[IMG]http://zibazist.ir/wp-content/uploads/2018/02/معجزه*ی-هسته-انبه-بر-پوست-و-مو-300x300.jpg[/IMG]معجزه*ی هسته انبه بر پوست و مو [تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ]
انبه پادشاه میوه*ها است و در سرتاسر دنیا بسیاری از افراد طرفدار پر و پا قرص مصرف آن هستند. در آیور*وِدا (طب سنتی هند مشتمل بر داروهای گیاهی و روغن*های مالیدنی و غیره) هر قسمت از درخت انبه فواید خاص خود را دارد.
به طور مثال مصرف دانه، گل*ها، میوه و حتی پوست درخت هم برای [تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ] پر*فایده خواهد بود. بیشتر ما نوشیدن یک لیوان آب انبه خنک، غلیظ و خوش*رنگ را بسیار می*پسندیم و از مزایای مصرف آن آگاه هستیم. اما آیا با خواص هسته انبه هم آشنایی دارید؟ جالب است بدانید می*توانید از پودر، روغن و حتی کَره هسته انبه هم استفاده کنید.
خواص شگفت*انگیز هسته انبه برای [تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ]
۱- مصرف هسته انبه برای درمان شوره سر
هسته انبه می*تواند کمک موثری برای درمان و رهایی از شوره*های ناخوشایند سر باشد. کره هسته انبه را بگیرید و به سرتان بمالید با این روش علاوه بر درمان شوره موهای*تان هم تقویت شده و جلوه و درخشندگی خاصی پیدا می*کنند. برای اثربخشی بیشتر می*توانید این کره را با روغن خردل و یا عسل مخلوط کنید تا از طاسی سر، ریزش* و زود سفیدن موها هم جلوگیری کنید. برای تهیه کره هسته انبه کافی است چند عدد هسته انبه رسیده را جمع*آوری کرده و در محلی گرم، خشک و پرسایه نگهداری کنید تا کاملا خشک شوند.
زمانی که هسته*ها خشک شدند و پوسته بیرونی آن*ها خشک و داخل*شان پوچ و شکننده شد، می*توانید به راحتی مغز درون هسته را خارج کنید در یک ظرف مناسب نگه*داری کنید. در حقیقت همین مغز هسته است که حاوی مواد مغذی و دارویی است. به میزان لازم هسته خشک شده را پودر کنید و با مقداری آب مخلوط کنید. آب را قطره*قطره اضافه کنید تا خمیر شود و مواد*تان تنها به اندازه یک قاشق باشد. به این خمیر کره هسته گفته می*شود و خواص دارویی بسیار زیادی خواهد داشت.
۲- مصرف پودر هسته انبه برای داشتن دندان*ها و لبخندی زیبا
می*توانید شبیه به دستور*العمل تهیه کره هسته انبه، پودر هم تهیه کنید. مغز هسته*های خشک شده را پودر کنید و مقداری از آن را کف دست* خود بریزید سپس مسواک*تان را کمی مرطوب کرده و به پودر آغشته کنید. مطابق معمول مسواک بزنید تا دندان*های*تان سفید و سالم شوند.
۳- مصرف هسته انبه برای [تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ]
روغن هسته انبه منبعی غنی از اسیدهای چرب سالم و ضروری، مواد معدنی و انواع ویتامین*ها است. می*توانید به راحتی این روغن را در منزل تهیه و مصرف کنید، چگونه؟
– لایه بیرونی هسته انبه را جدا کنید و با مقداری روغن نارگیل، زیتون، کنجد و یا خردل مخلوط کنید.
– بعد از اینکه مواد را خوب با هم ترکیب کردید، مخلوط را در یک ظرف مناسب ریخته و برای مدت زمان یک هفته در مجاورت نور*خورشید قرار دهید.
– بعد از گذشت یک هفته روغن برای استفاده حاضر و آماده است. مصرف منظم و مرتب این روغن می*تواند از ریزش و سفید شدن زود*هنگام موها جلوگیری کند.
۴- مصرف هسته انبه برای [تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ]
روغن هسته انبه یک مرطوب کننده عالی برای پوست شما است. روغن به دست آمده از هسته انبه در انواع لوسیون*ها و کرم*های مخصوص[تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ] مورد استفاده قرار می*گیرد. این روغن بسیاری از مواد مغذی و لازم برای پوست*تان را تامین کرده و از ایجاد چین و چروک*های احتمالی پوست پیشگیری می*کند. روغن هسته انبه روی پوست صورت فاقد چربی و روغن است.
۵- مصرف هسته انبه برای لب*های خشک
شما می*توانید از روغن هسته انبه به عنوان یک بالم*لب (چرب*لب) صد درصد طبیعی استفاده کنید. این روغن با آبرسانی مناسب به پوست لب از خشکی لب*ها و در نتیجه ایجاد ترک*خوردگی روی آن*ها جلوگیری می*کند. سعی کنید هر شب قبل از خواب مقداری روغن هسته انبه را روی لب*های خود بمالید. این روغن با جوان**سازی سلول*های پوست و مرطوب نگه داشتن آن*ها از ایجاد سلول*های مرده پوستی جلوگیری کرده و به درمان سریع خشکی و ترک*خوردگی*های ناشی از آن کمک می*کند.