[تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ]

در این بخش پروژه محوطه سازی در ۳۰ صفحه با فرمت pdf تهیه شده که در ادامه بخشی از متن و فهرست آن برای مشاهده قرار داده شده , همچنین لینک دانلود pdf و پاورپوینت محوطه سازی نیز در انتهای این مطلب قرار داده شده است.
. مقدمه:

در معماری سنتی ایران باوجود فضای سبز گسترده در روستاها و شهرها و علاوه بر باغ*ها با درختان میوه که در فصول مختلف با رنگهای الوان* چهره*ای خیال*انگیز و رؤیایی به محیط زیست* می بخشید،بخش اعظم حیاط واحدهای مسکونی به* فضای سبز و درختان میوه اختصاص می یافت. ساکنان خانه با عبور از این فضای پرطراوت* احساس نشاط و سرزندگی کرده و با روحیه* قوی*تری به انجام کار و فعالیتهای روزانه* می پرداختند.حال چگونه است که باوجود افزایش* جمعیت،فضاهای سبز به ویژه در شهرهای بزرگ* کاهش یافته و حیاط واحدهای مسکونی نیز روز به* روز خشک*تر شده و فضای سبز آن محدود می شود؟ باوجود ضوابطی که قطع درختان داخل* حیاط واحدهای مسکونی را ممنوع اعلام کرده،به* دلیل مسامحه در اجرای این مقررات این درختان* زنده و حیات*بخش با کوچکترین تنگنای مالکان* به نفع ساخت*وساز بیشتر قربانی شده و مجوز قطع می یابند. اکنون در شهرهای بزرگ به ویژه تهران،حیاط در واحدهای مسکونی شمالی(واحدهایی که در شمال گذر قرار دارند)هب طور عمده به مسیر آسفالته یا سنگفرش ورود ماشین به پارکینگ* اختصاص می یابند و در بخش باقیمانده نیز غیر از جعبه های کوچک گل زینتی،اثری از فضای سبز و درختان توت و مو و خرمالو،که درختان مناسب و بومی این منطقه هستند،دیده نمی شود. در واحدهای جنوبی نیز وضع بهتر از واحدهای* شمالی نیست و محوطهء آنها اگر استعداد عبور شیب* راه(رامپ)اتومبیل به پارکنیگ نداشته باشند، حد اکثر با سنگفرش و جعبه*های کوچک گل زینتی و احیانا با باغچه هایی با درختان کاج زینتی* اشغال می شود. . فهرست:

محوطه سازی
مقدمه
اماده سازی محوطه
آماده سازی اولیه زهکشی
تسطیح محوطه
تعریف محوطه سازی
تفاوت محوطه سازی با دیگر عملیات ساختمانی انتخاب خاک در محوطه سازی
مصالح ساختمانی در محوطه سازی
ساخت المانها در محوطه سازی
آلاچیق در محوطه سازی
آبنما در محوطه سازی برکه در محوطه سازی
استخر در محوطه سازی
نهر در محوطه سازی
کف سازیها در محوطه سازی تاسیات برقی در محوطه سازی
تاسیسات مکانیکی در محوطه سازی . [تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ] رمز فایل فشرده: [تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ] (پسورد را تایپ نمایید.) [تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ] حجم فایل در حالت فشرده: ۴٫۳۹ KB [تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ] . ———————————————— ——————————