سلام مهمان گرامي؛

خوش آمدید، براي مشاهده تالار با امکانات کامل ميبايست از طريق ايــن ليـــنک ثبت نام کنيد.

در صورتی که قبلا ثبت نام کرده و رمز عبور خود را فراموش کرده اید از طریق ايــن ليـــنک آنرا بازیابی کنید.

۷ طراحی نمای ساختمان های برجسته ایران

پاسخ یاب یافتن سریع پاسخ ها ویژه آزمون نظام مهندسی

برای مشاهده راهنمای استفاده از امکانات سایت و روش ایجاد تاپیک جدید اینجا کلیک کنید.

برای ارتقا عنوان کاربری خود به کاربر ویژه و دسترسی به بخش ویژه VIP اینجا کلیک کنید.
نمایش نتایج: از 1 به 1 از 1

موضوع: ۷ طراحی نمای ساختمان های برجسته ایران

  1. Top | #1


    تاریخ عضویت
    دی -۱۳۹۰
    عنوان کاربر
    مدیر ارشد
    محل سکونت
    برازجان
    رشته تحصيلي
    عمران
    نوشته ها
    498
    پسندیده
    1,743
    مورد پسند: 1,127 بار در 418 پست
    میزان امتیاز
    1508

    ۷ طراحی نمای ساختمان های برجسته ایران


    ۷ طراحی نمای ساختمان های برجسته ایران



    مسلما اولین چیزی که در جذابیت یک ساختمان تاثیر گذار است نمای خارجی آن است و اولین نکته ای که در طراحی نمای خارجی باید به اون توجه بشه انتخاب مواد و مصالح درست و هماهنگ با یکدیگر است. مواد و مصالح هماهنگ و به جا حتی یک نمای ساده را نیز جذاب و زیبا جلوه می دهد. با آی آر عمران همراه باشید تا با هم نگاهی برخی از پروژه های برجسته ایرانی بیاندازیم و طراحی نمای بیرونی آن ها را بررسی کنیم.






    ۱. طراحی نمای بیرونی امیر ویلا، کاری از علیرضا تغابنی


    در طراحی نمای بیرونی این ویلای زیبا با ارزیابی شرایط موجود،خواص خاک و شرایط اقلیمی،و با توجه به نوع کاربری و مصالح بومی در منطقه از کاه برنج برای تقویت مصالح استفاده شده است. استفاده از چنین مواد و مصالحی برای نمای بیرونی یک ویلا که در خارج از شهر و در یک باغ خوش آب و هوا قرار دارد باعث می شود تا شما حس و حال بهتری داشته باشید. این متریال باعث شده است تا ساختمان جدا از محیط طبیعی اطراف خود نباشد و به نوعی مواد و مصالح استفاده شده در نما پیوند دهنده ساختمان و محوطه بیرونی آن است.






    ۲. طراحی نمای بیرونی ویلای فردوس، کاری از سهراب رفعت


    استفاده از یک متریال شاخص در طراحی نما بیرونی ساختمان می تواند به جذاب تر شدن نما کمک کند. همان طور که در عکس بالا مشاهده می کنید در طراحی نمای بیرونی این ویلا از چوب به عنوان متریال شاخص و بتن سفید به عنوان تکمیل کننده جذابیت متریال چوب استفاده شده است. در انتخاب مواد و مصالح مصرفی در نمای ساختمان حتما باید اقلیمی که ساختمان در آن قرار گرفته است را مد نظر قرار دهید. برای این ویلا که در دل جنگل های زیبای مازندران ساخته شده است بی شک چوب بهترین انتخاب بوده است.






