سلام مهمان گرامي؛

خوش آمدید، براي مشاهده تالار با امکانات کامل ميبايست از طريق ايــن ليـــنک ثبت نام کنيد.

در صورتی که قبلا ثبت نام کرده و رمز عبور خود را فراموش کرده اید از طریق ايــن ليـــنک آنرا بازیابی کنید.

روشی:ابداعی-اجرایی تجربی در تعین درصد سنگهای شناور غیر متعارف درخاکبرداری. ومحاسبه در صورت وضعیت.

کلید واژه آزمون نظام مهندسی چارتهای خلاصه نظام مهندسی

جهت آپلود فایل در سایت از قسمت آپلود سنتر استفاده کنید.

برای مشاهده راهنمای استفاده از امکانات سایت و روش ایجاد تاپیک جدید اینجا کلیک کنید.

برای ارتقا عنوان کاربری خود به کاربر ویژه و دسترسی به بخش ویژه VIP اینجا کلیک کنید.
نمایش نتایج: از 1 به 7 از 7

موضوع: روشی:ابداعی-اجرایی تجربی در تعین درصد سنگهای شناور غیر متعارف درخاکبرداری. ومحاسبه در صورت وضعیت.

  1. Top | #1


    تاریخ عضویت
    فروردین -۱۳۹۳
    عنوان کاربر
    پاسخگو و راهنما
    محل سکونت
    مشهد
    مقطع تحصيلات
    لیسانس
    رشته تحصيلي
    عمران
    نام دانشگاه
    دانشگاه تبریز
    سال اخذ مدرک
    1352
    پایه نظام مهندسي
    پایه یک :نطارت واجرا
    نوشته ها
    356
    پسندیده
    682
    مورد پسند: 1,115 بار در 338 پست
    میزان امتیاز
    1019

    Lightbulb روشی:ابداعی-اجرایی تجربی در تعین درصد سنگهای شناور غیر متعارف درخاکبرداری. ومحاسبه در صورت وضعیت.

    دوستان -انچه خلاصه شرح داده می شود نمونه جالبی از :تلفیق واستفاده فرمولها در رفع مشکلات اجرایی است.ممکنست بخصوص همکاران جوان با مشابه ان برخورد کنند.
    1-در سال 1386قرار بود در یکی از کارگاههای تحت نظارت من در مشاور-ترانشه ای به عمق متوسط :6-7 متر (کد اختلاف رقوم بین ابتدا وانتهای پروفیل طولی ترانشه را 3 تا 13 متر برداشت ورسم کردم.)لذا Avrage حدود فوق شد.
    هدف: دفن collector های بتنی با اقطار 500 میلیمتر به بالا پس از جمع اوری انشعابات فرعی محلات وبردن انها به تصفییه خانه غرب مشهد برای پالایش بودند.اما در کار مشکل عجیبی ظهور کرد!؟.- پیمانکار کار را تعطیل ودرخواست جلسه اظطراری کرد!. چرا؟
    1-1: وقتی با نماینده کارفرما به محل رفتیم (اراضی مناطق تپه ماهوری دو سه کیلومتری مشهد )-در 500 تا 650 متر طول حفاری هر ترانشه از لوپ طراحی ما : به قطعات زیاد: تخته سنگهای سخت وراکفیلی در ابعاد :متوسط:2x3x1m-1x2x0.5m-,....! ومملو در مخلوط خاک محل(که نیمه دج وبا مقاومت خوب ومخلوط شن وماسه ورس) -انهم نه در تعداد تصادفی وکم-بلکه در هر دو سه متر! خاکبرداری لودر وبیل مکانیکی در عمق ترانشه -کار لودر وبیل مشکل وگاه به شکستن :ناخن لودر وبیل های مکانیکی منجر می شد. علیرغم استفاده پیمانکار در حفر از بولدوزرهای کوماتسوهای :d-8 ,d-9 در لایه برداری اولیه تا حد امکان-سرانجام تعداد زیاد این صخره ها در بین لایه ها وخسارت سنگین تعویض مرتب ناخنهای شکسته لودر ها وبیلهای مکانیکی -اسیب رسیدن به تیغ بولدوزرها-پیمانکار را که از تلاشهای خود نتیجه نگرفته بود. وفکر میکرد این سنگهای شناور در لایه های خاک موقت هستند.-به ستوه اورد -وکار را تعطیل کرد. رسیدگی وتهیه گزارش کامل :باین جانب محول شد.
    1-2: در بازدید مشاهده شد : حق با پیمانکار است.او اظهار داشت :چه تضمینی در پرداخت این صعوبت که در فهرست بها ی رشته اب مشخص نیست وحتی ابنیه(نه انفجار مواد سوزا بود ونه راهسازی وانچه در انها قابل پرداخت بود) پیش بینی نشده -وجود دارد.؟. تضمین کتبی برای ادامه کار میخواست وحق هم داشت.
    1-3: این یکی از مواردی بود که علیرغم اصرار ما(مشاور)بر انجام حفر گمانه های شناسایی ژیو تکنیکی بین ایستگاهای منهولهای manhol بازدید -بعلت همان صرفه جویی های بی مورد کارفرمایان - وضعیت استثنایی این منطقه -دقیق مشخص نشد. وطبق معمول این قبیل صرفه جویی های اشتباه- پروژه با قیمت بیشتری تمام شد!. شما اگر جای من بودید : برای تضمین پرداخت-وتعطیل نشدن کار -وتهیه جواب وگزارش مدلل به :کارفرمای دولتی- مشاور خود-ونمایندگان سازمان برنامه وقت که حالا به کمیسیون بررسی اضافه شده بودند چه می کردید؟. ضرر تعطیل پروژه وتعویض واریانتهای مطالعاتی -محاسباتی تمام محاسبات شبکه های زیادی را بهم می ریخت وکل کار در بخش وسیعی از غرب مشهد(مثل فرضا تهران پارس- تهران شما) برای ششماه فاجعه ای بود. اگر بجواب نرسیدید مطالب زیر را بخوانید.:

