برای کارهایی مانند اجرای سقف کاذب، استفاده از کناف سبب افزایش سرعت انجام کار می گردد.علاوه بر این همان طور که در قسمت قبل گفتیم، به دلیل اینکه کناف در طرح های مختلف تولید شده است و دارای تنوع بالایی در این زمینه است، بنابراین برای طراحی داخلی منازل دارای قدرت انتخاب زیادی هستید.


تفاوت های موجود در کناف و گچ در چیست؟


-یکی از تفاوت های مهم کناف با گچ ، وزن آن است که سبک تر می باشد.


-همچنین مدت زمانی که لازم است تا برای اجرای یک پروژه که به طور مثال یک بنای ۴۰ متری است، وقت صرف شود با کناف کاری دو روز می باشد اما در روش گچبری به ۱۰ روز زمان نیاز است. بنابراین اگر برای گچبری سقف منزل خود زمان زیادی ندارید، کناف کاری روش مناسب تری است.


-می دانیم که گچ از مصالح قدیمی است و برای گچبری های سقف با ابزار پیش ساخته و سایر کارهای ساختمانی مورد استفاده قرار می گیرد و در قیاس با کناف دارای قیمت بالاتری می باشد.


در این مطلب با بیان ویژگی های مهم گچ و کناف سعی کردیم که راهنمای خوبی برای تصمیم گیری بهتر شما باشیم.گچبری و استفاده از ابزار پیش ساخته و یا طراحی دیوار و کف منزل با کناف هر کدام مزیت های خودش را دارد و انتخاب هر کدام برای ساختمان بستگی به شرایط بنای مورد نظر و تجربه و مهارت پیمانکار و متخصص مربوطه دارد.


انواع سنگ گچ


-سنگ گچ بلوری


-سنگ گچ غیربلوری


-سنگ گچ مرمری


– سنگ* گچ خالص


سنگ گچ به شکل سولفات دو کلسیم آبدار روی زمین وجود دارد که نحوه پردازش آن به این صورت است که ابتدا خرد شده و سپس به کوره انتقال پیدا می کند و در نهایت به صورت پودرهای ریز و به رنگ سفید در می آید که برای کارهای ساختمان سازی مانند تولید ابزار پیش ساخته گچی از آن استفاده می گردد.


گچبری سقف به سبک کاسه ای
یکی از مهمترین مراحل موجود برای تزئینات داخلی خانه قطع به یقین، گچبری می باشد. اگر شما عکس های قبل و بعد یک فضایی که گچکاری سقف شده است را با هم مقایسه کنید، کاملا متوجه ی اهمیت آن در تزئینات خانه می شویم. شما با گچبری سقف زیبایی شگفت انگیزی به فضای داخلی خانه و یا فضای اداری تجاری می دهید که این کار می تواند به وسیله ابزار پیش ساخته گچی نیز انجام بگیرد.


گچکاری سقف از نوع های مختلفی با اشکال و روش های گوناگونی تشکیل شده است که با توجه به درخواست مشتری و همین طور میزان بودجه ی فرد برای خانه های مسکونی و یا هر پروژه ی دیگری انجام می شود. معمولا طرح و مدل هایی که برای فضای داخلی خانه یا دفتر اداری شما مناسب تر است را گچکار به شما پیشنهاد می دهد و شما می توانید متناسب با سلیقه و میزان بودجه ای که دارید یک مدل و طرح را انتخاب کنید.


یکی از مواردی که برای تزئینات گچبری سقف استفاده می شود، کاسه های سقفی می باشند که این کاسه ها در مدل های مختلفی و با سازه و زیرسازی های گوناگونی که معمولا در بیشتر موارد در شرایطی که بودجه کارفرما برسد با سازه رابیتس یا همان راویزکاری اجرا می شوند.


برای آشنایی بیشتر با انواع مدل های گچبری سقف با ابزار پیش ساخته و تزئینات داخلی منزلتان شما می توانید از طریق تماس با ما با مجموعه دکارت استور در ارتباط باشید.


یکی دیگر از مدل های اجرای گچکاری سقف به صورت کاسه ای با بوج یا یونولیت می باشد. در این مدل شما می توانید با کمترین هزینه با بوج به عنوان سازه و اسکلت کاسه و سایر تزئینات سقفی برجسته بهرمند شوید. بنابراین اگر بودجه شما برای گچکاری سقف زیاد نیست می توانید از این روش استفاده کنید و فضای داخلی خانه و محیط کار خود را زیباتر کنید.


درباره ی استفاده از سازه های رابیتس و بوج یا فوم و تفاوت های بین استتحکام این مورد نظرات متفاوتی وجود دارد که در ادامه بیشتر توضیح خواهیم دارد.


برخی از افراد ماهر متقدند که زیر سازی اجرایی به وسیله فوم یا یونیلت خیلی مورد اعتماد نیست و بر این باورند که زیرسازی یونولیت یا فوم خیلی توان و مقاومت خوبی نسبت به اجرایی با راویز ندارد.


روش محکم کردن زیرسازی گچکاری و گچبری کار شده با فوم یا یونولیت:


البته ناگفته نماند که برخی دیگر از افراد متقدند که با اجرای زیرسازی و قرار گرفتن و عبور دادن میلگرد ۸ آج دار در یونولیت و کوبیدن میلگرد با مته هشت پیکور و همین طور کوبیدن میلگرد به وسیله چکش در سازه بتنی سقف این امکان به وجود می آید که سازه یونولیتی را به مقدار قابل توجهی به طوری که حتی از سازه رابیتس یا راویز محکم تر باشد را ایجاد کرد.


بنابراین اگر قرار است از این نوع سازه برای گچبری های سقف مورد نظر خود استفاده کنید نگران مقاومت آن نباشید. زیرا در هر صورت برای اجرای گچبری و تزئینات سقف چه از زیر سازی یونالیتی و یا فومی و چه از سازه راویز استفاده شود، با اصول های مقاوم سازی می توان آنها را مقاوم تر کرد.


بهتر است مطلب ​کناف بهتر است یا گچبری سقف پیش ساخته؟ را هم بخوانید.


طرح ها و مدل های مختلفی برای گچبری و گچکاری سقف به سبک کاسه ای وجود دارد که شما می تواند عکس های آنها را مشاهده کنید این مدل گچبری در اکثر فضاهای معماری بسته باتوجه نوع فضا و شکل و شمایل کاسه، طراحی مناسبی دارند. شما می توانید با توجه به سلیقه ی خود مدل مورد نظر خود را برای طراحی سقف انتخاب کنید.


توجه داشته باشید که گچبری سقف علاوه بر اینکه باید زیبایی داشته باشد، باید از مقاومت بالایی نیز بخوردار باشد. پس بهتر است برای این کار از افراد خبره و ماهر که تجربه ی بالایی نیز در این زمینه دارند استفاده کنید. شما می توانید برای گرفتن مشاوره با شرکت دکارت استور که تجربه ی بالایی زمینه گچبری سقف و استفاده از ابزار پیش ساخته دارد تماس بگیرید.

lمنبع : گچبری سقف دکارت استور