معنی کرکره برقیکرکره و تمامی تجهیزات وابسته به آن از زمان*های خیلی دور وسایلی کاربردی بوده*اند. به طور مثال امنیت درب مغازه*ها با پوشانده* شدن توسط کرکره حفظ می*شده است. حتما شما هم در سال*های گذشته، در خیابان*های شهر کرکره*های دستی را مشاهده کرده و یا حتی خودتان از آن*ها استفاده کرده باشید. کرکره*های دستی از آن دسته تجهیزانی بودند که جهت افزایش رفاه و آسایش مغازه داران طراحی شده بود و افراد بسیاری هم از آن*ها استفاده می*کرده*اند.
اما از آنجا که جنس کرکره*های دستی از آهن بوده و این متریال پس از مدتی به دلایل مختلفی همچون باد و باران زیبایی خود را از دست داده و زنگ می*زدند افراد می*بایست پس از مدتی اقدام به رنگ کردن آن*ها می*کردند. البته بعد از چند سال حفاظ*های آکاردئونی جایگزین تمامی کرکره*های سنتی شد اما قیمت بالایی هم داشت و به همین دلیل کرکره برقی جایگزین این حفاظ*ها و همینطور کرکره سنتی شد.

کرکره برقی از دسته تجهیزات با کاربری آسان است. می*توان این نوع قیمت کرکره برقی مناسب را نوعی حفاظ و درب ایمنی برای ساختمان معنی کرد. کرکره*های برقی، سازه*هایی هستند که فضای داخل ساختمان را در برابر هر گونه ناامنی مانند ورود بیگانگان و سرقت حفظ می*کنند. کرکره*های برقی و همچنین درب*های اتوماتیک در مقایسه با درب*های کرکره*های آهنی قدیمی هم از کارایی بهتر و هم طول عمر بالاتری برخوردارند و همین امر باعث افزایش کاربری و رجوع افراد بیشتر به این تجهیز شده*است.
انواع کرکره برقی به ضمیمه کاربردها
لازم به ذکر می*باشد که کرکره*های برقی انواع گوناگونی داشته و هر نوع نیز دارای کابری خاص خود است که ابتدا به ذکر نام و سپس کاربردها و مزایای آن*ها در بطن توضیحات خواهیم پرداخت.
-نوع خانگی
-نوع پارکینگی
-نوع پنجره*ای
-نوع مجتمعی
-نوع پلی کربنات
-نوع فلزی یا آلومینیومی
-نوع صوتی
-نوع فروشگاهی
-نوع صنعتی
۱-کرکره*های برقی خانگی
یکی از پرکاربردترین انواع کرکره می*باشد که از نظر زیبایی ظاهری و سهولت کاربری توانسته نظر بسیاری از افراد را جلب کند.
جنس این نوع از کرکره*ها معمولا آلومینیومی است که با فوم مخصوص پر شده است. این فوم عایق صوتی نیز به حساب می*آید. کرکره برقی خانگی نسبت به نوع فروشگاهی و صنعتی از استحکام کمتری برخوردار است اما همین میزان استحکام نیز برای مصارف خانگی مناسب و کافی می*باشد. طراحی این نوع از کرکره*های برقی ساده و سبک بوده و برای حفظ ایمنی در منازل مسکونی نصب می*گردد البته بیشترین کاربرد آن برای درب ویلایی و یا مجتمع*های مسکونی می*باشد.
۲-کرکره*های برقی پارکینگ
این نوع کرکره برقی بیشتر برای درب پارکینگ مورد استفاده قرار می*گیرد و امنیت بالایی نیز دارد. جنس آن از آلومینیوم یا فولاد بوده که رد برابر ضربه مقاومت بالایی دارد و از طول عمر بالایی نیز برخوردار است.
نکته مهم اینجاست که این نوع از نوع خانگی دارای ایمنی و استحکام بیشتری است و رفاه بیشتری نیز برای مصرف کنندگان خود ایجاد کرده. کاربرد آن بسیار آسان است و راننده بدون پیاده شدن از ماشین به راحتی و با یک ریموت کنترل آن را باز و بسته می*کند.
انواع کرکره برقی پارکینگی با تیغه*های آلومینیومی و فولادی تولید شده و همین موضوع باعث افزایش طول عمر این نوع درب*ها گشته است. لازم به ذکر است این نوع کرکره در برابر شرایط آب و هوایی آسیب پذیر نبوده و مناسب درب پارکینگ خانگی یا مجتمع های اداری-تجاری می*باشد.
۳-کرکره*های برقی پنجره
احتمالا شما هم این نوع کرکره*ها را دیده*اید. مدتی است که در مناطق با آب و هوای نامساعد از کرکره برقی پنجره استفاده می*شود تا به وسیله آن از دیوارها و قسمت*های بازشو پنجره و همچنین درب محافظت شود. می*توان گفت این سازه به عنوان یک عایق قوی در برابر شرایط جوی بد و نامساعد، بارش*های شدید و همچنین گرد و خاک محسوب می*شود.
منبع:[تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ]