سلام مهمان گرامي؛

خوش آمدید، براي مشاهده تالار با امکانات کامل ميبايست از طريق ايــن ليـــنک ثبت نام کنيد.

در صورتی که قبلا ثبت نام کرده و رمز عبور خود را فراموش کرده اید از طریق ايــن ليـــنک آنرا بازیابی کنید.

بکار گیری خلاقیت مهندسی سازه وژئوتکنیک در توسعه پل:woodrow-wilson

پاسخ یاب یافتن سریع پاسخ ها ویژه آزمون نظام مهندسی

برای مشاهده راهنمای استفاده از امکانات سایت و روش ایجاد تاپیک جدید اینجا کلیک کنید.

برای ارتقا عنوان کاربری خود به کاربر ویژه و دسترسی به بخش ویژه VIP اینجا کلیک کنید.
نمایش نتایج: از 1 به 3 از 3

موضوع: بکار گیری خلاقیت مهندسی سازه وژئوتکنیک در توسعه پل:woodrow-wilson

  1. Top | #1


    تاریخ عضویت
    فروردین -۱۳۹۳
    عنوان کاربر
    پاسخگو و راهنما
    محل سکونت
    مشهد
    مقطع تحصيلات
    لیسانس
    رشته تحصيلي
    عمران
    نام دانشگاه
    دانشگاه تبریز
    سال اخذ مدرک
    1352
    پایه نظام مهندسي
    پایه یک :نطارت واجرا
    نوشته ها
    371
    پسندیده
    698
    مورد پسند: 1,135 بار در 354 پست
    میزان امتیاز
    1184

    بکار گیری خلاقیت مهندسی سازه وژئوتکنیک در توسعه پل:woodrow-wilson


    رودخانه پوتوماک در ایالات متحده از موقعیت مهم وخاصی برخوردار است. ارتباط ایالت های :ویرجیینا-مریلند-وپایتخت سیاسی امریکا:واشینگتن .دی.سی از طریق :پل وودرو ویلسون روی رودخانه مذکور تامین می شود.
    بنابراین این پل همواره از ترافیک سنگینی برخوردار است. ابتدا این پل در دهه:1950-1960 در 6 باند وبرای بار ترافیکی75000 خودرو در روز طراحی وساخته شد.با توسعه سریع این ایالت ها وسنگین شدن روز افزون بار ترافیک پل مذکور بسختی جوابگو بود ومشکلات عدیده ای بوجود امد.لذا اداره امور شاهراهای (راه وترابری) مریلند طراحی-محاسبه توسعه پل را برای مهندسان مشاور ومجری به مناقصه گذاشت. شروط اصلی ومهم که باید مشاور رعایت می کرد :علاوه براتصال ایمن سازه جدید توسعه به قدیمی -برقراری ارتباط با دهانه قبلی به ورودی وخروجی واشینگتن بود. بنابراین توسعه ویا پل جدید بایستی :ورورودی وخروجی های :ایالت های:مریلند-ویرجیینیا-وبخصوص واشینگتن .دی.سی را تامین می کرد.
    گروه مهندس مشاور :پارسونز در بالتیمور برنده این مناقصه بود.پارسونز وهمکارانش :پل جدید را در اتصال به پل قبلی در طول 1830 متر با 17 پایه اصلی "V"شکل طراحی کردند. یک دهانه متحرک دران طراحی کردند.عرض پل جدید 71 متر بود.و6 باند به 6 باند قبلی اضافه شد.اکنون پل ویلسون به 12 باند ترافیک رسیده بود.دهانه متحرک خود متشکل از دو سازه است. بنظر من الهام طراح برداشت استادانه ای از پلهای قلعه ای قرون وسطی که با زنجیر ونیروی مکانیکی انسان یا اسب باز وبسته می شد -می باشد.البته این برداشت نطر وتصور بنده است. این پل براساس استاندارهای :ایین نامه :AASHTO بارگذاری محاسباتی وشالوده پایه ها بروش:CAISSON(صندوقه) گذاری بتن ریزی شده است.
    بد نیست یک بررسی اجمالی از سازه بنماییم: فونداسیونها تحت تاثیر نیروهای طولی بزرگی ناشی از بارهای :مرده وسربار های دائم دینامیکی قابل توجه قرار دارند.این نیروها در پایه های باسکولی در ارتفاع 70 متراز سطح اب و20 متر درون گل ولای بستر رودخانه قرار دارند.بهر حال مراکز ونقاط عطف اثر این نیروها می توانند لنگرهای بسیار بزرگی ایجاد کنند.. بنابراین فونداسیونها بسیار حجیم می شدند .ابتکار پارسونز وتیم طراحی محاسبات این بود که پایه ها را بصورت :V طرح نمود تا در عین حال از نطر ارشیتکور نیز منطر زیبایی ایجاد کرده باشد.این پل جدید دارای 8 شاه تیر فولادی اصلی بصورت باکس وجعبه است که با عرشه بتن مسلح بصورت کامپوزیت کار می کنند.
    تیرهای افقی فولادی صندوقه ها -سختی لازمه را در عرض پل تامین می کنند.ودر عوض شاه تیرها وحماله های اصلی یک حالت انعطاف پذیری (با توجه به درزهای انبساط محاسبه شده ) د ر برابر تغیرمکان کنترل شده (چیزی شبیه طبقه نرم محاسبه شده وانعطاف در سازه ها در زلزله که در تایپیک های قبلی خود اشاره نمودم.) را بعهده دارند.
    توجه: انچه که فوقا بعرض رسید- فقط وصرفا ترجمه -نیست.اگرچه در مطالعه تاریخچه پل مذکور از متون وارشیو :American Society of Civil Engineers :ASCE=Civil Engineering(انجمن مهندسین سیویل امریکا) استفاده نموده ام و مطالب بسیار مفصلتر از سطور فوق است -که دراین مقوله نمی گنجد-در عین حال یک تفسیر وبرداشت مختصر فنی است.

