سپتیک تانک پلی اتیلن

انباری که در زیر زمین واقع است و برای نگهداری از فاضلاب به وجود می آید،سپتیک پلی اتیلن نام دارد که به گونه های منفرد و یا دو انباره تشکیل می شوند.از انبارها به این صورت استفاده می شود:انبار اول برای انبار کردن لجن مورد استفاده قرار می گیرد و انبار دوم برای ته نشینی دوباره و مانع شدن از دفع لجن می باشد.ازسپتیک تانک ها می توان در تمامی مجتمع ها ی مسکونی و یا مجتمع هایی که برای اهداف اداری-تجاری ساخته شده اند،استفاده کرد.
مزایای سپتیک تانک پلی اتیلنی
این فناوری با مزایای زیادی که دارد موجب شده است تولید آن ها روز به روز افزایش پیدا کند.در ذیل به مزایای آن خواهیم پرداخت.
بهره برداری آسان و پرکاربردی آن از ویژگی های اصلی می باشد.
از مزایای دیگر می توان به مقاومت بالایش در مقابل شرایط جوی و محیطی نامناسب و ساییدگی اشاره کرد.
آب بندی آن کامل بوده و به همین علت هیچ آلودگی به بیرون نشر نمی کند.
فشارهایی که خاک اطراف سپتیک پلی اتیلن وارد می کند بر جدارها بی تاثیر بوده،چون که این جدارها دارای مقاومت بسیار بالایی هستند.
نصب و به کارگیری آن سریع می باشد.
امکان دفن کردن در زیر زمین وجود دارد.به این علت که از اشغال کردن فضاهای مفید جلوگیری شود.
راحتی در حمل به دلیل سبک بودن،از ویژگی های دیگر سپتیک پلی اتیلن می باشد.ازویژگی های بارز سپتیک پلی اتیلن می توان به حمل راحت و بی دغدغه اشاره کرد که به علت سبکی آن صورت می گیرد.
پس از گذشت چند سال از نصب آن ها باز هم امکان جابه جایی وجود دارد.
سپتیک پلی اتیلن دارای دریچه های کنترل می باشد.لذا تخلیه کردن لجن ها به راحتی انجام می گیرد.
برای ساخت آن دیگرنیاز به عملیاتی که در ساخت و ساز در محل صورت می گیرد،نیست.
از پوشش ضدUV برخوردار است.
عایق سازی کامل انجام می شود.
نحوه عملکرد سپتیک پلی اتیلن
بخش اول سپتیک پلی اتیلن به وسیله ی دیواره ای از بخش دوم سوا شده است که حجمی برابر با 3/2 از حجم کل را در برمی گیرد.فاضلاب به وسیله ی لوله ی ورودی به بخش اول آن وارد می شود.در مرحله ی بعدی،فاضلاب وارد می شود و چون وزن بالایی دارد به مت پایین رفته و در کف ته نشین می شود.درمقابل آن روغن ها و چربی ها هستند که چون وزن کمتری دارند به سمت بالا حرکت می کنند و روی سطح شناور می مانند.
ته نشین شدن مواد در کف به مرور باعث به وجود آمدن لجن می شود و باکتری ها در آن رشد می کنند.واکنش بیولوژیکی که طی آن رخ می دهد موجب می شود تا فاضلاب تصفیه شود که به دنبال ان حجم لجن کم شده و لجن ها به بیوگاز تبدیل می شوند.سپس در بخش دوم ذرات ریزی که باقی مانده اند،شناور می شوند ونهایتا پسابی که زلال شده از سپتیک پلی اتیلن خارج می شود.این لجن ها پس از 2سال نیازمند تخلیه شدن هستند و برای این کار توصیه می شود مقداری لجن در آن باقی بماند زیرا باکتری هایی وجود دارد که کمک به تصفیه و سرعت بخشیدن به روند کار می کنند.
فرآیند ساخت سپتیک پلی اتیلن:
اجزای تشکیل دهنده سپتیک تانک پلی اتیلن:
سیستم ورودی:دارای لوله و دریچه ی ورودی است.
مخزن اولیه:بیشترین فضا را اشغال می کند(70-60 درصد)
دیواره ی جدا کننده:این دیواره از وارد شدن لجن ها و روغن ها به ترتیب در ناحیه ی اول و دوم سپتیک پلی اتیلن جلوگیری می کند.
مخزن زلال سازی:در این قسمت که 30 درصد از حجم کلی آن را اشغال می کند،پسماندها زلال شده و دیگر مواد ته نشین شده در آن نخواهد بود.
تهویه:گازهای تولید شده که غالبا متان هستند به وسیله ی این مجرا خارج می شوند.
سیستم خروجی فاضلاب:این ناحیه نیز دارای دریچه و لوله ی خروجی می باشد.منبع:
سپتیک پلی اتیلن شریان کاو