قالب بتن در قالب بندی سازه های از نوع بتنی بسیار رواج دارد. در آن بتن تازه در انواع قالب فلزی ریخته می شود. بعد از اینکه بتن سفت شد و یا به اصطلاح گیرش بتن، قالب به شکل دلخواه ما می شود. شیوه انجام قالب بتن ریزی یکی از اساسی ترین مراحل در ساخت یک بنا و است. پیمانکار پروژه، باید در جریان تمامی امور و شناخت لازم از انواع تجهیزات مربوط به قالب بتن و قالب بندی را داشته باشد این اطلاعات مانند: مشخصات، ابعاد، وزن، قیمت و شیوه های کاربرد آنها، می باشد.

انواع قالب بتن

[تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ] را به دسته های زیر تقسیم می شود: چوبی، فلزی، بتنی، پلاستیکی. خرید قالب بتن، از نظر اقتصادی به صرفه می باشد، ولی برای ایجاد آنها همواره به حضور کامل نجار در محل کار نیاز است. همچنین از طراحی تا اجرای آن زمان زیادی سپری می شود. عمر کاری قالب چوبی نیز کم می باشد.
قالب بتن فلزی را می توان در اشکال و ابعاد گوناگونی طراحی و تولید نمود. کاربرد آن در ایجاد سازه های بتنی در صنعت ساختمان سازی رواج دارد. در مواقعی که در فرایند اجرا و پیاده سازی پروژه، قالب بتن استاندارد، قالب های پیش ساخته پتانسیل اجرای را ندارند. می توان از انواع قالب بتن خاص استفاده نمود.
قالب بتن شهر بتن از اهمیت ویژه ای در طراحی و اجرای پروژه های ساختمانی دارند. در ساختمان سازی از بتن به عنوان یک شی جهت اتصال قطعات به یکدیگر استفاده می شود. بتن مخلوطی از مصالح درشت و سیمان مایع است. انواع مختلف از قالب های بتنی در بازار تولید می شوند. یکی از آنها، قالب فلزی بتن می باشد. قالب فلزی باعث افزایش سرعت اجرای کار می گردد. بنابراین اگر در پروژه ای هستید که زمان اجرای برایتان اهمیت دارد؛ حتما از قالب های فلزی بتنی استفاده نمایید.
قالب بتن فلزی با توجه به نقشه و طراحی پروژه، به شکل های مثلث، متوازی الاضلاع، کنج های خاص، منحنی و غیره طراحی و تولید می گردند. از این نوع قالب بندی بتنی در بخش های مختلف یک سازه استفاده می شود. به عنوان مثال در قالب جدول، قالب ستون گرد، قالب نیوجرسی، قالب های پیش ساخته.
نحوه قالب بتن ریزی از موارد مهم و اساسی در ایجاد یک بنا است. و به این دلیل کارفرما و یا مجری پروژه باید در جریان تمامی امور و جزییات مربوط به انواع تجهیزات و قالب بتن قرار بگیرد.
طراحی و ساخت انواع قالب بتن فلزی خاص پروسه ای بسیار دقیق و حساس می باشد و تمامی امور باید بر روی اصول مهندسی انجام شود. کوچکترین بی دقتی و یا اشتباه در طراحی آن، مشکلات جدی در ساختار و ایمنی سازه را باعث می گردد. شرکت شهر بتن، یک شرکت معتبر با کادری مجرب در زمینه طراحی، تولید و همچنین مشاوره تخصصی در صنعت ساختمان سازی، آماده همکاری با شما می باشد.