سلام مهمان گرامي؛

خوش آمدید، براي مشاهده تالار با امکانات کامل ميبايست از طريق ايــن ليـــنک ثبت نام کنيد.

در صورتی که قبلا ثبت نام کرده و رمز عبور خود را فراموش کرده اید از طریق ايــن ليـــنک آنرا بازیابی کنید.

واشرهای مورد استفاده در پیچ و مهره

پاسخ یاب یافتن سریع پاسخ ها ویژه آزمون نظام مهندسی

برای مشاهده راهنمای استفاده از امکانات سایت و روش ایجاد تاپیک جدید اینجا کلیک کنید.

برای ارتقا عنوان کاربری خود به کاربر ویژه و دسترسی به بخش ویژه VIP اینجا کلیک کنید.
نمایش نتایج: از 1 به 2 از 2

موضوع: واشرهای مورد استفاده در پیچ و مهره

  1. Top | #1


    تاریخ عضویت
    آبان -۱۳۹۸
    عنوان کاربر
    کاربر سایت
    نوشته ها
    14
    پسندیده
    0
    مورد پسند: 0 بار در 0 پست
    میزان امتیاز
    177

    واشرهای مورد استفاده در پیچ و مهره


    پیچ و مهره در ماشین*آلات و در جاهای مختلف زیادی مورد استفاده قرار می*گیرد. در برخی از موارد در کنار پیچ و مهره*ها باید از واشر استفاده کرد. انواع مختلف واشر برای پیچ و مهره*های مختلف ساخته می*شوند که در زیر به نمونه*هایی خواهیم پرداخت. در زمان [تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ] باید به جنس و عملکرد آنها توجه کرد.
    آیا می*توان از واشر استیل ضد زنگ با پیچ و مهره فلزی استفاده کرد؟

    با توجه به شباهت*های بین پیچ*های فلزی و استیل ضد زنگ، ممکن است اشکالی در این قضیه وجود نداشته باشد. با این وجود، همیشه بهتر است از مواد یکسان برای همه قسمت*های مختلف مفصل استفاده شود. اگر از واشر استیل ضد زنگ به همراه اتصال*دهنده*های با استحکام با درجه 10.9 یا 12.9 استفاده می*کنید، ممکن است واشرها تغییر شکل بدهند. در صورتی که مقاومت واشر از پیچ و مهره*ها کمتر باشد، احتمال تغییر شکل در واشر زیاد خواهد بود و واشر نمی*تواند در برابر فشارهای وارد شده تحمل کافی داشته باشد. پیچ*های فلزی درجه 8.8 یا پایین*تر ممکن است در بسیاری از کاربردها کار کنند، زیرا مقاومت مکانیکی درجه 8.8 مشابه با واشر های استیل ضد زنگ است.جنبه مهم دیگری که باید هنگام طراحی اتصالات پیچ*دار از جمله واشرهای استیل ضد زنگ و پیچ*های فلزی در نظر بگیرید، خوردگی است، به خصوص به اصطلاح خوردگی گالوانیک، که ممکن است عمر محصول را به طرز چشمگیری کاهش دهد. آسیب خوردگی گالوانیک هنگامی ایجاد می*شود که دو ماده متفاوت در یک الکترولیت به هم وصل شوند. هنگامی که یک زوج گالوانیک تشکیل می*شود، یکی از فلزات تبدیل به آند شده و سریع*تر از آنچه که به طور طبیعی پیش می*رود، دچار خوردگی می*شود. ماده دیگر به کاتد تبدیل می*شود و کندتر دچار خوردگی می*شود. واشرهای فلزی با پوشش ضد زنگ از اصل خوردگی گالوانیک کنترل شده استفاده می*کنند. مواد روی در این روکش از کاتد (مواد فولادی واشر) محافظت می*کند.واشر ضد زنگ چیست و چه زمانی باید از آن استفاده کرد؟

    طیف وسیعی از واشرها به طور ویژه طراحی شده*اند تا برای استفاده در مصالح ساختمانی فولادی و برای نصب در جاهایی که مقاومت بالا مورد نیاز است به کار رود و پیچ ها و مهره ها مطابق با استاندارد اروپایی EN 14399-4 / EN 14399-8 طراحی شده است، زیرا نمی*توان از واشرهای استاندارد استفاده کرد. این واشرهای ضدزنگ، واشرهای ساختمانی فولادی نامیده می*شوند. هدف آنها جایگزینی واشرهای معمولی با انواع مقاوم مطابق با استاندارد EN 14399-6 است تا در هنگام مواجهه با بارهای پویا یا لرزش، در مونتاژهای از پیش بارگذاری شده ساختاری با استحکام بالا که در ساخت و سازهای فلزی روبرو هستند، مقاومت کافی را داشته باشند.واشرهای ضد زنگ مورد استفاده برای پیچ و مهره به طور خاص طراحی شده*اند تا بتوانند مقاومت بالایی را ایجاد کنند و اتصال بتواند طول عمر مناسبی داشته باشد. علائم خوردگی از اهمیت زیادی برخوردار هستند زیرا ثابت می*کنند که اتصال*دهنده*ها به درستی در سطح اتصال قرار گرفته*اند. چرخش در مفاصل پیچیده همیشه در جایی صورت می*گیرد که اصطکاک کمترین مقدار را داشته باشد. به شرط ایجاد علائم کافی، هر تمایل به چرخش بین واشرها ایجاد می*شود. در نتیجه، استفاده از واشر مناسب برای پیچ ها و مهره ها از هرگونه چرخش جلوگیری می*کند.هنگامی که مفصل توسط واشرهای مناسب سفت شده است، چرخش همیشه بین واشر فوقانی و سر پیچ یا مهره صورت می*گیرد. دندانه*ها به سادگی به داخل مواد فشرده می*شوند، هیچ آسیبی در سطح جفت شونده رخ نمی*دهد. سر مهره پیچ به اندازه کافی سخت است که بتواند در برابر نیرویی که در معرض آن قرار دارد مقاومت کند. طول چرخش بین پیچ ها و مهره ها صورت می*گیرد. بنابراین هیچ خطر آسیب رساندن به سطح به وجود نمی*آید. اندکی علائم فشاری در سطح افزایش پیدا می*کند، اما به آن آسیب نمی*رساند.

  2. Top | #2


    تاریخ عضویت
    بهمن -۱۳۹۸
    عنوان کاربر
    کاربر سایت
    محل سکونت
    ارومیه
    مقطع تحصيلات
    لیسانس
    رشته تحصيلي
    فناوری اطلاعات
    نام دانشگاه
    مدیریت صنعتی
    سال اخذ مدرک
    1396
    نوشته ها
    1
    پسندیده
    0
    مورد پسند: 0 بار در 0 پست
    میزان امتیاز
    155
    هتل لوکس

    با تشکر فروان از مطلب خوب و مفیدتون خیلی عالی بود



    [تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ]
    توانا بود هر که دانا بود هتل لوکس [تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ]

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
وبسایت تخصصی مهندسی عمران و معماری به عنوان یکی از نخستین سایتهای تخصصی رشته های مهندسی، خدمت رسانی خود را در سال 1389 آغاز کرد.
تمامی فایلها و آموزشهایی که در سایت قرار می گیرند بصورت کاملا رایگان بوده و هدف ما ارتقا سطح علمی دانشجویان و مهندسان عزیز کشورمان بوده است.

اکنون ساعت 17:58 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +3.5 می باشد.
ایمیل مدیریت سایت پست الکترونیکی مدیریت سایت: iromran@yahoo.com
X بستن تبلیغات
همکاري در فروش فايل سل يو