    [تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ]

    پل قدیمی
    [تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ]

    سکوهای سفید محل پایه های پل جدید( قبلا یک برج مسکونی در این محل بود که برای توسعه پل تخریب شد)
    [تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ]


    [تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ]

    بخش سازه متحرک پل


    [تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ]

    عملیات اجرایی پایه های v وعرشه

    [تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ]

    برای عبور کشتی

    [تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ]
    تصویر موقعیت

    [تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ]

    [تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ]

    نمای زیبایی از سازه متحرک

    [تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ]

    پارسونز ومهندسین ناطر واجرایی

    [تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ]

    شاه تیرها وپلهای عرضی
    ویرایش توسط SIAMAK-TORKASHVAN7 : ۱۰ ۰۵ -۱۳۹۴ در ساعت 12:51
    5 کاربر مقابل پست SIAMAK-TORKASHVAN7 عزیز را پسندیده اند: admin,boushehromran,mehrdad52,navid.mojabi,فاطمه امیری

  2. Top | #2


    تاریخ عضویت
    اردیبهشت -۱۳۹۰
    عنوان کاربر
    کاربر ویژه
    مقطع تحصيلات
    لیسانس
    رشته تحصيلي
    عمران
    پایه نظام مهندسي
    2نظارن و اجرا
    نوشته ها
    239
    پسندیده
    712
    مورد پسند: 793 بار در 208 پست
    میزان امتیاز
    985
    بسيار زيبا بود جناب مهندس تركاشون استفاده كرديم ...
    3 کاربر مقابل پست mehrdad52 عزیز را پسندیده اند: admin,boushehromran,SIAMAK-TORKASHVAN7
    براي موفقيت با كساني همراه شويد كه ماموريتي مشابه شمادارند...

  3. Top | #3


    تاریخ عضویت
    مهر -۱۳۹۳
    عنوان کاربر
    کاربر سایت
    مقطع تحصيلات
    لیسانس
    نوشته ها
    6
    پسندیده
    0
    مورد پسند: 16 بار در 6 پست
    میزان امتیاز
    242
    عالی بود باسپاس و خسته نباشید خدمت شما برادر
    4 کاربر مقابل پست amirarsheya عزیز را پسندیده اند: admin,boushehromran,mehrdad52,SIAMAK-TORKASHVAN7

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
وبسایت تخصصی مهندسی عمران و معماری به عنوان یکی از نخستین سایتهای تخصصی رشته های مهندسی، خدمت رسانی خود را در سال 1389 آغاز کرد.
تمامی فایلها و آموزشهایی که در سایت قرار می گیرند بصورت کاملا رایگان بوده و هدف ما ارتقا سطح علمی دانشجویان و مهندسان عزیز کشورمان بوده است.

اکنون ساعت 11:47 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +3.5 می باشد.
ایمیل مدیریت سایت پست الکترونیکی مدیریت سایت: iromran@yahoo.com
X بستن تبلیغات
همکاري در فروش فايل سل يو