    ۳. طراحی نمای بیرونی اقامتگاه اسکی شمشک، کاری از ری را استودیو


    البته فقط مواد و مصالح انتخابی نیستند که در زیبایی و جذابیت بصری نمای بیرونی ساختمان تاثیر گذار هستند. گاهی اوقات باید با استفاده از یک متریال ساده طراحی خلاقانه نما را بیشتر نشان داد و آن را شاخص تر کرد. این نکته را به وضوح می توان در طراحی نمای بیرونی اقامتگاه اسکی شمشک مشاهده کرد. نکته مهم و قابل توجه در طراحی نمای بییرونی این ساختمان استفاده از رنگ سفید بوده است که هماهنگی زیادی را بین طبیعت پیرامون و خود ساختمان ایجاد کرده است.






    ۴. طراح نمای بیرونی پروژه لواسان، کاری از شرکت نوا وود


    مواد و مصالح مصرفی در نمای بیرونی ساختمان می تواند به بیان خواسته های شما کمک کند به عنوان مثال در نمای بیرونی ساختمان لواسان که در عکس بالا مشاهده می کنید، الوارهای چوبی استفاده شده درنمای ساختمان جدا از جنبه زیبایی شناختی که دارند، به عنوان المان هایی برای تاکید بیشتر بر عمودی بودن و ایستایی ساختمان هستند. مواد و مصالح اجزایی قدرتمند در طراحی نمای بیرونی ساختمان هستند. شما می توانید برای نمای ساختمان های تان از مواد و مصالح متنوع در کنار هم استفاده کنید اما این استفاده باید بسیارهوشمندانه باشد.






    ۵. طراحی نمای بیرونی ویلای لواسان، کاری از کلیاس کویر


    درطراحی نمای های بیرونی ساختمان ها همنشینی مواد و مصالح از نظر رنگ نیز به اندازه هماهنگی متریال ها از نظر بافت اهمیت دارد. در طراحی نمای بیرونی ساختمان ها باید دقت کنید که متریال ها هم از نظر بافت و هم از نظر رنگ با یکدیگر همخوانی و هماهنگی داشته باشند. برای طراحی نماها می توانید گاهی از هماهنگی رنگ ها و گاهی هم از تضاد میان رنگ ها بهره بگیرید.






    ۶. طراحی نمای بیرونی خانه چهل گره، کاری از حبیبه مجد آبادی و علیرضا مشهدی میرزا


    داشتن اصالت برای هر ساختمانی مهم است این اصالت می تواند به وسیله مواد و مصالح به کالبد ساختمان دمیده شود. خانه چهل گره یکی از پروژه های برجسته ایرانی است که اصالت را می توان به وضوح در نمای آن دید. این ساختمان طراحی مدرن دارداما اصالت ایرانی به وسیله نمای آجری به آن تزریق شده است و آن را تبدیل به یکی از جذاب ترین نماهای اجرا شده کرده است.






    ۷. طراحی نمای بیرونی مجموعه سیپان، کاری از ری را استودیو


    نمای بیرونی ساختمان ها فرصتی است برای بازی های معمارانه. بازی نور و سایه. احتیاجی نیست که در نمای بیرونی ساختمان از متریال های گران قیمت و عجیب و غریب استفاده شود. گاهی بازی با همان متریال ساده هم می تواند نمای بیرونی ساختمان شما را متحول کند. ری را استودیو این کار را به خوبی در نمای بیرونی ساختمان سیپان به نمایش گذاشته است.



    منبع: چیدانه


    ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ــــــــــــــــــــــــ







    5 کاربر مقابل پست boushehromran عزیز را پسندیده اند: admin,Ar Sa,mehrdad52,فاطمه امیری,وحیده

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
وبسایت تخصصی مهندسی عمران و معماری به عنوان یکی از نخستین سایتهای تخصصی رشته های مهندسی، خدمت رسانی خود را در سال 1389 آغاز کرد.
تمامی فایلها و آموزشهایی که در سایت قرار می گیرند بصورت کاملا رایگان بوده و هدف ما ارتقا سطح علمی دانشجویان و مهندسان عزیز کشورمان بوده است.

اکنون ساعت 04:53 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +3.5 می باشد.
ایمیل مدیریت سایت پست الکترونیکی مدیریت سایت: iromran@yahoo.com
X بستن تبلیغات
همکاري در فروش فايل سل يو