتیک متوسل می شوند.
مصرف بیش از حد آنتی بیوتیک ها باعث ایجاد مقاومت در برابر باکتری ها می شود و باکتری های خوب روده را از بین می برد و این باعث افزایش مشکلات پوستی می شود که نسبت به چیزهای اطراف حساسیت بیشتری پیدا می کنند.
ضد آفتاب به جلوگیری از مشکلات مختلف پوستی از جمله سرطان پوست که در اثر قرار گرفتن در معرض اشعه های مضر آفتاب ایجاد می شود ، کمک می کند .
همچنین ، این اشعه ها پیری پوست را تسریع می کنند ، به ویژه هنگامی که به طور مداوم در معرض آن قرار بگیرید.
بنابراین ، بهترین راه حل استفاده از ضد آفتاب روزانه قبل از خروج از خانه است و این نه تنها در مورد صورت ، بلکه در هر ناحیه از بدن در معرض آفتاب نیز صدق می کند.
8- نخوردن سبزیجات و میوه جات

میوه ها و سبزیجات حاوی بسیاری از ویتامین ها ، مواد معدنی و آنتی اکسیدان ها هستند که سلامت و جوانی پوسترا تضمین می کنند .
بنابراین ، نخوردن آن به طور حتم بر روی پوست تأثیر می گذارد و مشکلات زیادی ایجاد می کند ، زیرا علاوه بر علائم اولیه چین و چروک ، ممکن است جوش و ترک نیز ایجاد شود.
پوست به صورت روزانه به سبزیجات و میوه ها احتیاج دارد و بنابراین باید همیشه در خانه موجود باشد ، تا بعد از خوب شستن به صورت تازه خورده شود.
9 - سیگار کشیدن

سیگار کشیدن سموم را در بدن افزایش می دهد و مبارزه با آنها را دشوار می کند. این در جوش ها و جوش ها روی پوست ظاهر می شود ، زیرا منجر به استرس اکسیداتیو می شود و در نتیجه پیری را تسریع می کند.
حتی با خوردن سبزیجات و میوه ها ، سیگار کشیدن همچنان مانع از دستیابی به فواید بدن می شود.
10 - هنگام خوابیدن صورت را بپوشانید
در هنگام خواب ، سلول های بدن تجدید می شوند و هنگامی که پوست تهویه مناسبی را که به آن در این بازسازی کمک می کند ، دریافت نکند ، گردش سلول متوقف شده و آسیب زیادی وارد می شود.
کمبود خواب به طور کلی بر تمام عملکردهای بدن تأثیر می گذارد و می تواند باعث خشکی پوست ، افزایش حساسیت و تحریک شود.
11. قهوه را رها کنید

توصیه می شود روزانه یک تا سه فنجان قهوه بنوشید تا فواید آن را بدون آسیب رساندن به پوست به شما بدهد ، زیرا حاوی آنتی اکسیدان هایی است که سلامت و شادابی پوست را تقویت می کنند.
در کنار سبزیجات و میوه ها ، قهوه در مبارزه با پیری پوست مهم خواهد بود.
اما قهوه نباید زیاد باشد زیرا حاوی کافئین مضر است و همچنین می توان چای سبز نوشید که غنی از آنتی اکسیدان است.
12 - قرص ها را فشار دهید

وقتی جوش ها را تحت فشار قرار می دهید ، سلول های التهابی را به مکانی در عمق پوست می رانید و این احتمال ایجاد زخم و لکه را افزایش می دهد.
بهترین کار این است که با خوردن غذاهای سالم و جلوگیری از چربی ها و شیرینی های مضر از پوست در برابر جوش ها محافظت کنید.
در صورت ظاهر شدن قرص ها ، بهتر است آنها را ترک کنید تا خود به خود ناپدید شوند ، یا برای خلاص شدن از آنها از داروی پزشکی مناسب تجویز شده توسط پزشک استفاده کنید.

[تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ]