از جمله اقدامات بسیار مهمی که در سالن های پرورش طیور باید انجام شود، مکانیزه کردن محیط است زیرا این کار سبب می شود که رفت و آمد به سالن توسط نیروی انسانی به حداقل برسد و همچنین مواد غذایی مصرفی روزانه پرندگان کاملا بهداشتی به دست آن ها برسد. رعایت بهداشت و داشتن نظارت کافی بر تغذیه طیور می تواند تا درصد زیادی از بروز بیماری های مختلف و شیوع آن در بین تمامی طیور جلوگیری کند.

چگونگی جلوگیری از بروز بیماری های انگلی در طیور

پرندگانی که دچار بیماری های انگلی و مسمومیت غذایی شده اند، علائمی مانند کم اشتهایی دارند، دچار رنگ پریدگی می شوند، چشمان بی حالی دارند و فعالیت و جنب و جوش آن ها کاهش می یابد.


برای جلوگیری از بیماری و شیوع آن باید کارهای زیر انجام شود:



  1. لانه های پرندگان باید مرتبا تمیز شوند. می توانید هر مدت یک بار از آهک برای ضد عفونی کردن محیط استفاده کنید.
  2. دان مورد نیاز روزانه را بهتر است با استفاده از سیستم انتقال دان به دست آن ها برسانید. این سیستم اتوماتیک است، مواد غذایی روزانه را به میزانی مناسب در سالن توزیع می کند و کاملا بهداشتی است که مشکلات بیماری بین پرندگان را می تواند به حداقل برساند.
  3. آب مورد نیاز مصرفی را نیز بهتر است که توسط آبخوری نیپل به دست طیور برسانید. با استفاده از این آب خوری علاوه بر این که کاملا بهداشتی است، شما می توانید از طریق آن واکسیناسیون و مواد دارویی مورد نیاز را به بدن پرندگان برسانید.
  4. هر دو ماه یک بار سعی داشته باشید که از دارو های ضد انگل مخصوص آن ها نیز استفاده کنید.