    2-ارایه راهکار:بارها درتایپکهای خود تاکید دارم :اگر قرار باشد از اموخته های دانشکده وتلفیق انها با تجارب کارگاهی استفاده نکنیم.فایده اموختن انها چیست.؟.!.
    3-براساس روش خود : چند شب در کارگاه بیتوته کردم.وروزها شاهد شکستن ناخن لودر و بیل وصعوبت کار شدم. پس از فکر مداوم - چون فهارس بهاها معمولا در این موارد یا سکوت می کنند یا با ابهام(که بعد تفسیر ان خود تولید مشکل می کند) اشاره می کنند -دردی را دوا نکر دند- کارهای زیر را انجام دادم:
    4- براساس پروفیل خط زمین -از 1 تا2 کیلومتر ترانشه حفر شده از هر ایستگاه (ایستگاهها در اینجا-فواصل منهولهای جمع اوری فاضلاب منظور است.با فواصل:50 متر تا 70 متر)
    از حد اقل دو سه نقطه بصورت Random از اعماق 5 تا 10 متری با گمانه زنی خاک وسنگ شناور را در اورده در روی همان میخ نقشه برداری جدید خود ریختم.
    5-در پایان -با رسم یک پروفیل این گمانه زنی ها و توزین نمونه های استخراجی (وزن جداگانه:نمونه=Wخاک+Wماسه وشن معمول+wسنگهای شناور بزرگ با ابعاد انها). را روی ان درج کردم.پس برای استدلال از قوانین :ریاضی :اقتصاد-احتمال وقوانین اماری استفاده کردم. گزارش کامل ونحوه این روش ابداعی خود را به سازمان برنامه وکارفرما :
    بصورت انچه در فایل ضمیمه:P.D.F اورده ام تقدیم نمودم.
    در خاتمه به انها گفتم:نپذبرفتن این فرمول ابداعی کار را تعطیل و ضرر ان 3 برابر ازنظر مالی است-خود دانید!- انها به پیشنهاد من با تماس با تهران و تفویض اختیار وبررسی وکسر در صدی برای اعمال نظر!-با 23 در صد بجای 26 در صد محاسباتی موافقت کردند.
    بنابراین :جداول را با دقت بررسی کنید- وفرمو لهارا- هدف این بود که : شما یک مهندس هستید-ابداع کنید با فکر واستفاده از قوانین ریاضی وفیزیک -وتجربه - ومشکلات را از پیش پا بر دارید. موفق باشید.فایل را مشاهده فرمایید. اگر ممکنست -من برخی صفحات را افقی! وعمودی زده ام ببخشید با استفاده از کلید:Rotade وچرخش انها را درست کنید.اگر سیوالی در مورد فرمولهای ابداعی دارید مطرح کنید.
    [تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ]ضمنا بنا به درخواست دوست عزیزی در نشریه ارگان مهندسی استان چاپ شد. موفق وموید باشید.

    [تنها کاربران عضو سايت قادر به مشاهده لينک ها هستند. ]


    ویرایش توسط SIAMAK-TORKASHVAN7 : ۰۶ ۰۶ -۱۳۹۳ در ساعت 19:00
    5 کاربر مقابل پست SIAMAK-TORKASHVAN7 عزیز را پسندیده اند: admin,aref bakhtiary,boushehromran,mehrdad52,memar1373

  2. Top | #2


    تاریخ عضویت
    تیر -۱۳۹۳
    عنوان کاربر
    کاربر سایت
    محل سکونت
    مشهد
    مقطع تحصيلات
    لیسانس
    رشته تحصيلي
    مهندسی معماری
    نام دانشگاه
    دانشگاه فردوسی مشهد
    نوشته ها
    26
    پسندیده
    177
    مورد پسند: 56 بار در 22 پست
    میزان امتیاز
    149
    چقدر جالب ! و چقدر خوب که شما این مسائل و تجربیاتو بیان می کنید
    ب نظر من یکی از راه های آموختن استفاده از تجربیات دیگران است.
    ممنون
    3 کاربر مقابل پست memar1373 عزیز را پسندیده اند: admin,boushehromran,mehrdad52

  3. Top | #3


    تاریخ عضویت
    اردیبهشت -۱۳۹۰
    عنوان کاربر
    کاربر ویژه
    مقطع تحصيلات
    لیسانس
    رشته تحصيلي
    عمران
    پایه نظام مهندسي
    3 نظارن و اجرا
    نوشته ها
    238
    پسندیده
    710
    مورد پسند: 791 بار در 207 پست
    میزان امتیاز
    842
    ضمن سلام وتشكر ازاينهمه سخاوتمندي وبزرگ منشي جناب مهندس تركاشوند ميخاستم بپرسم جناب مهندس سرانجام پيمانكار براي مقابله با خردشدن ناخن لودر و... ازچه شيوه اي ديگري بهره برديد .؟ ممنون ميشم توضيح بفرمائيد
    براي موفقيت با كساني همراه شويد كه ماموريتي مشابه شمادارند...

  4. Top | #4


    تاریخ عضویت
    فروردین -۱۳۹۳
    عنوان کاربر
    پاسخگو و راهنما
    محل سکونت
    مشهد
    مقطع تحصيلات
    لیسانس
    رشته تحصيلي
    عمران
    نام دانشگاه
    دانشگاه تبریز
    سال اخذ مدرک
    1352
    پایه نظام مهندسي
    پایه یک :نطارت واجرا
    نوشته ها
    356
    پسندیده
    682
    مورد پسند: 1,115 بار در 338 پست
    میزان امتیاز
    1019
    نقل قول نوشته اصلی توسط memar1373 نمایش پست ها
    چقدر جالب ! و چقدر خوب که شما این مسائل و تجربیاتو بیان می کنید
    ب نظر من یکی از راه های آموختن استفاده از تجربیات دیگران است.
    ممنون
    همکار عزیز: سلام وارادت :
    می گویند ذکات علم اموختن است -بنده علمی ندارم-بلکه تجربه های اجرایی را شرح می دهم تا وقت شما عزیزان دوباره در برخورد با انها تلف نشود.-خوشحالم که پسندیدید.

    کاربر مقابل پست SIAMAK-TORKASHVAN7 عزیز را پسندیده است: boushehromran

  5. Top | #5


    تاریخ عضویت
    فروردین -۱۳۹۳
    عنوان کاربر
    پاسخگو و راهنما
    محل سکونت
    مشهد
    مقطع تحصيلات
    لیسانس
    رشته تحصيلي
    عمران
    نام دانشگاه
    دانشگاه تبریز
    سال اخذ مدرک
    1352
    پایه نظام مهندسي
    پایه یک :نطارت واجرا
    نوشته ها
    356
    پسندیده
    682
    مورد پسند: 1,115 بار در 338 پست
    میزان امتیاز
    1019
    نقل قول نوشته اصلی توسط mehrdad52 نمایش پست ها
    ضمن سلام وتشكر ازاينهمه سخاوتمندي وبزرگ منشي جناب مهندس تركاشوند ميخاستم بپرسم جناب مهندس سرانجام پيمانكار براي مقابله با خردشدن ناخن لودر و... ازچه شيوه اي ديگري بهره برديد .؟ ممنون ميشم توضيح بفرمائيد



    مهندس مهرداد عزیزم:سلام بر شما یار شفیق:
    مهندس جان مثل اینکه گزارش مفصل ضمیمه را دقیق رویت نکرده ای -تمام داستان در همین سیوال شما بود.
    1- شناوری این سنگها در قطعات بزرگ و در سطح دهها کیلومتر مربع(از عجایب زمین شناسی) -وشکستن مدام ناخنهای ماشین الات و یا دندانه شدن تیغ d-8 ,کرایه گزاف :d-9 و....این مسایل بود که پیمانکار بد شانس!(در انتخاب این پروژه) را بستوه اورد وکار را تعطیل کرد. این بزرکترین چالش کار من در ان مجموعه کار بود. که بطریقی که گفتم بلطف خدا وبا اندیشیدن واستفاده از اموخته های دانشکده ومطالعات جانبی وکاربردی کردن فرمولها در کنار تجارب راهسازی :جنوب-با ارایه راهکار :با پرداخت درصد سنگ بروش ابداعی که در فهرست بها نیست واگر روزی برخوردید باید با دلایل علمی به سازمان مدیریت گزارش وبرای این وضع خاص مجوز ویا تفویض اختیار استانی بگیرید.
    2-فقط با ابن روش بخش بزرگی از ضرر او جبران وتوانست کار را ادامه دهد. در مورد شکستن ناخن بیل ولودر - چون این کار مدام اتفاق افتاد.وخرید قطعات دست دوم هم باز گران بود -این را فقط بخاطر شما می گویم- با اوردن جر اثقال 10 تن بروش خود با اوردن سنگهای بزرگ ادامه داده ووزن اماری را در حضور نمایندگان صورتجلسه کردم.-سپس همه را بار جراثقال ود دره طبیعی بین انهمه تپه ماهور دادم دپو کرد و با مسیولیت خود پیمانکار که دینامیت از ماهی گیران -غیر مجاز -نمیدانم چطور بدست اورده بود - با چند انفجار کوچک ان توده ها را خرد کرد . تحویل انها دیگر به کنکاسور برای خرده سنگ کردن راحت بود. البته من گفتم این راه را داری ولی من هیچ مسیولیتی در اجرای ان بگردن نمی گیرم وزمانی باید انجام شود که من در کارگاه نباشم ویا مجوز بگیری..و خوشبختانه بعد ها توانست موافقت ارتش را در کارهای بعدی برای استفاده از دینامیت از انها بگیرد. مثل من وشما که در راهسازی وتونل ویا تونل انحراف سدها با مجوز ارتش ونظارت انها از دینامیت استفاده می کردیم. ضمنا دوست من بنده را شرمنده نکن -سخاوتمندی بسیار بزرگتر از این قبیل کار هاست. من که کاری نکردم .وبرخی جزییات را خودت راهسازی -فاکتور بگیر -همه چیز را نمی شود شرح داد. فکر کنم موضوع را گرفتی.!- از لطف شما دوست خوبم بسیار تشکر می کنم.
    2 کاربر مقابل پست SIAMAK-TORKASHVAN7 عزیز را پسندیده اند: boushehromran,mehrdad52

  6. Top | #6


    تاریخ عضویت
    اردیبهشت -۱۳۹۰
    عنوان کاربر
    کاربر ویژه
    مقطع تحصيلات
    لیسانس
    رشته تحصيلي
    عمران
    پایه نظام مهندسي
    3 نظارن و اجرا
    نوشته ها
    238
    پسندیده
    710
    مورد پسند: 791 بار در 207 پست
    میزان امتیاز
    842
    نقل قول نوشته اصلی توسط SIAMAK-TORKASHVAN7 نمایش پست ها

    مهندس مهرداد عزیزم:سلام بر شما یار شفیق:
    مهندس جان مثل اینکه گزارش مفصل ضمیمه را دقیق رویت نکرده ای -تمام داستان در همین سیوال شما بود.
    1- شناوری این سنگها در قطعات بزرگ و در سطح دهها کیلومتر مربع(از عجایب زمین شناسی) -وشکستن مدام ناخنهای ماشین الات و یا دندانه شدن تیغ d-8 ,کرایه گزاف :d-9 و....این مسایل بود که پیمانکار بد شانس!(در انتخاب این پروژه) را بستوه اورد وکار را تعطیل کرد. این بزرکترین چالش کار من در ان مجموعه کار بود. که بطریقی که گفتم بلطف خدا وبا اندیشیدن واستفاده از اموخته های دانشکده ومطالعات جانبی وکاربردی کردن فرمولها در کنار تجارب راهسازی :جنوب-با ارایه راهکار :با پرداخت درصد سنگ بروش ابداعی که در فهرست بها نیست واگر روزی برخوردید باید با دلایل علمی به سازمان مدیریت گزارش وبرای این وضع خاص مجوز ویا تفویض اختیار استانی بگیرید.
    2-فقط با ابن روش بخش بزرگی از ضرر او جبران وتوانست کار را ادامه دهد. در مورد شکستن ناخن بیل ولودر - چون این کار مدام اتفاق افتاد.وخرید قطعات دست دوم هم باز گران بود -این را فقط بخاطر شما می گویم- با اوردن جر اثقال 10 تن بروش خود با اوردن سنگهای بزرگ ادامه داده ووزن اماری را در حضور نمایندگان صورتجلسه کردم.-سپس همه را بار جراثقال ود دره طبیعی بین انهمه تپه ماهور دادم دپو کرد و با مسیولیت خود پیمانکار که دینامیت از ماهی گیران -غیر مجاز -نمیدانم چطور بدست اورده بود - با چند انفجار کوچک ان توده ها را خرد کرد . تحویل انها دیگر به کنکاسور برای خرده سنگ کردن راحت بود. البته من گفتم این راه را داری ولی من هیچ مسیولیتی در اجرای ان بگردن نمی گیرم وزمانی باید انجام شود که من در کارگاه نباشم ویا مجوز بگیری..و خوشبختانه بعد ها توانست موافقت ارتش را در کارهای بعدی برای استفاده از دینامیت از انها بگیرد. مثل من وشما که در راهسازی وتونل ویا تونل انحراف سدها با مجوز ارتش ونظارت انها از دینامیت استفاده می کردیم. ضمنا دوست من بنده را شرمنده نکن -سخاوتمندی بسیار بزرگتر از این قبیل کار هاست. من که کاری نکردم .وبرخی جزییات را خودت راهسازی -فاکتور بگیر -همه چیز را نمی شود شرح داد. فکر کنم موضوع را گرفتی.!- از لطف شما دوست خوبم بسیار تشکر می کنم.
    مهندس عزيز استفاده از پيكور بنظرتون كارايي بهتري نداره دراين موارد كه امكان استفاده از موادمنفجره نميباشه ....
    ویرایش توسط mehrdad52 : ۰۹ ۰۶ -۱۳۹۳ در ساعت 11:16
    براي موفقيت با كساني همراه شويد كه ماموريتي مشابه شمادارند...

  7. Top | #7


    تاریخ عضویت
    فروردین -۱۳۹۳
    عنوان کاربر
    پاسخگو و راهنما
    محل سکونت
    مشهد
    مقطع تحصيلات
    لیسانس
    رشته تحصيلي
    عمران
    نام دانشگاه
    دانشگاه تبریز
    سال اخذ مدرک
    1352
    پایه نظام مهندسي
    پایه یک :نطارت واجرا
    نوشته ها
    356
    پسندیده
    682
    مورد پسند: 1,115 بار در 338 پست
    میزان امتیاز
    1019
    نقل قول نوشته اصلی توسط mehrdad52 نمایش پست ها
    مهندس عزيز استفاده از پيكور بنظرتون كارايي بهتري نداره دراين موارد كه امكان استفاده از موادمنفجره نميباشه ....


    مهندس عزیز -مثل اینکه انهمه نمونه برداری ووزن وحجم سنگها را در طول کیلومترها در فایل ضمیمه حوصله نفرموده اید.پیکور ساده ترین واولین ووسیله دایمی پیمانکار بود.ولی چند پیکور با قلم کمپرس با چند کارگر جواب کیلومتر ها کار را می توانست بدهد؟. فکر میکنی -با معذرت- عقل یک پیمانکار ورزیده در اول کار باین مسایل نرسید؟ !. ضمنا کار ما در شهر ومناطق مسکونی نبود. زمینهایی بودند که قرار بود به تعاونی ها بدهند وما اماده سازی می کردیم.و سالها بعد (حالا)مسکونی وشهرک است.ان زمان بیابان ودر طرح توسعه بود.
    کاربر مقابل پست SIAMAK-TORKASHVAN7 عزیز را پسندیده است: boushehromran

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
وبسایت تخصصی مهندسی عمران و معماری به عنوان یکی از نخستین سایتهای تخصصی رشته های مهندسی، خدمت رسانی خود را در سال 1389 آغاز کرد.
تمامی فایلها و آموزشهایی که در سایت قرار می گیرند بصورت کاملا رایگان بوده و هدف ما ارتقا سطح علمی دانشجویان و مهندسان عزیز کشورمان بوده است.

اکنون ساعت 15:21 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +3.5 می باشد.
ایمیل مدیریت سایت پست الکترونیکی مدیریت سایت: iromran@yahoo.com
X بستن تبلیغات
سيستم همکاري در فروش فايل سل يو